Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 24 sep 2018, 06:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 17:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 248
Woonplaats: wwerf
een dramatische stroom week achter de rug.
lier stuk, bleek kabel breuk
startmotor aan gort, nieuwe er in.
geen stadslichtjes meer(die kleine ronde lampjes boven in), kabel weggerot.
nu doet niets het meer.
als ik mijn licht aan doe gaat alles branden en niet meer uit. alleen als ik de zekering trek gaat alles weer uit.
en met alles bedoel ik de fan, knipperlichten, stads lichten, etc.
nu zit bij mij alles aangesloten op het ding van de foto, hoop dat hij te zien is.
ik verdenk deze er van, stuk te zijn.

euhhh weet alleen niet wat het is, jullie wel? het is niet land rover ivm inbouw 6 cil nissan 24 volt diesel (en dus heel vel aangepast.)

zit er iemand in Noord Holland of net over de afsluit dijk die verstand van stroom heeft?
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 17:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 107
Ik denk dat ergers een relais blijft plakken.
Verder denk ik dat het niet orgineel is dat alles over een relais word geschakeld dus je zou die relais toch ergens terug kunnen vinden.
Kan ook zijn dat een lichtdraad aan de stuurstroom van een relais is gesmolten.
Sccs,
Jeroen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 18:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 179
ehm, heb je er uberhaupt een electrisch schema bij?
Ben zelf wel thuis in de electra van mijn 109 (zelf opnieuw bedraad en een schema erbij gemaakt) en woon vlak bij Heerhugowaard, maar zonder schema is het altijd spannend of er iets zinnigs uit mijn handen komt en met lieren aansluiten heb ik geen ervaring. Die dingen op de foto: de bovenste zou zomaar een solonoid kunnen zijn (stroom in/uit schakelen op contact) Staan er nummertjes en of merknamen op? Oh en de onderste lijkt wel de achterkant van een hoofd schakelaar.

gr. Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 18:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 248
Woonplaats: wwerf
thanks all,

jup Jeroen gesmolten draad zou kunnen, heb zo,n beetje alles wat in zicht zit los gehad. en tot nu toe nog niets gevonden.
en dat relais plakken zou ook kunnen maar heb onderling uitgewisseld en geen succes.

Fenna, schema bij dit ding.........woehahaha. nope. het is een gevecht zonder end. ooit heeft Arnold (exfietser) tegen me gezegd dat ik alles er uit moest halen en opnieuw bedraden. heb ik dus geheel eigenwijs niet gedaan.
het systeem is ook zo ingewikkeld dat zelfs de garage er naar stond te kijken en zei: succes met dat ding.

ik heb 2 accu,s paralel voor de 12 volt aan boord. als ik het contact omdraai gaat er een relais/diode ding schakelen en maakt de accu,s serieel. zodat ik 24 volt heb voor de startmotor.
er loopt 1 dikke blauwe 12 volts draad rechtstreeks van de + van 1 van de accu,s naar dat ding op het schutbord. en daar zijn de gebruikers onder de motorkap op aangesloten. zo werkt het nu een jaar of 16 ongeveer.
tot de afgelopen week dat ik van de een in de andere ellende viel op draadjes gebied.

de onderste is van de lier, die doet het nu.

ik kom net weer binnen na een nieuw experiment. als ik de lampen(dim en groot) met een kabel rechtstreeks op de accu zet doen ze het ook niet.
dus begin nu zwaar te vermoeden dat inderdaad er een paar draden van de koplampen zijn samen gegaan met de knipperlichten en de stads lichten. alles wat zichtbaar is heb ik nu los gehad. morgen de gehele bedrading van de lampen er uit halen.
heb trouwens ook de schakelaars aan het stuur en de stads/dim licht los en gecontroleerd.

OFFFFFF niet meer in donker rijden,,, hmmm is wel gemakkelijker.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 23:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 519
sjaak109 schreef:
OFFFFFF niet meer in donker rijden,,, hmmm is wel gemakkelijker.

Dan heb je in ieder geval de komende maanden geluk: de dagen worden nog een kleine 3 maanden langer.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018, 10:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 107
Misschien is het niet wat je wil horen maar toch:
Nieuwe draden trekken.
Zo moeilijk is dat niet als je een goed schema hebt. Het voordeel is dat als je vanuit een bestaand schema werkt dat je naderhand makkelijker fouten kan opsporen. Denk aan goede draadkleuren & diktes.
Als je dingen wil aanpassen (bv je licht over een relais wil laten lopen) dan kun je dat in de bestaande tekening aanpassen.
Hou het simpel, als je het stap voor stap doet vind je misschien snel de oorzaak.
Misschien heeft iemand al ergens een schema in kleur.
Begin bij het ontdekken van je lichtschakelaar, (ceviel of militair?) en trek de ontkoppel de draden stap voor stap. Misschien kom je daar mee verder.
kijk een eens op: https://landrover.startpagina.nl/forum/ ... rook-rook/
http://www.solidebolide.nl/downloads.html
sccs,


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018, 11:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 248
Woonplaats: wwerf
Gevonden!!! hoop ik.
heb nu mijn dashboard open, stuur er af, stoelen er uit ivm de accu,s en de diode dinges.
stuurschakelaar gedeeltelijk vervangen, had nog een oude liggen.
koplampen er uit. knipperlichten er af.
alle kabelbinders los om de draden te volgen. plastic buizen opengesneden waar de draden door heen lopen.
oftewel alles ligt uit elkaar.

toen begonnen de draden van de rechter koplamp los te koppelen.
EN WAAR ZE DOOR HET GAT HEEN GAAN IN HET SPATBORD WAREN ZE DOORGESLETEN EN MAAKTEN ZE CONTACT MET HET SPATBORD!!!!!!
het rubbertje wat moet beschermen was precies op die plek niet aanwezig.

nieuwe kabelboom trekken is met deze wagen een heidens karwei omdat het een in elkaar geflanst wagentje is.
met hele rare (in mijn ogen) bekabeling.
zie het hele verhaal viewtopic.php?f=3&t=428243&p=428405&hilit=monark#p428405

niets is origineel. of in de juiste kleur. en de meeste draden zijn redelijk nieuw, zo,n jaar of 16 denk ik.
waar ik nu mee zit is dat de stekkertjes vergaan. en het draad in de stekkertjes wit wordt.
het beetje origineel wat er nog in zit aan kabels is nog van redelijke kwaliteit.

dus nu alles weer in elkaar zetten en hopen dat het blijft werken. oja de toeter doet nu vervelend. maar dat los ik voor de apk wel op met een deurbel of zo.

een ieder bedankt voor meedenken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.