Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 23:31 
Offline

Geregistreerd: za 23 apr 2016, 09:56
Berichten: 6
Het verhaal
Reed al 5 jaar met een 110 td5 rhd bj 2001 maar door het stoppen van mijn eigen bedrijf werd dit wel een dure aangelegenheid.
Dus een serrie 3 88 rhd bouwjaar 1976 bijgekocht met het idee om de aandrijflijn van de td5 in te bouwen.
Toen de 88 thuis kwam was het wel schrikken, geen chassi nr motor nr klopt niet met het kenteken en het plaatle met chassi nr zit met schroefjes op het bulkhead vast. Oei!
Naar de rdw en het antwoord was wij kunnen dit niet indentieficeren dus ook niet invoeren.
Maar in gesprek met de keurmeester en ik vroeg om een onderzoek door het pat team om de indentie tijd vast te stellen. Dit doe ze slechts 1 keer per maand maar ik kon de auto wel daar laten.
Uitkomst indentietijd is ok er werden 2 loodjes gehangen en ik kon aan de slag.
Auto gedemonteerd chassi laten stralen maar er bleef niet veel over, ik mocht van de rdw het chassi vervangen onder de noemer reparatie en dan als 1/3 de aandrijflijn vervangen, echter kreeg ik van diverse mensen het advies dat met een andere keurmeester hier wel eens anders over gedacht kon worden dus dit risico heb ik niet genomen en mijn chassi in orginele staat gerepareerd. Toen terug naar de rdw voor een chassisnummer inslag daar ik het chassi wil verzinken en daardoor het loodje niet meer leesbaar zou zijn, dus het nummer werd ingeslagen.
Terug naar huis en alle componenten voor de td5 aandrijflijn van het 110 chassi geslepen en op de 88 gelast, hiervoor heb ik het chassi aan de onderkant wat verhoogd omdat anders de steunen voor de reactie armen onder het chassi uit zouden komen. Toen chassi verzonken en gepoedercoat en de opbouw kon beginnen
Om de serrie's look te behouden motor en versnellingsbak 7 cm naar achteren verplaatst maar de gril moest toch 7 cm naar voren anders paste het niet met een orgineel td5 bulkhead. De motor kap tegen het bulkhead 8 cm verlengd.
En de radiateur kwam in problemen met de stuurbekrachtiging dus die moest naar links schuiven.
Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ben tevreden met het resultaat
Foto's op faceboek onder tonny krijnen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.