Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 23 mei 2018, 08:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 21:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 4
Ik ben bezig om de versnellingsbak te verwijderen i.v.m. lekke kering tussen motorblok en versnellingsbak.
Wil preventief gelijk koppeling vervangen en drukgroep.
De boel ligt toch open nu.

Zag bij Paddock zowel normale clutch als heavy duty staan.
Zou dit alleen nuttig zijn als je regelmatig een flinke aanhanger trekt of zouden er nog andere voordelen zijn?
Iemand hier toevallig ervaring mee?

http://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-defender/clutch/land-rover-defender-clutch-all-4cyl-diesel-except-130-300tdi.html

Het gaat om een Ninety uit 1985 2,5D NA.

Groet Laurens


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 23:08 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 457
Laurens,

Mij lijkt dat je in de eerste plaats moet kijken naar de "leverancier" van het te koppelen koppel.
Je zegt een 2,5 NA diesel .... die levert lang niet het koppel van een 300Tdi of Td5, en nog minder dat van een opgepepte Td5.

Dus trek zelf je conclusie.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 22:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 182
Woonplaats: Utrecht
Ik hoop het je dit jaar te kunnen vertellen, ik ben bezig met ombouw naar elektrisch en daar heb je niet zozeer meer koppel maar wel heel direct (max koppel 50-4000rpm). Mijn partner in deze conversie raadde me aan om dan maar de zwaarste koppeling te nemen.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt momenteel omgebouwd naar elektrische aandrijving

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2018, 17:39 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 457
Lucas,
Met zo'n koppel-range hoef je niet veel te schakelen en dus is dan bijna een klauwkoppeling al genoeg, een extra heavy kan dus geen kwaad, je hoeft geen subtiele schakelmomenten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc-my-Words en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.