Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 maart 2017, 13:58 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
na jaren geen olievlekken te hebben gehad heb ik nu ook een plasje onder de 109.

en wat blijkt??????????????????????????????? de Nissan stuurpomp heeft het begeven. woehahahahahaahahah.
op modderpoel reageren ze er maar niet op. volgens hun lekken alleen land rovers olie.

niemand heeft zeker een nissan sd33 stuurpomp van 1983 liggen?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 maart 2017, 01:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Het zal je msschien verbazen, maar nee heb ik in elk geval niet liggen.
Maar je gaat er vast één vinden, is er geen Toyota forum?
Succes,

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 maart 2017, 08:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
hahahaha, toen ik je eerste stukje zin las dacht ik van TADAAAA.

der is wel een patrol forum (daar is het blok van) forum maar daar komen nog minder mensen als hier.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 maart 2017, 18:10 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Altijd lastig, sturen zonder pomp, maar wel zoals het hoort :D

Geen fan van maaaaaar : https://www.facebook.com/nissanpatrolclubholland/

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 maart 2017, 14:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ja Rob dat forum bedoelde ik.
daar woont helemaal bijna niemand meer.

maarrrr ik heb weer een bekrachtigde stuurinrichting.
vond er een op de sloop in Limburg. werd opgestuurd met garantie. meteen er in gezet.

en kwam er achter dat het beetje stuurspeling wat ik had, veel erger is geworden. hij stuurt nu nog lichter als mijn luxe auto.
en dan zwabber je wel een beetje over de weg.

dus volgende project is carport afmaken, Materiaal is er al.
en dan de fusees maar weer eens onder handen nemen.
heb al een nieuwe stuurstang met nieuwe stuurkogels er onder maar dat heeft niet geholpen. is toch het fusee wat te los staat denk ik.
en de afstelling van het aftermarket stuurhuis moet gedaan worden. maar die krijg ik niet los. is zo,n schroef in een moer, maar dat is 1 geheel geworden.
zal maar eens in de "echte"garage vragen denk ik.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 15:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
zo,
stuurspeling ook opgelost, levensgevaarlijke situatie achteraf.
had al vervangen: stuurkogels, stuurstang, die andere stang.(jammer alles voor niets)
nagekeken en opnieuw afgesteld: de fusee,s

en nog steeds speling en werd steeds erger.
wat bleek? omdat het een achteraf ingebouwde stuurbekrachtiging is van een nissan hebben ze de stuurstang in 2en gedeeld met zo,n dubbele kruiskoppeling. Hiervan was een boutje cq moertje losgegaan en draaide de koppeling loos over de stuurstang. als ik hiermee langer had doorgereden had ik vanzelf geen stuur meer gehad. ik had wel kunnen sturen maar de wielen hadden niet meegedaan.

ik merkte pas dat dit het was toen ik hem voor de zoveelste keer van de krik liet zakken en ergens daar in de buurt van de koppeling een knak hoorde.
met de hand was er geen beweging in te krijgen.
afijn hij stuurt weer veilig.

pff die Nissan troep ook. :D :D

oja super carport van 2.60 hoog 3.20x6.00 is ook af, sleutelt wel lekker zo.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 apr 2017, 08:41 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
En de buurt maar denken dat Sjaak op C2H6O liep :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 apr 2017, 09:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
naaaah gewoon bier.

en dan nog zeer matig, lichaam reageert niet meer zoals het hoort te doen. :P

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017, 18:31 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Na-ja zolang er maar die vluchtige stof in zit.
Altijd een stuk beter dan ....... tja...... vluchtige stoffen. :?: ....

Prikborden zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, zouden wij de enige DINO'S zijn die met forums werken?

Nou fijne paashaas uit het zonnige noorden. ;)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017, 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Nou hier nog zo'n Dino die met grote regelmaat nog enkele fora bezoekt, nu echter even alleen niet gereageerd toen het over C2H6O (verkeerde schrijfwijze!) ging, om niet weer voor chemische betweter uitgemaakt te worden. :mrgreen:

En eindelijk, na ettelijke jaren, hier eens een schone P-plaats zónder olievlekken: keerringen vbak, en lekkages bij de vacuumpomp en brandstofpomp zijn verholpen.

