Voorgloeien heb je niet echt nodig, is alleen fijn als het koud is. Dan zal het blok sneller netjes lopen en niet zo roken.
Volgens mij trekken de gloeipitten iets van 20 amp bij 12 volt (uit mijn hoofd) en of er een 24 volt versie is?
Het klepje op de dieselpomp gebruikt haast geen stroom.
Maar..... 24 volt, dan heb je toch 2 accu’s?
Ik zou gewoon een extra draad vanaf de doorlus (van accu-1 naar accu-2) naar voren trekken, dan heb je 12 volt.
Gebruik je toch 12volt voor je klep op je dieselpomp en je gloeipluggen.
Ik zou gewoon voor het gloeien een drukknop maken om alleen als het koud is de knop telkens een seconde of 10 de eerste paar 100 meter gebruiken. Een 6 kwadraad ader voor gebruiken.
Je ziet gelijk dat je rook minder wordt. Je hoort het ook aan de motor.
Voor je dieselklep gebruik je gewoon een relais, werkt je contact gewoon en gebruik je de 12 volt klep.
Blijft dat allemaal standaard.
Wellicht dat er nog andere oplossingen komen, je zal vast niet de eerste zijn.
P.s
In het verleden had ik een Ruska buggie, die had een 12 volt accu met een 6 volt (in het midden) pool.
Dat was om de zelfde reden gedaan. Is dus helemaal niet ongebruikelijk.
_________________
waarom de snelweg als het ook over het zandpad kan?
Ik spreek niets anders dan mijn waarheid, ik weet niet beterWaar is de opener zei de dichter.