Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 23 sep 2018, 00:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018, 07:23 
Offline

Geregistreerd: do 14 jun 2018, 15:40
Berichten: 6
Ik ben Fred Heilig(57)en al 14 jaar eigenaar van een 90td5 pickup,bj1999.Deze is sinds 2009 geschorst weggezet in de garage en daar is afgelopen weekend een einde aan gekomen.Heb een nieuwe brandstofpomp in de tank geplaatst,beide koppeling cilinders,pitmanarm ,kruisjes cardanassen,deurscharnieren,veiligheids riemen en de accu vervangen.Na het ontluchten van koppeling,rem en brandstof systeem zonder problemen starten en lopen.Tot zover het succes verhaal.Volgende dag vol goede moed de garage in en ledlampje op startonderbreker knippert niet.Lege accu? Nee keurig 12,9 volt.Maar voor de rest nergens spanning.Nu verdenk ik het startonderbrekersysteem (type met een contactsleuf en een printplaatachtig contact sleutelteltje)Voordat ik het dashboard ga slopen iemand een andere suggestie?
Bedankt zover,groet Fred.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018, 10:04 
Offline

Geregistreerd: do 14 jun 2018, 15:40
Berichten: 6
Ben net aan het meten geweest,zekeringen onder rechter voorstoel overal spanning,op startmotor spanning en zekeringen op dashboard op de meeste spanning naar aarde of direct naar de minpool.Zekering 17 en 18 enkel 2 volt?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018, 11:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 247
Woonplaats: wwerf
kan je helaas niet helpen, te modern voor mij :D
zo,n startonderbreker gaat toch niet stuk van stilstaan? denk eerder dat je moet gaan kijken wat je los hebt gehad.
succes met oplossen

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018, 14:50 
Offline

Geregistreerd: do 14 jun 2018, 15:40
Berichten: 6
Nu maar de klokken uit het dash en ja er zit een 10AS unit maar ook een METASYSTEM M36/4 startonderbreek systeem dat met dat printcontactsleuteltje eerst aangesproken moest worden voordat er gestart kon worden.Het ledje dat normaal altijd knipperde doet dat niet meer vandaar dat ik de startonderbreker verdacht.Voor de AS unit heb ik nimmer een afstand bediening gehad.Mijn contactsleutel is ook een 'kale'sleutel.Zou ik deze straffeloos kunnen laten verdwijnen of komen er dan weer nieuwe problemen opdoemen.
Groet Fred


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018, 10:07 
Offline

Geregistreerd: zo 28 aug 2016, 13:54
Berichten: 9
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb mijn 10as een keer laten aanpassen bij onderstaande club.
Je kan aangeven of je alleen de startonderbreker of ook je alarm ge-de-activeerd wilt hebben.
Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.
Maar sommige mensen denken daar anders over.

Succes,

Marco


https://www.m1n1.de/en/remove-rover-luc ... mobilizer/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018, 10:14 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 519
Vlgs mij moet je een Td5 "gewoon" aan een Nanocom oid hangen.
De Td5 kan als ik goed heb niet zonder "alarm", je kan hoogstens een aantal functies op niet functioneel zetten.
De "Puma" werd (in andere landen) eventueel wel zonder "alarm" geleverd, mijns inziens geen vooruitgang.

O ja, stroomuitval wijst meer in de richting van een (hoofd)zekering als in de richting van het alarm.

Verder snap ik niet helemaal hoe het nu zit met dat alarm:
Normaal, als alles goed is heb je twee key-fobs en sleuteltjes - de sleuteltjes doen niks anders als wat een sleutel gebruikelijk doet: het slot bedienen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 00:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 93
Batterij in de keyfob al vervangen?

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 08:18 
Offline

Geregistreerd: do 14 jun 2018, 15:40
Berichten: 6
Nog even ter aanvulling,er heeft nooit een keyfob bij de auto gezeten.Ook zijn er geen contacten op de portieren of motorkap aanwezig.De 10AS unit zit wel achter de klokken ingebouwd maar de functies hiervan zullen uitgeschakeld staan.Echter bij de 10AS unit zit een startonderbreek systeem 'bijgeprikt' te weten een METASYSTEM M36/4 dat voorzien is van een leessleufje met een knipperd ledje erop.De auto kan geopend en gesloten worden zonder enig beletsel of activering van enig alarm.Echter om hem te starten moet een printplaatachtig sleutelje in de lees(contact)sleuf geplaatst worden waarna het knipperen van het ledje stopte en er gestart kan worden.Na een succesvolle opstart vanuit een zeer lange winterslaap,functioneerde alles zoals normaal.Motor gestart en gestopt een stuk gereden met start/stops en s'middags de auto weggezet.Echter de volgende dag helemaal niets meer,waarbij opviel dat het ledje niet meer knipperde en het systeem niet reageert op het printcontactsleutelje.(dit is niet voorzien van een batterijtje).`Het zou dus kunnen dat er geen spanning aanwezig of dat de unit juist nu de geest heeft gegeven.Alle zekeringen zijn oke dus zou het een aard probleem kunnen zijn.Verlichting doet het,alarmlichten doen het,richting aanwijzers niet,uurwerkje in dash loopt en digitale km teller is ook aan.Rara wat is dit nu toch?


