Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

stuurbekrachtigingspomp defender electrisch
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2000860
Pagina 1 van 1

Auteur:  donkeasy [ do 05 jan 2017, 16:46 ]
Berichttitel:  stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Ik ben op zoek naar een elektrische stuurbekrachtigingspomp voor mijn defender, wie heeft info?


Ik kan mijn stuurbekrachtigingspomp op mijn defender niet meer kwijt...

Auteur:  tijdrovers [ za 14 jan 2017, 00:07 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

wat heb jij er dan allemaal aan geknutseld zodat je nu geen ruimte meer hebt?

Auteur:  Gather ol [ za 14 jan 2017, 15:51 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Tja, dacht gelijk aan een set voor een aanhanger.
Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt :o

https://www.google.nl/search?q=hydraulische+pomp+aanhanger&client=safari&hl=nl-nl&biw=1024&bih=672&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj51Keg48HRAhUD2BoKHY0NCEMQ_AUIBygB

Auteur:  JanTd5 [ zo 15 jan 2017, 02:07 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Gather ol schreef:


En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.

Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.

Succes, groet Jan

Auteur:  Marc-my-Words [ zo 15 jan 2017, 12:05 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

JanTd5 schreef:
En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.

Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.


Je kan natuurlijk ook kijken naar een pomp plus een druk-opslag-vat. Dan kan je met een intermitterend draaiende pomp werken, wellicht is dat zelfs "zuiniger".
D'r zijn overigens nog veel dollere oplossingen ... in de spoorweg-wereld wordt ook wel gebruik gemaakt van de van de as afgetakte draaiing om via een hydraulische pomp energie op te slaan in een verder "dode" wagon, soms in een drukvat, en soms zelfs via een hydraulisch aangedreven generator en een accupakket.

Auteur:  JanTd5 [ zo 15 jan 2017, 13:57 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Dat wel een erg gecompliceerde oplossing Marc, er moeten dan ook weer druk sensoren in welke de pomp laten aan slaan en afslaan.

Groet Jan

Auteur:  BartvanDessel [ do 30 maart 2017, 00:43 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Ik pak dit draadje weer even op, als er tenminste nog actieve gebruikers zijn.... ik ben zelf ook bezig met electrische stuurbekrachtiging voor een RRC met een groot dieselblok. Er hoeven volgens mij helemaal geen sensors ingebouwd te worden, gewoon een electrisch/hydraulisch pompje van een Mercedes A of een Saxo. Ik ga er binnenkort mee experimenteren.

Groetjes, Bart van Dessel

Auteur:  Marc-my-Words [ do 30 maart 2017, 09:36 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Heel mooi Bart ... en heel mooi dat je dit item weer een beetje wakker schudt.

    En da's dus het grote verschil met FeestBoek: Hier vind je een soort collectief geheugen.
    Bij FeestBoek vind je collectief geneuzel (en wellicht soms iets nuttigs).

Auteur:  BartvanDessel [ do 30 maart 2017, 16:47 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

Ik heb vanochtend een Citroën Saxo bij de sloop opgehaald, daar heb ik de electrische stuurpomp vanaf gehaald, zitten geen sensoren op, gewoon massa en een dikke constante plus (via relais) en een plus via contact die het relais aanstuurt. Het oliereservoirtje is gescheiden en kan ik dus plaatsen waar ik wil. Ik ben alleen benieuwd of de pomp het gewicht van de RR aankan, een RRC vooras met een dikke diesel is uiteraard veel zwaarder dan een Saxo van 800 kg. Maar wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....

Auteur:  Marc-my-Words [ vr 31 maart 2017, 21:15 ]
Berichttitel:  Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch

BartvanDessel schreef:
.... wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....


En duidelijk is dat je moeder deze aanwijzing ook al in praktijk bracht :mrgreen:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/