Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018, 15:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 18:39
Berichten: 29
Goedemiddag

Ik heb een series 2 88 met een discovery motor. Nu wil ik een stuurbekrachtiging inbouwen maar wat raden jullie mij aan? een elektrische of een hydraulische?

_________________
Groet, Marcel "Mudbuster"
_________________________
"Willem" S2 88 D RH | "Nelson" LW B LH | "Peperbus" 130 CC Puma D LH


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018, 00:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Ik ben een tijd bezig geweest om een elektrische stuurbekrachtiging op een 109 Series III te bouwen, of beter gezegd geprobeerd het uit te tekenen om het te prefabben en plug and play om te bouwen. Maar in het Series III dashboard met ruitenwissermotor naast de stuurkolom, is bijna niet driedimensionaal in te meten. Ik zou dan gewoon alles stap voor stap op moeten bouwen, maar dat duurt te lang omdat ik de auto als dagelijkse auto gebruik. Daarom heb ik maar even in de ijskast gezet.
In een Series II moet het volgens mij gemakkelijk passen. Stuurkolom van een Opel Corsa C zonder stuurbekrachtiging is een goede keuze. Via Ebay kun je in Engeland een stukje electronica kopen voor de bediening.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018, 08:00 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
De electrische sets (motor op stuurkolom) is heel weinig ruimte voor. Buiten dat, hoe reageert de rest van de stuurinrichting hierop. Is dat wel zwaar genoeg?

Er is ook een set met een zuiger op bijna de zelfde plek als de stuur demper, dat zou beter zijn :?:

Ik zelf heb gekozen voor een p38 stuurhuis conversie.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018, 21:22 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb de set met de hydraulische cilinder, werkt goed. 3 minpunten , geen weggevoel meer, keert niet vanzelf terug en duur. Plus, geen gebroken vingers bij stuurslag, geen gevloek meer als een idioot 50cm voor je parkeert en er al een ander 50cm achter je staat en makkelijk in te bouwen.
En ja het rijd heerlijk.
Nog een nadeel, je moet de sportschool weer betalen om je uiterlijk op pijl te houden, zwetend aan het stuur rukken is niet meer.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018, 08:14 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik heb helemaal een bij elkaar gezochte euh stuurbekrachtiging.
stuurstang is van een ? hoop niet dat ik ooit een ongeluk krijg.
huis is van een oude renault saviem of zo.
pomp is van een nissan patrol.
en de rest is standaard series 3. ron wageman heeft het in elkaar geknoopt.
het werkt en goed. mijn dacia stuurt zwaarder (en lekt ook minder)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018, 09:01 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Ik snap het nog steeds niet hoor, een beetje fatsoenlijk afgestelde Series heeft helemaal geen stuurbekrachtiging nodig en dat houdt dus ook in, geen spoorverbreders, geen velgen met een foute offset en een correcte sporing, maar vooral die foute offset veroorzaakt zwaar sturen.

Normaliter heeft een Series een scrub-radius van nagenoeg nul, wat inhoudt dat de banden niet over de ondergrond gesleept hoeven te worden, maar keurig om hun middelpunt heen draaien.

Ik heb op mijn Lightweight 235/85 x 16 banden om 6,5" velgen en een kleiner stuur vanwege ruimtegebrek, maar omdat ik velgen heb met dezelfde offset als standaard (stalen Santana velgen) is het sturen niets zwaarder geworden en is het zeer comfortabel rijden, voeg daarbij een perfect afgestelde stuurinrichting en ik rij net zo relaxed binnendoor zowel als op de snelweg, net als mijn toenmalige 110 waar wel stuurbekrachtiging in zat.

Ik heb zelfs niet het idee dat ik stuurbekrachtiging nodig zou hebben, zelfs niet bij inparkeren, je moet echter wel weten hoe je dat moet doen zoals ooit geleerd bij de rijlessen en ook geen gezwabber in het stuur, waar ik ook rij.

Stuurbekrachtiging in een Series inbouwen is een oplossing voor een probleem dat er niet is of dat er bewust in aangebracht is door bovengenoemde "foute" zaken als spoor-verbreders (want het staat zo stoer) of verkeerde offset velgen (nogmaals, staat zo leuk) of een totaal verwaarloosde stuur-inrichting als in vastgeroeste stuurkogels, of juist met te veel speling en totaal verkeerd afgestelde toespoor.

En alleen maar stuurbekrachtiging inbouwen "omdat het kan" is ook al geen goede reden.

