Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017, 14:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
ik kom er niet aan uit:
De oliekeering van mijn 101 salisbury differentieel blijft lekken. (salisbury hetzelfde als 109 en 110)
Dit heb ik (en anderen) al geprobeerd:
* nieuwe keerringen, van plastic tot leer, verschillende merken.
* nieuwe aandrijfflenzen (om inslijting uit te sluiten), verschillende
* nieuwe collapsible bearing spacer, preload opnieuw opgebouwd.
* nieuwe pionion oil slinger
* voorzichtig keerrring rondom getikt, ik gebruik een buis op maat
* ontluchting gecontroleerd

wat ik niet begrijp is dat elke keer de lekkage tussen driving flange en oil seal terugkomt terwijl kwa maatvoering deze nieuw zijn.
- de keerring zit vast in huis en word afgedicht met een dun laagje blue.
De aandrijf as is nieuw en op maat gemaakt door een assenbouwer uit oosterhout. Het zou kunnen zijn dat door onbalans en lekkage ontstaat, en dat sluit ik op dit moment uit omdat het met de vorige as ook was.
Zou het kunnen zijn:
-dat de pinion as krom is?
- de buitenste lager versleten is en dat daardoor de pinionas gaar zwaaien, hoe controleer je dat
wat zie ik over het hoofd? de leren keerringen die je in de olie moet weken hielden het het langste vol.
Maar uiteindelijk staat er bij allemaal een plas ep90 onder de auto, zit mijn achterkant onder de olie en stroomt het van de spatflappen af.....

Wie o wie weet het antwoord?
(ik post het op meerdere fora)
Jeroen

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017, 08:59 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Pinionas kun je eventueel meten met een micrometer, zowel uitloop alsook radiale en axiale speling.

Zit de pinionas nog wel goed op spanning? Als namelijk de voorspanning teruggelopen is (kan me dat haast niet voorstellen) dan kan de as inderdaad gaan bewegen, als de voorspanning goed is niet want het zijn conische lagers.

Eventueel voelen of één van de lagers erg veel last van pitting heeft, dan beweegt de pinionas ook radiaal.

Of, de kwaliteit van de keerringen is tegenwoordig uitermate slecht.

Over hoeveel kilometer praten we voordat er weer serieuze lekkage optreed?

Bij mijn 110 één keer moeten vervangen, daarna bijna zeven jaar en vele tienduizenden kilometer probleemoos rondgereden, weliswaar nooit off-road maar toch.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017, 13:03 
Offline

Geregistreerd: zo 24 jul 2016, 08:40
Berichten: 40
Hee Jeroen,

Stomme vraag: Is je as ontluchting in orde? Kan de door warmte ontstane overdruk in de as wel weg? Of perst hij daardoor de olie via de keringen naar buiten?

Exfietser.

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 92 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.