Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: mss lade monteren
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017, 20:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Hallo allen

een jaar of 2 geleden heb ik een gebruikte Longline Load Drawer van MSS gekocht voor in onze Defender 90 met grijs kenteken, dus met tussenschot. Afmeting plm 840 x 920 x 225 mm.

De "lade" stond sindsdien in de garage en ik vond het een keer tijd worden om hem te monteren. Nu ben ik er nog niet uit, vast tegen het grijskentekenschot plaatsen en achter bij de deur ruimte over houden of zover mogelijk naar achteren, net niet tegen de achterdeur. De ruimte tussen het grijskentekenschot en de "lade" eventueel afdekken met een stuk scharnierend traanplaat zodat die wel toegankelijk is.

Met deze laatste optie ontstaat er wel één vlakke laadruimte.

Wat is wijsheid in deze ?

Gr Gerard90Td5


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mss lade monteren
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017, 20:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Gerard, Ik zou voor de zo ver mogelijk naar achter optie opteren.
De in de andere optie ongebruikte ruimte tussen de lade en de deur is een "onding": losse spullen rollen daarheen, en als je de deur opendoet dan rollen ze op de grond. Iets wat je er met opzet neerzet staat vóór de lade en moet je dus opzij zetten om in de lade te kunnen.
Alleen ... zou ik het luik niet van traanplaat maken maar gewoon van een paneeltje multiplex, en ik zo het paneeltje niet scharnierend maar gewoon los in een sponning (of een L-profieletje) leggen. Een luik dat scharniert zit altijd vast en dus regelmatig in de weg, een los luik kan je wegnemen en dus kan je van ieder kant goed in de bergruimte. Ik heb zelf een losse-luiken-vloer en in ieder luik een opklap-oog om het luik te kunnen optillen. Onderweg slaap ik op de vloer en dus is het altijd even "gedoe" als ik wat zoek, maar ik kan in ieder geval altijd makkelijk onder de vloer, zelfs al is het buiten beestenweer en zit ik dus binnen op mijn vloer -- gewoon een kwestie van luikje lichten en opzij schuiven in een handige richting (soms dus wel eerst het beddengoed opzij klappen).

Overigens is in mijn ogen een (groot) nadeel van een lade dat je er pas in kan als je buiten achter de auto staat, en dus eventueel in weer en wind (en vooral ook regen). Koop (bij de Decathlon) een visparaplu voor boven de achterdeur !!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mss lade monteren
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017, 21:05 
Offline

Geregistreerd: za 22 jul 2017, 16:43
Berichten: 100
Woonplaats: Bad Bentheim
Persoonlijk zou ik voor 1 vlakke laadruimte gaan.
Nadeel is dat het instappen achter weer een stuk hoger wordt.
Maar dat is weer eenvoudig op te lossen met een opstapje buiten.

_________________
Land Rover serie III 109" ex NL Leger
Bouwjaar 1976, In gebruik NL leger: Juni 1977


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.