Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 26 jun 2019, 06:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gewicht hardtop 88"s3
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018, 10:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 153
Weet iemand het gewicht van een hardtop + achterdeur van een s3 88"? (vaste raampjes aan de zijkant)
Dit ter indicatie besparing mrb.
Jeroen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018, 13:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 59
Hoi Jeroen,

Ik ben daar met mijn 88 diesel ook mee bezig geweest, maar ik heb van alles geprobeerd.
, kwam ik nog op hetzelfde gewicht als op kenteken (1696 kg), zonder reservewiel en 1 halve tank. Ook kleine banden maakten
maar weinig verschil, 2-3 kg per band.
Ik weet niet waar genoeg te halen is om een klasse omlaag te komen, succes

Geert 88 SIIID


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018, 14:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 111
Mijn lightweight, omgebouwd naar hardtop met achterdeur, op LPG, zonder de originele brandstoftanks maar met volle 120 ltr. gastank (100 ltr. gas), met volle gereedschapskist, met reservewiel op de motorkap, met bredere dus zwaardere wielen en banden, dus in volledige gebruiks-trim woog precies een jaar geleden 1560 kg.

En da's 60 kilo minder als waarmee die op kenteken staat (1620 ledig gewicht).

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 01:14 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 653
Standaard stalen velgen, tubeless met versleten Michelin Latitude Cross zou maar zo meer dan 2-3 kilo per wiel kunnen schelen.

Een extra kleine accu, of nog beter een heel kleine accu + een high-cap ondersteuning moet ook weer een paar kilo's schelen.

En dan de "limiet" haal de steekassen eruit (eventueel ook het hele differentieel-binnenwerk) en de cardan-as naar achter en rijdt in 4x4 met alleen voorwiel-aandrijving. Of monteer tijdelijk een Belgische 2x4 vooras.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 16:02 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 135
Zo kan je ook de tankmeter foppen met een weerstand, tank leeg meter geeft 1/2 vol aan. Weet niet of een reserve band nog verplicht is


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 18:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 153
bedankt voor het antwoord.
Ik kom er al iets verder mee. de trucjes ken ik, al wil ik niet zoveer gaan dat ik de steekassen moet gaan verwijderen.
Bij de omkeuring van de 101 kreeg ik er zo'n 400 kilo af (achtertrap ambu weegt al 50 kg)
reserve band is niet verplicht, ik geloof zo'n spuitbus (wat je niet wil gebruiken) wel.
Een schatting: dak + reservewiel+ achterdeur 200kg bij elkaar?
j.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2018, 20:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 153
bedankt voor het antwoord.
Ik kom er al iets verder mee. de trucjes ken ik, al wil ik niet zoveer gaan dat ik de steekassen moet gaan verwijderen.
Bij de omkeuring van de 101 kreeg ik er zo'n 400 kilo af (achtertrap ambu weegt al 50 kg)
reserve band is niet verplicht, ik geloof zo'n spuitbus (wat je niet wil gebruiken) wel.
Een schatting: dak + reservewiel+ achterdeur 200kg bij elkaar?
j.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2018, 11:41 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 20:14
Berichten: 21
Gewoon als cabrio er naar toe, kan je later een softtop of hardtop plaatsen. busje antilek mee en je brandstof meter manipuleren. Kleine bandjes en je chassis eens heel goed reinigen met rioolrat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.