Groet Fred


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 09:43 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 519
Fred Heilig schreef:
Nog even ter aanvulling,er heeft nooit een keyfob bij de auto gezeten.Ook zijn er geen contacten op de portieren of motorkap aanwezig.De 10AS unit zit wel achter de klokken ingebouwd maar de functies hiervan zullen uitgeschakeld staan.Echter bij de 10AS unit zit een startonderbreek systeem 'bijgeprikt' te weten een METASYSTEM M36/4 dat voorzien is van een leessleufje met een knipperd ledje erop.De auto kan geopend en gesloten worden zonder enig beletsel of activering van enig alarm.Echter om hem te starten moet een printplaatachtig sleutelje in de lees(contact)sleuf geplaatst worden waarna het knipperen van het ledje stopte en er gestart kan worden.Na een succesvolle opstart vanuit een zeer lange winterslaap,functioneerde alles zoals normaal.Motor gestart en gestopt een stuk gereden met start/stops en s'middags de auto weggezet.Echter de volgende dag helemaal niets meer,waarbij opviel dat het ledje niet meer knipperde en het systeem niet reageert op het printcontactsleutelje.(dit is niet voorzien van een batterijtje).`Het zou dus kunnen dat er geen spanning aanwezig of dat de unit juist nu de geest heeft gegeven.Alle zekeringen zijn oke dus zou het een aard probleem kunnen zijn.Verlichting doet het,alarmlichten doen het,richting aanwijzers niet,uurwerkje in dash loopt en digitale km teller is ook aan.Rara wat is dit nu toch?


Ik zou zeggen:
Op zoek naar de zekering(en) die iets doen met de richtingaanwijzers (de alarmknipper-installatie heeft denkelijk een aparte stroomvoorziening)

Ik zou wellicht ook zoeken naar een goed werkend origineel systeem ... dan kan je een en ander tenminste ook origineel uitlezen en inleren etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 09:46 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 195
Fred ik krijg sterk de indruk dat jou Meta systeem een alarm set is.
Deze moet je normaal aan en uit kunnen zetten.

Als je “sleutel” en het signalerings-ledje het niet meer zijn werk doet en je hebt toch de boel open leggen sloop je toch die ellende eruit. Electronica is leuk, zo lang het werkt. Lijkt er erg op dat van het systeem of een zekering gesneuveld is, ook is het mogelijk dat het systeem doordat het te lang geen spanning heeft gehad de sleuten niet meer herkent en opnieuw “ingeleerd” moet worden

Iets wat er niet in zit kan ook geen storing veroorzaken.

Edit: sorry Marc was me voor.
Deze start onderbrekers (dat is het schijnbaar) doet zelf in “inactive staat” zijn werk goed :lol:
http://abacuscaralarms.co.uk/alarmshop/ ... oductId=80 Is een iets nieuwere generatie.
Kan er geen schema’s van vinden: https://tvrblackpool.files.wordpress.co ... n-2012.pdf
maar rocketsience zal het niet zijn.

_________________
waarom de snelweg als het ook over het zandpad kan?

Waar is de opener zei de dichter.
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 10:43 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 519
Precies, een print-plaat-sleuteltje is bepaald geen rocket-science, dat is slechts een hobbel die een gelegenheids-dief tegen houdt.
Geen lichtje op het alarm en geen clignoteurs ... en de rest doet het wel, dat wijst richting een kapotte zekering, dus misschien eerst het eenvoudigste onderzoeken.
Moeilijk doen kan altijd nog.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018, 17:13 
Offline

Geregistreerd: do 14 jun 2018, 15:40
Berichten: 6
Heb net dat rampending er uitgeknipt,zeer professioneel bedraad in zwart.Zat ingebonden tussen wit en rood/wit.Ga morgen het contactslot uitbouwen gezien er erg weinig ruimte is om dit weer netjes te bedraden als het slot nog op z'n plaats zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018, 13:09 
Offline

Geregistreerd: do 14 jun 2018, 15:40
Berichten: 6
Alles netjes weer aangesloten en loopt weer als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken,groet Fred


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.