Gerard, Ik zou voor de zo ver mogelijk naar achter optie opteren. De in de andere optie ongebruikte ruimte tussen de lade en de deur is een "onding": losse spullen rollen daarheen, en als je de deur opendoet dan rollen ze op de grond. Iets wat je er met opzet neerzet staat vóór de lade en moet je dus opzij zetten om in de lade te kunnen. Alleen ... zou ik het luik niet van traanplaat maken maar gewoon van een paneeltje multiplex, en ik zo het paneeltje niet scharnierend maar gewoon los in een sponning (of een L-profieletje) leggen. Een luik dat scharniert zit altijd vast en dus regelmatig in de weg, een los luik kan je wegnemen en dus kan je van ieder kant goed in de bergruimte. Ik heb zelf een losse-luiken-vloer en in ieder luik een opklap-oog om het luik te kunnen optillen. Onderweg slaap ik op de vloer en dus is het altijd even "gedoe" als ik wat zoek, maar ik kan in ieder geval altijd makkelijk onder de vloer, zelfs al is het buiten beestenweer en zit ik dus binnen op mijn vloer -- gewoon een kwestie van luikje lichten en opzij schuiven in een handige richting (soms dus wel eerst het beddengoed opzij klappen).
Overigens is in mijn ogen een (groot) nadeel van een lade dat je er pas in kan als je buiten achter de auto staat, en dus eventueel in weer en wind (en vooral ook regen). Koop (bij de Decathlon) een visparaplu voor boven de achterdeur !!
|
|