Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 23:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2018, 16:21 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
Ik heb al geruime tijd een probleem met de brandstofmeter in de Lightweight.

Als de rechter tank vol is geeft de meter 3/4 aan. De meter zakt in eerste instantie niet maar als het 3/4 niveau bereikt is zakt die wel (dit heb ik ingeschat mbv de kilometerteller). Het controlelampje gaat op tijd knipperen en daarna blijft die branden.

De linker tank heeft iets anders. Bij volle tank geeft de meter vol aan. Deze zakt keurig tot ergens tussen 1/2 en 1/4 vulling. De wijzer geeft het juiste niveau niet aan voordat ik stop en de motor uit heb gezet. Dan gaat ook pas het controlelampje knipperen of branden.

Ik heb al nieuwe tankmeters gemonteerd en de stangen waar de vlotters aan zitten iets meer naar het midden van de tanks gebogen en de connectoren op de potmeters schoon gemaakt maar de problemen blijven. Als ik het electrisch schema bekijk kan het niet aan de low fuel monitor liggen. Iemand een idee?

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2018, 17:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hallo Pike,
misschien dat de bedrading wat oud wordt en voor links en rechts elk een eigen overgangs weerstand verzorgd?
Gaat de bedrading ook via de schakelaar voor keuze linker/rechtertank? Daar kun je dan ook nog kijken

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei 2018, 10:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
daar zat ik ook al aan te denken. anders waar ik ook nog aan zit te denken is dat de vlotters zelf niet meer helemaal zuiver zijn. als je de weerstand van de vlotter meet, zie je dan over het hele bereik de weerstand wisselen?

zeker die ene die pas vanaf 3/4 gaat meten, zou ik bijna zeggen dat je vlotter of niet helemaal naar boven gaat, of dat het laatste stukje van je potmeter geen extra weerstand meer geeft.

mocht het niet de bedrading zijn of dat, dan zou ik toch je low fuel monitor gaan verdenken. overigens doet dat ding meer geloof ik omdat hij de spanning naar 10V zet dacht ik. of zit ik nu in de wat met dat andere ding? ik heb namelijk zelf alleen die low fuel monitor omdat ik 24V heb.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.