Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 22 mei 2018, 06:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018, 13:40 
Offline

Geregistreerd: za 20 sep 2014, 10:43
Berichten: 10
Wie heeft ervaring met het schilderen van een gegalvaniseerd chassis ?
Ik ben wel enthousiast over brantho corrux 3 in 1 mbt roestwering.
Iemand ervaring ? Of een tip ?

@ lucas van lierop, jij hebt toch lang geleden (2012) je gegalvaniseerde chassis ermee behandelt ?
Heb je toen ook een primer gebruikt ? En ben je nog steeds tevreden ?

Groeten Paul


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018, 18:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 187
Woonplaats: Elsloo
In principe kun je Brantho Korrux direct op zink schilderen, maar als het zink heel vers is, zal de hechting niet geweldig zijn.
Ik heb hier zelf een verzinkt chassis van een 88 buiten staan. Daar zit ondertussen een mooie oxidatielaag op wat de hechting verbeterd. Zelf ga ik voor de non ferro primer van Hammerite en daarna afwerken met Hammerite. Ik heb daar heel goede ervaringen mee.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 petrol 1959 "The Mrs"
https://get.google.com/albumarchive/112374280167817865048


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2018, 21:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 89
Ik ben niet geheel tevreden over brantho corrux. Ik het droogt mooi en snel op. Ik heb het over rx10 gebruikt op mijn aanhanger. Het is niet slagvast, je tikt het gewoon er weer af (steenslag)
Laatst heb ik zwarte verf van de action gebruikt voor mijn bumper en na een half jaar is die nog mooi.
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2018, 09:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 206
Woonplaats: wwerf
kwweenie hoe het zit met gegalvaniseerd, maar tenco bothemcoat is hard en goed. of anders bij de trekker handel chassis verf?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2018, 10:11 
Offline

Geregistreerd: za 20 sep 2014, 10:43
Berichten: 10
Bedankt voor julie reacties.
Voor de optimale hechting heb ik inmiddels een speciaal goedje.
(mordant solution t-wash)
Wordt hamerite en tenco na een tijdje niet hard met barsten tot gevolg ?

Ik ben wel benieuwd naar de brantho ervaring van lucas.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2018, 10:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 457
Je smeert de laklaag toch op het gegalvaniseerde oppervlak om te voorkomen dat het zink er mechanisch af slijt?
Zo ja dan ik het vooral van belang dat de laag slijt-vast is, en niet per sé ook 100% dicht.
Mij lijkt dat het galvaniseren de belangrijkste (en ook de beste) anti-roest behandeling is.
Waarschijnlijk houdt een gegalvaniseerd chassis het langer uit als de olie-bronnen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2018, 20:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 118
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
@sjeroens: RX10 is niet met alle soorten verf overschilderbaar, zie de gebruiksaanwijzing of https://www.rustbuster.nl/Caprotech/Cap ... ingsadvies . Dat de Brantho Korrux niet houdt hoeft dus niet aan Branth Korrux te liggen.
Ik heb goede ervaringen ermee, heb er mijn campertrailer (M416) mee geschilderd. Heb een kleur op maat laten maken destijds, Epsom Green.
Om op zink te zetten wordt aangeraden om dat eerst een tijdje buiten te laten staan, zoals Wim al zegt, of eerst voirbehandelen met Mordant T.
Het droogt wel heel snel, dus om een superstrak resultaat neer te zetten lijkt me dat wel lastig, maar voor de trailer vond ik het prima, moet voor een chassis dus helemaal geen probleem zijn.

_________________
Groet, Vincent
Defender 110 CSW 300Tdi | Freelander TD4 | Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2018, 15:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 182
Woonplaats: Utrecht
Hoi Paul,

Leuk dat je me vraagt!

Ik heb eind 2012 een chassis en body laten verzinken en die heb ik winter 2012/2013 grotendeels in de (grijze) Brantho Korrux gezet. Ik heb sommige delen bij -10(!) geschilderd en ook dat zit er nog goed op (niet mooi, wel goed).

Toch een paar opmerkingen:
- Ik heb me helemaal een aap geschuurd met Scotchbrite en mechanische borstels alvorens te gaan schilderen (voor de zekerheid)
- Op de onderkant body zit over de Brantho Korrux nog een laag Dinitrol metallic
- Op de zijkant body zit over de Brantho Korrux nog 'gewone' zwarte spuitverf
- Op een stukje dak waar continue zon/regen op kwam hield de Brantho Korrux niet zo goed op het zink

Succes!

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt momenteel omgebouwd naar elektrische aandrijving

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2018, 20:14 
Offline

Geregistreerd: za 20 sep 2014, 10:43
Berichten: 10
Goed om te horen Lucas !
Bedankt voor je reactie.

Ps, gaat het goed met je electra project ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 feb 2018, 08:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 182
Woonplaats: Utrecht
Nog een Brantho Korrux tip: smeer het er niet te dik op, bij mij blijven de dunne lagen beter zitten!

Wbt electra project, ik ben vorig jaar begonnen met versnellingsbak in te korten maar daar had ik hulp van 2 bedrijven voor nodig en dat duurt al met al maanden extra. Wanneer de bak klaar is breng ik 'm naar http://www.newelectric.nl/nl/drive-train/ en knopen zij er een Siemens 1PV5135-4WS14 aan en kan ik 'm terug inbouwen. Ondertussen ben ik alvast mockups van Tesla Model S batterijen aan het passen: https://www.instagram.com/p/Bd7p9rWlg_4

Vooralsnog denk ik 8 modules voor en 8 achter.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt momenteel omgebouwd naar elektrische aandrijving

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.