Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 dec 2019, 21:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Afgelopen week ging spontaan mijn knipperlicht relais continue klikken.
De knipperlichten zelf reageren niet op dit geklikker.
Wanneer ik richting aangeef stopt het continue klikken en werken de knipperlichten normaal. Alleen in de neutraal stand
gaat hij weer klikken.

Inmiddels heb ik de hele knipperlicht bediening al van het stuur gehaald en dit van binnen schoongemaakt.
Op andere autoforums gaven ze dit als tip. Oud vet op de contacten zou dit kunnen veroorzaken.
Nadat alles was schoongemaakt en weer terug was gezet bleef het euvel zich voordoen.
Relais zelf heb ik nog niet vervangen maar wel een keer eruit gehaald en weer teruggeplaatst. Contacten zagen er normaal uit. Geen oxidatie o.i.d.


Iemand hier ervaring mee?

Gaat om een 300Tdi Discovery uit 97.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec 2019, 21:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Geen ervaring maar wel een suggestie:

Kijk eens naar de alarmlichten-schakelaar ... die schakelaar "doet" een en ander om gelijktijdig links en rechts knipperlicht te hebben.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2020, 10:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Marc-my-Words schreef:
Geen ervaring maar wel een suggestie:

Kijk eens naar de alarmlichten-schakelaar ... die schakelaar "doet" een en ander om gelijktijdig links en rechts knipperlicht te hebben.


Klopt, ik had 'm er ooit uit bij mijn Disco '97 en toen merkte ik dat mijn richtingaanwijzer ook niet meer werkte, het is allemaal heel ouderwets.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020, 23:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Op de een of ander manier is het spontaan klikken van het relais gestopt.

1: Ik heb de richtingaanwijzer schakelaar volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt. (Hielp niet)
2: Alarmlicht schakelaar uit elkaar gehaald en schoongemaakt. (Hielp niet)
3: Relais uit houder gehaald. Niets aan te zien en weer terug geplaatst (Hielp niet)

Ik zag onder de motorkap een lekkage in de retourleiding van de diesel.
Deze slang weer dichtgemaakt en op de een of andere manier is kort daarna het knipperen ook gestopt :|
Nu alweer 1 maand storingsloos aan het rondrijden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020, 11:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
megamannen schreef:
Op de een of ander manier is het spontaan klikken van het relais gestopt.

1: Ik heb de richtingaanwijzer schakelaar volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt. (Hielp niet)
2: Alarmlicht schakelaar uit elkaar gehaald en schoongemaakt. (Hielp niet)
3: Relais uit houder gehaald. Niets aan te zien en weer terug geplaatst (Hielp niet)

Ik zag onder de motorkap een lekkage in de retourleiding van de diesel.
Deze slang weer dichtgemaakt en op de een of andere manier is kort daarna het knipperen ook gestopt :|
Nu alweer 1 maand storingsloos aan het rondrijden.


Tja, wellicht het "zelfreparerend vermogen" van de LandRover ... of toch iets verbeterd met die 1, 2, 3 actie.

Bij mij knipperde een paar maanden terug ineens de koplampen, dwz als ze aan stonden knipperden ze willekeurig.
Ik heb al een eeuwigheid een Zweedse lichtversterker en dus was het gelijk-op knipperen raar.

Het bleek toch een massa-probleem te zijn: als ik de motorkap open deed gingen de koplampen uit, deed ik 'm dicht dan gingen ze soms weer aan. Na het losmaken en weer vastzetten van de steunen van het motor-kap-slot (stuk voor stuk niks mis mee) doet het licht het weer zoals het het ruim 9 jaar lang deed.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2020, 16:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Zelfreparend, meestal wordt het toch alleen maar minder ;) Ik ga waarschijnlijk beetje bij beetje mijn draadboom/zekeringen/relais door een CAN bus gebaseerd systeem vervangen.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.