Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 18 dec 2018, 23:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 26
Beste mensen,

Ik heb van mijn S3 88 ex Belgisch leger de carburateur (Weber vervanger voor Zenith) en ontsteking (van waterdicht naar gewoon) vervangen. De nieuwe ontsteking is voorzien van een vacuümvervroeger en op de carb zit hier ook een aansluiting voor. Het slangetje dat ik hiervoor moet hebben is etc4115. Nu is deze nogal lastig te krijgen. De losse verloopjes (574878) kon ik wel ergens bestellen. Het hard kunstof slangetje is blijkbaar het probleem. Ook bij Rijsbergen hebben ze deze ook niet.

Ik zat te denken aan 2 opties:
1. Een dikker slangetje rechtstreeks van carb naar verdeler dus zonder de verloopjes. Maarja er zal toch niet voor niets een dunner slangetje tussen zitten? Misschien zorgt een te dikke slang voor te veel zuigkracht?
2. Nog niet gemeten maar misschien is een koperen remleiding van vergelijkbare maat en krijg ik die in het verloopje gepropt. Iets minder fraai onder de motorkap maar misschien wel functioneel?

Groet,
Jonas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 14:33 
Sorry ik ben een siesel rijder maar...

Raar dat verloopje, is het geen filtertje?

Slang dikte kan ik niet reimen, onderdruk is onderdruk.
Slang dikte zou allleen de doorstroom kunnen beïnvloeden dus kan me niet voorstellen dat je met een dikkere slang problemen zou krijgen.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 14:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 118
Volgens mij kun je deze vervangen met elke willekeurige vacuum slang, als je de diameter pakt het rubber stukje. kunt ook benzineslang pakken
bv: http://www.siliconenslangen.nl/contents ... conen.html
Of via aliexpres
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 15:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 26
Dank voor jullie snelle reactie! Voor de duidelijkheid gaat het dus over dit slangetje:"

Afbeelding

Leek me ook dat een dikkere slang moet kunnen. Vraag me wel af waarom ze dan zo moeilijk gedaan hebben met die verlooptjes :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 17:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 206
Woonplaats: Elsloo
Ik had op mijn V8 destijds gewoon een iets dikkere slang die strak over die pijpjes van vacuumvervroeger en carburateur pastte en dat werkte prima. Dus gewoon dun slangetje kopen bij de automaterialenhandel en klaar.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 petrol 1959 "The Mrs"
https://get.google.com/albumarchive/112374280167817865048


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 19:15 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 08:54
Berichten: 23
Precies!! Vr gr Henk B.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 21:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 137
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Dikkere slang kan natuurlijk wel, maar als het volume van het slangetje groter wordt, wordt de reactiesnelheid wat trager.

_________________
Groet, Vincent
Defender 110 CSW 300Tdi | Freelander TD4 | Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 21:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 26
Ja dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat hij zo dun is Vincent. Ik zal morgen even de maat van het slangetje op mijn 109 meten en even kijken op de site van Jeroen of dat overeen komt. De kosten zijn het niet en dan is het in ieder geval zoals het hoort te zijn.

Als je nagaat dat er eerst helemaal geen vacuümvervroeger op zat kan het soweiso alleen maar beter worden ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 23:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 206
Woonplaats: Elsloo
Vincent,

Reactiesnelheid bij een 2.25 ??

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 petrol 1959 "The Mrs"
https://get.google.com/albumarchive/112374280167817865048


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 23:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 137
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Theorie, theorie... :mrgreen:
De 2.25 zal er niet sneller op worden, maar de vacuumvervroeging zal wat trager inzetten. Again in theorie, je zal het niet merken in de praktijk vermoed ik. ;)

_________________
Groet, Vincent
Defender 110 CSW 300Tdi | Freelander TD4 | Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 23:52 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 202
:lol: Theorie... :shock:
Weet je wel over hoeveel onderdruk we het hebben............. stelt helemaal niets voor :roll:
Daarom heeft de vervroeger een ruime diameter, het gaat om onderdruk per vierkante centi/millimeter.
Dus reactie tijden... denk niet dat dat van toepassing is. 8-)

_________________
waarom de snelweg als het ook over het zandpad kan?

Waar is de opener zei de dichter.
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 05:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 137
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Druk is altijd kracht per oppervlak (vierkante cm/mm of whatever)?
Het gaat hier om het volume van het slangetje. Stel jij moet een heel lange slang met een flinke diamter leeg zuigen, dan duurt dat best even, dat redt je niet in één teug. Maar een rietje heb je zo leeg, dan staat het vacuum direct op de andere kant.
Dat bedoel ik met reactiesnelheid...

_________________
Groet, Vincent
Defender 110 CSW 300Tdi | Freelander TD4 | Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Exabot [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.