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017, 20:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ach bier of water of alcohol wat maakt het uit. als het maar nat is.

dit was mijn eerste olievlek van de 109.
maar gelukkig heeft mijn schoonzoon, die eerst die 148 had, dat lelijke blauwe ding,
nu aan Lada Niva gekocht.
en die staat hier de laatste dagen ook wel eens te lekken. :mrgreen:
geinig karretje, heb er vroeger op Curacao ook 3 jaar 1 gehad. was altijd stuk maar bleef het doen. net een Laro.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017, 21:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
veetee schreef:
Nou hier nog zo'n Dino die met grote regelmaat nog enkele fora bezoekt, nu echter even alleen niet gereageerd toen het over C2H6O (verkeerde schrijfwijze!) ging, om niet weer voor chemische betweter uitgemaakt te worden. :mrgreen:

En eindelijk, na ettelijke jaren, hier eens een schone P-plaats zónder olievlekken: keerringen vbak, en lekkages bij de vacuumpomp en brandstofpomp zijn verholpen.

Tja ... de Dino-vergelijking gaat wat mank, de Dino's overleefden niet.
Bedenk dat o.a. de Kikkers en de Padden minstens zo oud zijn en het nog steeds goed doen.
Afgezien van de trieste kwetsbaarheid bij het desperaat oversteken van wegen zijn padden verder eigenlijk erg goed gelukt.

Maar goed, afgezien van de chemie ook hier een schone P-plaats.
Grappig genoeg betreft het een zelfhelende LandRover. 2 jaar geleden was er nog sprake van een "zwetende" keerring ... inmiddels houdt de keerring alles weer binnen, en dat zonder enige ingreep (nee, nee, het is niet gestop bij gebrek aan olie).

De enige olie hier op straat is de bakolie .... van de zalm (die ik buiten bak) ... een restje hete olie is uitstekend geschikt om hardnekkige onkruiden te verdelgen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr 2017, 09:40 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Hier ook zo'n oud gebakje dat niet lekt, wel zweet, maar nergens (voor zover ik ooit heb gemerkt) een druppel achterlaat.

Ik wil om die reden dan ook graag altijd op "mijn" plekje staan op de parkeerplaats, niet omdat ze daar toch al een vlek heeft veroorzaakt maar juist het tegenovergestelde, omdat die plaats nog zo'n beetje de enige schone is en aangezien mijn wagen daar altijd staat kan ik aan overijverige BOA's aantonen dat het derhalve niet mijn wagen is die de boel vervuilt bij ons in de buurt maar alle andere incontinente zooi van twijfelachtige aard, waar je het aan de buitenkant niet af ziet.

Paar weken terug namelijk gewoon keihard zo'n stel BOA's aan de deur, "Meneer, is die Land Rover van u?", ik "jazeker, hoezo? Mooie wagen he!", BOA "nou meneer we controleren al die olievlekken in de buurt omdat er geklaagd is en Land Rovers staan er om bekend dat . . . . . . . etc.", dus ik zeg meteen, "oh, ligt er olie onder dan?", antwoord "nou nee, nu niet, maar elders op de parkeerplaatsen wel", ik weer "nou dan is het niet mijn wagen, want die staat ALTIJD op die plek en hij staat er inmiddels al een ruime twee weken,vraag het maar aan de buurtjes, dus als er geen olievlek onder ligt, lekt'ie dus niet". Mannen weg en wat schetst mijn verbazing, half uurtje later komen ze bij me terug "Meneer, onze excuses, we hebben even navraag gedaan en wat u zei klopte, u zult van ons geen last meer hebben, fijne dag verder".

Dus . . . . . ook met 45 jaar hoeven ze niet zo erg te lekken dat ze markeren, nou weet ik ook wel dat de meeste aanhangende olie er op de snelweg "op hoge snelheid" waaahahahaha, af waait en gelukkig heb ik geen stuurbekrachtiging, dus die kan ook niet lekken.

G-J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr 2017, 10:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, mijn misbaksel is nog niet zo oud (voor de goede beschouwer zelfs tamelijk jong), maar als misbaksel zelfs nieuw al tamelijk historisch ... leeftijd is dus verder geen garantie.

Ik weet wat BOA's zijn, maar de enige keer dat er (bij mijn weten) BOA's in de straat waren kwamen ze bij de buren zeggen dat de caravan geen weken op de stoep mocht staan (en misschien zeiden ze niet eens wat over het verschil tussen stoep of straat).

Als er wel eens een olie lekkende auto staat dan zie ik nooit een BOA. Een goede "truuk" is overigens de auto met twee wielen op de stoep en dan liefst een geasfalteerde straat: de olie lekt dan in de goot kort naast de stoeprand en zo spoelt er veel meer weg bij een regenbuitje. (Let op, er zijn gemeenten die expliciet het op de stoep parkeren verbieden in de APV.)

En is het heel erg ... gebruik dan biologisch afbreekbare olie :o
(Of bewaar een verpakking van biologisch afbreekbare olie om die BOA te bezweren.)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.