Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

Afslaan Defender 2008 dieselmotor 2.4
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2001169
Pagina 1 van 1

Auteur:  Sylvester [ vr 01 feb 2019, 21:14 ]
Berichttitel:  Afslaan Defender 2008 dieselmotor 2.4

Hallo, de laatste dagen slaat de motor van onze Defender af, zonder zichtbare reden. Nu heb ik hetzelfde gehad met een Disco 2 en daar was de oorzaak een slecht contact makende botsschakelaar, nu kan ik deze schakelaar niet vinden in de Defender, wel vind ik een schakelaar genaamd " Switch Trinary " Iemand een idee wat dit ding doet? Ik kan geen vertaling vinden. Iemand een idee waarom de motor afslaat? :(

Groet Sylvester.

Auteur:  Sylvester [ ma 04 feb 2019, 12:39 ]
Berichttitel:  Re: Afslaan Defender 2008 dieselmotor 2.4

Het raadsel van de Trinary switch is opgelost, dit ding heeft te maken met de airconditioning, waarom de motor af en toe afslaat is nog steeds een raadsel.

Sylvester.

Auteur:  Marc-my-Words [ ma 04 feb 2019, 15:14 ]
Berichttitel:  Re: Afslaan Defender 2008 dieselmotor 2.4

Sylvester,
Bij de Td5 zat de botsschakelaar(knop) achter de motor tegen het schutbord.
Bij de Puma heb ik er nog nooit naar gezocht. Een slecht contact in het contactslot kan wellicht ook de oorzaak zijn?

Auteur:  Sylvester [ wo 06 feb 2019, 21:35 ]
Berichttitel:  Re: Afslaan Defender 2008 dieselmotor 2.4

Hi, zojuist zo'n 800 km weg met de puma zonder problemen, ik begin nu te denken aan een slecht werkende EGR klep, zodra we thuis zijn zal ik e.e.a onderzoeken.
Groet Sylvester.

Auteur:  Marc-my-Words [ za 09 feb 2019, 11:57 ]
Berichttitel:  Re: Afslaan Defender 2008 dieselmotor 2.4

Sylvester schreef:
Hi, zojuist zo'n 800 km weg met de puma zonder problemen, ik begin nu te denken aan een slecht werkende EGR klep, zodra we thuis zijn zal ik e.e.a onderzoeken.

Sylvester,

Als het de EGR is, of anderszins iets in de richting van foutieve sensorwaarden, dan verwacht ik dat het oranje-motor-lampje gaat branden (en eventueel zelfs blijvend aan blijft - zolang de auto op contact staat natuurlijk).

Echt raadsel-achtig uitvallen lijkt mij meer te passen bij ergens een slecht contact.

Maar goed, uitlezen met een intelligenter testsysteem zou in ieder geval meer moeten vertellen als het gaat om EGR, MAF etc.


Tenslotte: er zijn ook zaken die raadselachtig blijven.
Mijn oude trouwe Td5 viel tot tweemaal stil, echt kort achtereen, alsof de brandstoftoevoer werd dichtgedraaid.
Tweemaal startte hij daarna gewoon, en daarna 10 jaar lang, nooit meer gelijksoortige klachten gehad.
Ook nooit duidelijkheid gekregen over de oorzaak van dit volmaakt willekeurige "afsterven".

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/