Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2017, 12:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Wij hebben een RRC met een 3.5 V8 carb er in. om aan het project van de motor wissel te kunnen beginnen, hebben we gewoon een accu er in gezet die we nog hadden liggen. echter heeft deze accu nu echt de geest gegeven door de vrieskou.

tijd om de accu te vervangen voor een goede. echter, omdat we niet weten wat voor accu er in moet, is het ook lastig om 'de juiste' accu te gaan halen bij de lokale accuboer.

Wat is de Ah die in een RRC V8 thuis hoort? of wat is te adviseren om er in te zetten.

Alvast bedankt

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2017, 16:52 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Piet,
Wat er oorspronkelijk in een RRC V8 zat weet ik niet, maar afgezien daarvan is het verstandig om in geval van keuze te kijken of iets groter ook past. Veelal zijn in oudere benzine-modellen de originele accu's aan de kleine kant gekozen, en daarmee heb je eerder een probleem.
Kijk dus ook eens hoe groot makkelijk past, en kijk dan verder ook naar een optimalisatie van kosten/prestaties.

Als je 's winters de auto weinig gebruikt is het sowieso beter zo nu en dan (of langdurig) de accu aan een druppellader/acculader te hangen.
Vorig najaar had ik zonder de extra (onderhouds)lading al twijfels aan mijn toen 5-en-een-beetje jaar oude accu, nu ruim een jaar ouder doet de accu het nog steeds prima, maar wel dankzij zo nu en dan wat extra onder spanning zetten (en verder deeltijd aan de druppellader).

Het is vooral de combinatie van koude met een slecht geladen accu die moordend is voor de accu.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2017, 17:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
ik had er een 70Ah in zitten, 680cca

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2017, 22:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Dank voor de reacties. dan weten we een beetje waar we naar moeten kijken. het is idd geen slecht idee om de afmetingen te nemen en een iets zwaardere te plaatsen als dat gaat.

Normaal had hij deze winter moeten lopen en dan volgende winter stil dan denk ik idd dat we de accu er wel uit zullen pakken om hem aan de lader te houden voor de winter. dan moet hij drie maanden stil staan namelijk.

ja in dit geval hebben we een set van 2 accus dat eigenlijk 24V was opgesplitst. alleen het is maar goed dat we de accu's vervangen hebben, want ik merkte in mijn 109 dat de 12V accu (de andere accu van het paar) ook geen spanning meer vast hield. als ik een tijdje geregen heb, dan komt hij weer op, maar hij houd zijn spanning geen nacht vast. gelukkig hoef ik daar niet meer op ge starten (daar heb ik twee 100Ah accu's voor tegenwoordig :D)

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.