Natuurlijk zijn er mensen die een beperking hebben en daardoor niet zonder een stuurbekrachtiging kunnen maar dan moet je je sowieso afvragen of een Land Rover Series wel wat voor je is.

Maar da's mijn persoonlijke ervaring en mening.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018, 09:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Tja, Gert-Jan, d'r zit wat in (in beide dus).
Voor mijn eerste Defender had ik een paar Renault's ... prima auto's - Dacia's avant-la-lettre dus -- auto's met enkele typische Renault-eigenschappen zoals een heerlijk vergevingsgezind weggedrag maar ook roest en kleine manquementen (de eerste) en bijna geen roest en iets grotere manquementen (de tweede). Deze Renault's waren vrij van moderniteiten zoals stuurbekrachtiging, en dat ging gewoon goed, zeker bij krap inparkeren of idem straatje-keren is het even wat meer werken maar je voelt 't ook direct als de band tegen bijv. de stoeprand klem staat (je ziet soms dat men met stuurbekrachtiging denkt dat alles maar zo kan en gaat).
Anyway, op de Defender zit stuurbekrachtiging en daar is de geometrie ook op afgestemd, zelfs met 7.5x16 op 5.5 standaard staal, met dus een minimale scrub-radius, stuurt een Defender zwaar zonder bekrachtiging. Ik ben inmiddels bekeerd tot 6.5 HD (Wolf) velgen met 235/85x16 banden (dus met een inch meer off-set - niet voor de looks, maar voor de stuuruitslag) en ondanks dat dat (ook) een standaard is voor de Defender ben ik nu alleen maar blijer met de bekrachtiging ... even sturen zonder en je weet wat het toevoegt.
Een Series heeft denkelijk iets meer stuuromwentelingen van links naar rechts, maar het blijft vlgs mij een stukje gratis sportschool tijdens de bijzondere verrichtingen ... en ja ... ik heb ook geleerd pas te sturen als de auto rolt, maar soms is een "sur-place" toch handiger om de bijzondere verrichting niet nog bijzonderder te maken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018, 17:06 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Gert Jan jij rijd een lightweight en dan zal je best gelijk hebben. Ik rij een volgeladen ambu en vaak nog met aanhanger.
Als je met de ambulance een piste in de bergen rijd en die loopt dood dan moet je keren of kilometers achteruit rijden.
Keren op een piste die net iets breder is dan de ambu lang is heeft me meer dan een half uur gekost en omdat je het stuur moet draaien zonder in beweging te zijn kost dat zo veel kracht dat je daarna echt wel kapot bent.
20 cm naar voren, waar een 100 meter afgrond is, 20 cm naar achter waar de rotswand is ik geef het je te doen.
O ja mijn ambu vol is meer dan 3000 kg en op standaard 7.50x16 en zonder fouten in het stuur systeem. Voor dat je gaat muiten, overladen dus zwaar sturen, hij mag 2750kg die 300kg meer maakt echt niet zo veel uit, weet ik uit ervaring en uit goede bron heb ik dat de 1 ton uitvoering 3.5 ton totaalgewicht zou kunnen hebben als de remvertraging voldoende zou zijn.

Je opmerking over mensen met een beperking vind ik ongepast en discriminerend, als deze mensen met een simpele aanpassing de leuke hobby van een landrover rijden toch kunnen doen is dat alleen maar aan te bevelen

Maar dat is maar mijn simpele mening en ervaring


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018, 18:09 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Tja, je verhaal zegt mij al genoeg, hoef ik niets aan toe te voegen en betreffende mijn opmerking over mensen met een beperking, ik bedoel daar helemaal niets mee en al zeker niet discriminerend, dat jij dat wel vind zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij, ik ben gewoon een realist die de dingen zegt zoals die ze ziet en ben niet zo van discriminatie, een woord dat wel heel erg snel misbruikt wordt tegenwoordig, laten we wel zijn, de meeste gezonde mensen kunnen al amper met een Series overweg, vaak mede vanwege de door mij aangehaalde "verbeteringen", dus iemand met een beperking . . . . . vul maar in en als hun hobby een Series is alleen maar prima.

Ik heb zelf ook een "wat lastig lijf" en weet precies wat het is om iets niet te kunnen, so it takes one to know one.

