Jamaar schreef:
Kapotte motor rubbers merk je direct bij wegrijden, dan schudt de hele motor maar bij hogere snelheden is dat weg.
Als ik een gok moet doen dan koppelingsplaat of één verstuiver die bij meer toeren niet meer wil.
Dat kan je controleren door bij dat toerental waar het mis gaat één voor één de verstuiver leiding een slag los te draaien.
Merk je geen verschil is die verstuiver de boosdoener.
Het is een Td5, de diesel-aanvoer naar de pompverstuivers staat onder (gematigde) druk !
Dat maakt het losnemen toch wat moeilijker.
Echter ...
Het is een Td5 en dus kan je 'm uitlezen, wellicht zijn daar duidelijke tekenen van een pomp-verstuiver onbalans.
En een nieuw wiring-harness is in ieder geval een stuk makkelijker als een nieuwe koppelingsplaat.
Olie in dat wiring-harness (en/of olie verderop in de kabelboom) wordt genoemd als veroorzaker van slecht lopen, en vooral ook slecht lopen als er vermogen gevraagd wordt. Onbelast draait de motor gemakkelijker rond, dan hoeft die ene cilinder die niet goed meedoet sowieso weinig te doen.