Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2018, 20:15 
Offline

Geregistreerd: za 22 jul 2017, 16:43
Berichten: 100
Woonplaats: Bad Bentheim
Wel nadat ik na veel gedoe met de koeling en uiteindelijk de radiator had vervangen, ging en liep alles perfect.

Afgelopen vrijdag na een week stil staan waren de accu's leeg. Raar want had het laatste weekend nog 2 uur gereden.
Maargoed de accu's geladen en zaterdag onder het genot van het diesel verbranden even de accu's vol laden.
Meer dan 1 uur gereden en de Land Rover geparkeerd. Boodschappen gedaan en na alles ingeladen te hebben en mijn
vrouw eindelijk geslaagd was bij de drogist, naar huis gereden.
Zie ineens de Voltmeter met 2 Volt zakken. Alle gebruikers uit en Voltmeter staat op 24,4 Volt. Vreemd, immers de laadspanning
is een stuk hoger.

Thuis aangekomen zie ik dat de Spanner van de Dynamo gebroken is. En de hele dyanamo zit los.
Vanavond nog een goed gekeken en zag dat er een bout eruit getrild was. Dus de ophanging zit met 1 bout nog vast.

Nu de vraag: Weet iemand wat voor draad op die missende bout zit? Engels of Metrisch?

De spannner ga ik zelf wel namaken. Dus alleen 1 bout nodig voor de Dynamo ophanging.

_________________
Land Rover serie III 109" ex NL Leger
Bouwjaar 1976, In gebruik NL leger: Juni 1977


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2018, 10:47 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Series zijn altijd Engelse draad maar je kan ook een tab er door draaien en dan heb je metrisch.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018, 19:44 
Offline

Geregistreerd: za 22 jul 2017, 16:43
Berichten: 100
Woonplaats: Bad Bentheim
Jamaar schreef:
Series zijn altijd Engelse draad maar je kan ook een tab er door draaien en dan heb je metrisch.



En het was Metrisch draad.

Onderschat nooit het NL Leger en het technische knutsel dienst :mrgreen:

_________________
Land Rover serie III 109" ex NL Leger
Bouwjaar 1976, In gebruik NL leger: Juni 1977


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018, 23:20 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Ik heb het niet op mijn geweten, nooit in dienst geweest.
Maar moet toegeven dat ik die knutselaars onderschat heb altijd gedacht dat het gemiddelde iq van een soldaat 80 is, kennelijk heeft er iemand met een iq van 100 aan gewerkt, die soldaat van 60 wil ik liever niet tegenkomen ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018, 09:44 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
De latere series zijn gewoon ook metrisch, heeft niets met een heldere geest bij defensie te maken, maar door voortschrijdend inzicht bij Land Rover.

Je hebt zelfs nog enkele late series en zelfs vroeg 90's en 110's waar Imperial en Metrisch door elkaar gebruikt wordt.

Bij Defensie is alles beschreven en hoef je helemaal niet te denken, is allemaal voorgekauwd in boeken.
Kan ook niet want in oorlogstijd moet iedereen die zooi kunnen repareren, hoppa boek d'r bij, je moet dat en dat en dat doen en het rijdt weer, klaar. En zo hoort het ook in het leger.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018, 16:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
klopt Gert-Jan,
mijn 109 station van 73 is helemaal een ramp.
de paar dingen die ik ooit los heb gehad waren metrisch.
tijdens de roestoratie kwam ik er achter dat onderhuids toch nog wel heel veel imperial aanwezig was.
en ik had net al mijn dure engelse zooi aan sleutels verkocht.
voorbeeld: de bouten waar je wings mee vastzitten in je deurpost waar imperial. en die zie je al zo lekker.