En ik had/heb ook zeker niet de bedoeling om iedereen die stuurbekrachtiging wil/heeft als mietje of slappeling te bestempelen, verre van, iedereen moet gewoon lekker doen wat hij of zij zelf wil, ik gaf alleen mijn kijk op stuurbekrachtiging op een Series en waarom dat mijns inziens niet nodig zou hoeven zijn, doe er mee wat je wil, 't is hier tenslotte een Forum waar je verschillende meningen kunt/mag hebben waar mensen al dan niet wat mee kunnen of van kunnen leren, of moeten we allemaal keurig in de pas lopen naar voorbeeld van iemand anders mening? Dacht het niet nee.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018, 21:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Gelukkig voelde ik me geenszins aangesproken waar het ging om mensen met een beperking ... ook al ken(de) ik verschillende mensen met beperkingen van nogal nabij.
Zelf zit het me allemaal nog aardig mee ... ik heb een kapotte schouder (en dus een derde schouder) maar daarvan heb ik slechts beperkt last ... misschien wel dankzij de stuurbekrachtiging.
Ik was in ieder geval héél blij met de stuurbekrachtiging op de dag dat ik die kapotte schouder opliep (het was dankzij een Dacia met haast, een Dacia die geen voorrang gaf).
Anyway, de chirurg die een en ander bekeek zei: we kunnen dit opereren, dat helpt twee jaar dus dat gaan we niet doen, vervolgens waarschuwde hij dat ik er niet mee moest gaan stilzitten ... op mijn opmerking dat ik eigenlijk die dag nog wilde gaan kamperen keek hij vrolijk en zei: neem genoeg paracetamol mee.
Ik ben dus naar Z-België gereden heb de tent opgezet en heb een weekje gekampeerd. Zonder stuurbekrachtiging had ik echt mijn bijrijder moeten laten rijden, nu was het tent opzetten nog het zwaarste ... o ja de eerste twee nachten waren ... laten we zeggen bijzonder: op de grond slapen met een kampeermatras kan best comfortabel zijn maar met een volmaakt beurse schouder is het toch echt anders.
Toen ik voor controle terugkwam zag de chirurg al voor ik mijn shirt uit had dat het goed zat, dwz dat ik met wat fysiotherapie er verder maar mee moest leven. Het kamperen had in ieder geval ervoor gezorgd dat alles beweeglijk was gebleven ... een "frozen shoulder" heb je voor je het weet en er weer afkomen is een heel lang traject.
En nu ... denk ik toch ook dat ik beter geen hele dag een onbekrachtigde Series zou moeten sturen, niet omdat het niet gaat, maar omdat dag twee dan toch teveel wordt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018, 15:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 18:39
Berichten: 29
Heb vier landrovers gehad (130, 110, LW88 en een 88 2a), de eerste drie heb ik verkocht omdat het sturen niet meer te doen was met mijn frozen shoulders. De laatste wil ik stuurbekrachteging inbouwen zodat ik mijn, en jullie, hobby kan blijven uitoefenen.
Dus jij, Gert-Jan, beweert dat ik maar beter met de hele hobby moet stoppen?

_________________
Groet, Marcel "Mudbuster"
_________________________
"Willem" S2 88 D RH | "Nelson" LW B LH | "Peperbus" 130 CC Puma D LH


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 11:44 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Neen Marcel, dat zeg ik dus per definitie NIET, je moet je niet alleen laten leiden door het negatieve antwoord wat een ander op mijn post(s) geeft, maar mijn beide posts even begrijpend lezen en je weet precies wat ik zeg en bedoel.

Ik vind het toch knap dat men op dit forum eigenlijk bijna altijd posts alleen maar negatief benaderd.

Jij vraagt mensen naar hun mening, die geef ik, oké het beantwoord niet meteen jouw vraag elektrisch of hydraulisch, maar ik geef aan dat onder normale omstandigheden stuurbekrachtiging op een series niet nodig zou moeten zijn en omkleed dat met diverse redenen meer om als alternatief tegen de stuurbekrachtiging te pleiten.

Ik weet namelijk helemaal niet uit jouw beginpost dat je een beperking hebt waardoor het noodzakelijk voor je is geworden, had je dat er bij vermeld dan had ik heel andere antwoorden gegeven.

Ik geef zelfs al in mijn eerste post aan dat iemand met een beperking, zoals jij die hebt, daar zeker veel baat bij kan hebben maar plaats daar de kanttekening bij dat het voor iemand met een beperking wellicht zinvol is om over het hele hebben van en rijden met een series na te denken.

