Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 09:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Ik ben voor mijn Elektrische Discovery project aan het zoeken naar een praktische plek voor de (Type 2 & Chademo) charge inlets. Nu viel het me op dat ik voor achter de grille 2 loze plekken heb waar alleen claxons zitten. Die claxons kan ik makkelijk verplaatsen dus dat geeft aan 2 zeiden ruimte voor een aantal charge inlets. Maarrr met de standaard grille kan ik de ruimte niet benutten, aangezien dat plastic bovendien uit elkaar valt ben ik op zoek naar iets anders. Aangezien ik al ronde koplampen heb verken ik nu het idee om een custom frame te maken waar de charge inlets in passen. Om e.e.a. netjes af te werken dacht ik aan (after market) Defender grille en headlight surrounds. Nu ben ik benieuwd hoe hoog/breed is deze combinatie?

Iemand?


Afbeelding

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 13:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Dag Lucas,

Head-lamp-surrounds: 36,5 cm breed - koplamp-centrum 14 cm uit de "centre-line" en 15 cm van de bovenrand.
Head-lamp-surrounds: 33,3 cm hoog (en in verticale richting iets bol)
Radiator-grill: 77,8 cm breed (en dus ± net zo hoog -- je kan er desgewenst nog een paar "ribben" onder plakken)

In mijn ogen zijn de meeste aftermarket-grill-dingen nauwelijks of geen verbetering tov het standaard plastic.
Het standaard-plastic is overigens opvallend duurzaam, de head-lamp-surrounds zijn nogal dunnetjes
(achter die surrounds kan je eventueel een extra "drager" plakken).
Een stukje kristal-helder acrylaat-plaat vóór de koplampen kan ik aanbevelen: veel minder vuil rond de koplampen.

    Ik heb overigens ongeveer permanent een radiator-muff over de plastic grill zitten ('s zomers met het slabbetje opgerold).
    En ik heb er echt permanent een pasgemaakt stuk 5x5mm RVS-gaas achter zitten.
    (dat gaas blijkt erg veel vliegende beestjes te onderscheppen, danwel zodanig te versnipperen dat mijn radiator opvallend schoon blijft).

Marc

PS Wat zijn /waarvoor dienen "Charge Inlets"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 16:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
O ja, als een Disco toch een iets bredere grill-combinatie nodig heeft dan kan je mijns inziens vrij gemakkelijk een paar overgangs-passtukken fröbelen. Hetzij een randje aan de head-lamp-surrounds danwel een paar buiten-randen aan de centrale grill.
Wellicht is het geheel met een tweetal passtukken zelfs nog meer één geheel als bij het origineel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 17:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Marc, dankjewel, ik ga eens even meten hoe dat uit komt!! ik heb nog geen voorkeur voor een bepaald type, gewoon wat het beste past en het stevigst is. Goed om te horen dat het origineel solide blijkt.

De charge inlet is waar de laadstekker in gaat. Bij zal dat voorlopig worden:
- 1 tot 3 fase AC Type2 (+/- 10 kW)
- DC Chademo (+/- 50 kW)

Veel mensen knutselen die inlets in plaats van de vulhals naar de tank maar die heb ik maar 1 (logisch). En ik heb ook liever alles dicht bij elkaar en dus bij de motorruimte.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 18:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
lucasvanlierop schreef:
Marc, dankjewel, ik ga eens even meten hoe dat uit komt!! ik heb nog geen voorkeur voor een bepaald type, gewoon wat het beste past en het stevigst is. Goed om te horen dat het origineel solide blijkt.

De charge inlet is waar de laadstekker in gaat. Bij zal dat voorlopig worden:
- 1 tot 3 fase AC Type2 (+/- 10 kW)
- DC Chademo (+/- 50 kW)

Veel mensen knutselen die inlets in plaats van de vulhals naar de tank maar die heb ik maar 1 (logisch). En ik heb ook liever alles dicht bij elkaar en dus bij de motorruimte.


Ahh ... ik was even vergeten dat je bij electro-rijden niet direct aan de radiator-doorstroming moet denken (hoogstens voor een airco en wellicht voor een bescheiden koel-flow tijdens het laden en/of de electromotoren).
Je kan de oorspronkelijke Defender grill denkelijk wel omtoveren in een omhoog scharnierende afwerking en zo daaronder/daarachter aansluitingen naar wens fröbelen.
Overigens verbaas ik me regelmatig over de flimsy en slordig uitstekende stekker-klepjes etc. bij de verschillende luxe (en prijzige) electro- en hybride-voertuigen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 20:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Nou uiteindelijk moet je nog best wel wat koelen:

- De motor, die is wel veel efficienter dus dat wordt een relatief kleine radiator
- De electronica (controller en DC/DC converter)
- De batterijen (vooral tijdens snelladen)

En dan in mijn geval ook een airco radiator (nu ik toch bezig ben)

Maar goed dat krijg ik denk ik wel passend.

Leuk dat je suggereert om de grille te laten scharnieren, die gedachte kwam ook bij mij op. Dat is wel de moeite waard om te proberen!

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 20:32 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
lucasvanlierop schreef:
Leuk dat je suggereert om de grille te laten scharnieren, die gedachte kwam ook bij mij op. Dat is wel de moeite waard om te proberen!


Bedenk bij het scharnieren in ieder geval dat het ook bestand moet zijn tegen winterse ongemakken.
Je wilt niet dat de scharnieren of grill vastvriezen, niet in de "gesloten" en niet in de "open" toestand.
En je wilt ook niet dat een en ander kan dichtsneeuwen als het open staat

En qua scharnieren: Misschien is zo'n keukenkastjes-oplossing waarbij je een deurtje iets naar buiten optilt het aardigste.
Voor de aansluitingen hoeft je niet al te veel ruimte, als ik naar de Defender-verhoudingen kijk zou het ook gewoon onder de grill passen - dan hoeft er weer veel minder te scharnieren.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.