btw Jamaar, kweetdatjeniezobedoelt :mrgreen: . maar ik schat mijn IQ toch iets hoger in na al die universitaire opleidingen die ik voor mijn defensie job moest volgen.
ik heb meer problemen met die nukubu's die alles denken te weten. :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018, 17:23 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Je hebt gelijk, ik kom niet verder dan s2a. Mijn inschatting gaat over jan soldaat als "kanonnenvoer" ik kan niet begrijpen dat iemand richting een kogel lopen kan. Verder ben ik helemaal niet tegen oorlog, om eerlijk te zijn, het ruimt lekker op, ik wil er alleen niet bij zijn.
Historisch gezien maakt de mensheid een grote sprong voorwaarts na elk conflict en gezien wat voor zooitje we er van maken vermoed ik dat het niet lang kan duren voor je werkelijk aan de bak kan.
Het gesteggel over grondstoffen zoals water zand olie metalen is al serieus maar dat zal je misschien al weten.
Ik weet dit hoort niet thuis op dit forum maar het is al zo stil dat het bijna saai wordt. :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018, 18:45 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik heb niets tegen militairen, heb zelf een “poppie” op mijn laro.

Maar nukubu... mmmmm lk weet het niet, na 3 maanden een “Korte Verstand Verbijstering” gehad te hebben en het verplichte uitdienen van de diensttijd was ik er helemaal klaar mee. Zelfs nu decennia’s later als burger krijg ik nog vlekken in mijn nek als iemand het woord “moeten” tegen me gebruikt.

Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat Series altijd wel een paar Imperial draadjes hier en daar (los) hebben.
Dus wel weer een mooie wens voor onder de kerstboom Sjaak, mooi glimmend gereedschap wat je weer snel vies mag maken.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018, 09:54 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Heeeeeeeeeeeeeee Rob is terug.

Jamaar, ik weet het, ik weet het. Maar hoef nooit meer aan de bak hoor. ben pas 8 jaar met pensioen (vanaf 51)
en echt waar, het was voor mij ook 39 jaar lang geen hobby om op "vredesmissie" te gaan om mensen te "helpen" die niet geholpen willen worden. zeker in die landen waar de mannen in jurken lopen.

Rob, Naaah hoef geen nieuw gereedschap, hij is bijna af en het meeste heb ik vervangen door metrisch.
slim he? komt door me IQ :mrgreen: woehahahahahaha

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018, 20:46 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
sjaak109 schreef:
Heeeeeeeeeeeeeee Rob is terug.

Jamaar, ik weet het, ik weet het. Maar hoef nooit meer aan de bak hoor. ben pas 8 jaar met pensioen (vanaf 51)
en echt waar, het was voor mij ook 39 jaar lang geen hobby om op "vredesmissie" te gaan om mensen te "helpen" die niet geholpen willen worden. zeker in die landen waar de mannen in jurken lopen.

Rob, Naaah hoef geen nieuw gereedschap, hij is bijna af en het meeste heb ik vervangen door metrisch.
slim he? komt door me IQ :mrgreen: woehahahahahaha



HAAAAA die Sjaak (struikrover! )
Wilde al telkens langs rijden maar helaas je bent al klaar. Gaat de tijd hard.
1001 smoezen en dromen :mrgreen:

Mijn M’Rie heeft buiten wat bouten rond het schutbord alleen voor de paraboolveren en schokbrekers nog van die imperial :evil: :twisted: :twisted: :evil: Robin Hood rommel :D
Maar ik ben door het slopen en weer opbouwen zo aan mijn imperial ratel/sleutel set verknocht geraakt dat deze als dank (wel onder de metrische set) mee mag in de auto.
Hele auto zit (meer dan 95%) met M6 en M8 rvs in elkaar :oops:

En je weet het , goed gereedschap is vet :lol:

Ben trouwens wel nieuwschierig naar die sēnorita bij jou in het dorp, wanneer komt die onder de karpoort staan?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 18:21 
Offline

Geregistreerd: za 22 jul 2017, 16:43
Berichten: 100
Woonplaats: Bad Bentheim
sjaak109 schreef:
nukubu's


Whahahahahahahahahahahahaahahahahaha, blijft een prachtige :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: afkorting

_________________
Land Rover serie III 109" ex NL Leger
Bouwjaar 1976, In gebruik NL leger: Juni 1977


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.