Als ik eerlijk ben, wanneer ik mijn series niet meer zelf kan onderhouden en/of repareren omdat m'n lijf het gewoon niet meer aan kan, dan gaat'ie wel degelijk d'r uit want dat is voor mij namelijk een wezenlijk deel van mijn hobby en ik moet toegeven dat dat moment veel sneller nadert als ik zelf zou willen.
Mensen die mij al wat langer kennen weten waar ik het over heb en snappen dat ook.

In mijn tweede post zeg ik zelfs dat ik het helemaal prima vind dat iemand blijft doen wat hij of zij wil qua hobby, ook series rijden, ondanks een eventuele beperking, met enkele aanpassingen is dat ook best te doen.

Maar zeg nou zelf, als iemand zonder benen met de mededeling komt dat hij/zij de Mount Everest wil gaan beklimmen zet je daar toch ook vraagtekens bij? Of niet soms, ik weet dat ook dat tegenwoordig allemaal mogelijk is maar of dat zonodig moet is aan die individu zelf met alle daarbij behorende afwegingen, maar ik weet zeker dat de meeste mensen het gewoon niet zouden snappen.

Nou snappen de meeste mensen ook al gewoon niet dat wij überhaupt in die ouwe meuk willen rijden dus . . . . . . .

Maar goed, lang verhaal kort, ik bedoelde en bedoel er niets mee, ik hoop dat je mijn posts nu gewoon wat beter snapt en vanuit welke optiek ik ze geschreven heb.

En als laatste, in antwoord op je eigenlijke vraag, ik zou om mechanische redenen voor een hydraulisch systeem gaan, simpel omdat dat de minste belasting en slijtage oplevert voor het bovenste, duurste, deel van de stuurinrichting, hooguit de stuurkogels krijgen wat extra op de donder maar dat is bij een defender ook zo dus zal dat al snel meevallen.

Bij een elektrisch systeem draai je namelijk met één vinger bij een series Land Rover de hele stuurinrichting aan gort als het een beetje tegenzit, of je moet superbewust sturen net alsof je geen bekrachtiging hebt, maar ik ben bang dat de gewenning van het lekker licht sturen snel tot "slordig" stuurgedrag en overmatige slijtage gaat leiden.

Succes met de keuze.

Gert-Jan


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 13:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Marcel,

Waarom heb je die 110 verkocht ... een 110 met stuurbekrachtiging is mijns inziens heel goed bestuurbaar, zelfs met "halve kracht".
Het sturen lukte mij zelfs met één gare en toen ook zeer pijnlijke schouder (een schouder die gelukkig na de eerste klap nu maar beperkt opspeelt). De veroorzaker van de ellende bij mij was overigens een Dacia die voorrang nam.

Natuurlijk geen al te dolle banden monteren, dat scheelt ook in het sturen, zelfs met bekrachtiging.

Verder ... kan je als ik het goed begrepen heb ... op z'n minst een beetje over die Frozen Shoulders heen komen.
Ik heb dus een kapotte schouder, ik noem het wel een derde schouder, mijn sleutelbeen doet niet meer wat het bij anderen doet, het sleutelbeen steekt boven het schouderblad uit. De stevigheid is daarmee uit die schouder (ik loop een goede kans dat er artrose in ontstaat en met wat geluk ontstaat er juist een verstarring). Op het moment van het ontstaan van deze nieuwe schouder werd ik vooral gewaarschuwd de schouder zoveel mogelijk te gebruiken, met paracetamol tegen de pijn in, en dat om het Frozen Shoulder probleem voor te blijven ... en het is gelukt ... in ruil heb ik nu juist een extra beweeglijke schouder en dat is ook weer "een dingetje".


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 18:48 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
@ Gert jan
Had eigenlijk niet willen reageren maar het word wel heel bond, als als je benen mist moet je maar heel hard nadenken of je wel een berg moet beklimmen. Jij begrijpt echt niet wat discriminerende opmerkingen zijn kenlijk.
En daarom mij maar proberen neer te halen is laag.
Het waarom iemand iets wil, het is niet aan ons om daarover te oordelen. Of hij/zij een stuurbekrachtiging wil en ons daarover een vraag steld is er niet mee geholpen met een opmerking, landrover heeft dat niet nodig!
Zo iemand heeft zijn reden en die heb je te respecteren zonder zijn/haar hele medische dossiers te willen weten.
Ik lees wat je schrijft, kan geen gedachten lezen en ken je ook niet dus ga ik af op wat er geschreven staat, als je wat anders bedoeld, leer dan je anders uit te drukken.
Nu even een zo een zelfde opmerking als de jouwe, mensen met een geestelijke beperking moeten ook maar nadenken voor ze een landrover aanschaffen of op dit forum foute opmerkingen maken.
En mensen die mij kennen weten wat ik hier mee bedoel, niets discriminerend en zeker niet slechts
Groet Peter
O ja heb een hogere beroeps opleidingsniveau en gelukkig geen geestelijke beperking. Maar kan me natuurlijk altijd vergissen :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 19:26 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Peter/Jamaar,

Laten we nu niet (teveel) op de man spelen.
Ik ken Crazy-G van een gezellige ontmoeting, en ook van correcte correspondentie.
Dus ... lees niet direct de "ergste" dingen, lees beter de "beste boodschap".

Ik ben geen medicus, en ken nog minder de medische dossiers, maar ik kan me maar zo voorstellen dat het besturen van een LandRover soms (te) zwaar kan zijn, gelukkig zijn er diverse oplossingen (al was het maar de standaard oplossing van de latere Defenders).
Overigens ... de koppeling kan ook (te) zwaar zijn, heb je een zwakke enkel of een knie met schade dan zou het rijden van een Defender of vergelijkbaar gemakkelijk een "no-go" worden. Gelukkig bestaan er ook koppelings-hulpen (en in de limiet de automaat).

Tegelijkertijd denk ik dan Crazy-G wel een "puntje" heeft: te vaak wordt er iets "verbeterd" terwijl er vooral sprake is van een achterliggend probleem, een probleem dat door de "verbetering" alleen maar gecamoufleerd wordt en niet verholpen (en soms verergerd het oorspronkelijke probleem zelfs door de "verbetering".


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 20:12 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Dat alles begrijp ik prima.
Ik ben een beetje allergies voor mensen die mij vragen waarom ik iets wil omdat ik dan heel vaak een mening te horen krijg die op hun eigen wensen gebaseerd zijn en die niet het inlevingsvermogen hebben voor wat voor een ander belangrijk is, denk dat jij dat wel kent.
Als mensen mijn advies vragen ga ik eerst overwegen en vragen wat hun belang is. Bvb ik heb graag een dure blauwe Bosch haakse slijper maar kan andere mensen aanraden er een bij de Lidl te kopen, helemaal afhankelijk hoe zij hem gebruiken.
Mensen die mij proberen te vertellen dat landrover goed is zoals die is zijn voor mij onbegrijpelijk, natuurlijk snap ik mensen die alles zo origineel mogelijk hebben willen maar vertel mij niet dat dat dan ook een niet te verbeteren auto is, zou dat waar zijn waarom zijn er dan nieuwere modellen gemaakt? Met stuurbekrachtiging!

Ik geloof best dat Gert Jan het niet zo slecht bedoeld maar om dan te reageren dat het meer over mij verteld dan over hem, klopt gewoon niet. Als hij verteld dat je zijn post positief moet lezen, waarom leest hij mijn post dan zo negatief?
Wil dit afsluiten met Gert Jan, ik geloof je dat je het niet slecht bedoeld en laten we het daar bij houden
Peter


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018, 11:34 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Peter, prima plan.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 22:07 
Offline

Geregistreerd: ma 27 nov 2017, 21:15
Berichten: 44
Een halve ton stenen achterin, valt dat onder de noemer mechanisch?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020, 20:20 
Offline

Geregistreerd: vr 29 jan 2016, 10:42
Berichten: 7
Ben benieuwd of iemand al eens wat verder heeft geexperimenteerd heeft met elektronische stuurbekrachtiging


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2020, 20:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
In een Series II of IIA zou ik hem zeker al ingebouwd hebben omdat je daar het motortje heel mooi links van de stuurkolom kwijt kunt. Maar met mijn Series III is dat zoals ik boven al heb uitgelegd iets moeilijker. Maar ik blijf erbij dat het een mooi simpel systeem is. Het ondersteund gewoon jouw stuurkracht en als het uitvalt heb je het standaard stuur gedrag van de Series.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: di 04 feb 2020, 14:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Ik heb elektrische stuurbekrachting op mijn Disco, heb er alleen nog niet echt mee kunnen rijden, stilstaand stuurt het iig erg licht: https://www.instagram.com/p/Bk-Re5FgEtb/

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.