Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 16:46 
Offline

Geregistreerd: ma 06 apr 2015, 20:39
Berichten: 3
Ik ben op zoek naar een elektrische stuurbekrachtigingspomp voor mijn defender, wie heeft info?


Ik kan mijn stuurbekrachtigingspomp op mijn defender niet meer kwijt...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017, 00:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 22:06
Berichten: 81
wat heb jij er dan allemaal aan geknutseld zodat je nu geen ruimte meer hebt?

_________________
Groet, Henri

Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017, 15:51 
Tja, dacht gelijk aan een set voor een aanhanger.
Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt :o

https://www.google.nl/search?q=hydraulische+pomp+aanhanger&client=safari&hl=nl-nl&biw=1024&bih=672&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj51Keg48HRAhUD2BoKHY0NCEMQ_AUIBygB


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 02:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Gather ol schreef:


En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.

Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.

Succes, groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 12:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
JanTd5 schreef:
En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.

Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.


Je kan natuurlijk ook kijken naar een pomp plus een druk-opslag-vat. Dan kan je met een intermitterend draaiende pomp werken, wellicht is dat zelfs "zuiniger".
D'r zijn overigens nog veel dollere oplossingen ... in de spoorweg-wereld wordt ook wel gebruik gemaakt van de van de as afgetakte draaiing om via een hydraulische pomp energie op te slaan in een verder "dode" wagon, soms in een drukvat, en soms zelfs via een hydraulisch aangedreven generator en een accupakket.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 13:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Dat wel een erg gecompliceerde oplossing Marc, er moeten dan ook weer druk sensoren in welke de pomp laten aan slaan en afslaan.

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2017, 00:43 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 21:48
Berichten: 42
Ik pak dit draadje weer even op, als er tenminste nog actieve gebruikers zijn.... ik ben zelf ook bezig met electrische stuurbekrachtiging voor een RRC met een groot dieselblok. Er hoeven volgens mij helemaal geen sensors ingebouwd te worden, gewoon een electrisch/hydraulisch pompje van een Mercedes A of een Saxo. Ik ga er binnenkort mee experimenteren.

Groetjes, Bart van Dessel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2017, 09:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Heel mooi Bart ... en heel mooi dat je dit item weer een beetje wakker schudt.

    En da's dus het grote verschil met FeestBoek: Hier vind je een soort collectief geheugen.
    Bij FeestBoek vind je collectief geneuzel (en wellicht soms iets nuttigs).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2017, 16:47 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 21:48
Berichten: 42
Ik heb vanochtend een Citroën Saxo bij de sloop opgehaald, daar heb ik de electrische stuurpomp vanaf gehaald, zitten geen sensoren op, gewoon massa en een dikke constante plus (via relais) en een plus via contact die het relais aanstuurt. Het oliereservoirtje is gescheiden en kan ik dus plaatsen waar ik wil. Ik ben alleen benieuwd of de pomp het gewicht van de RR aankan, een RRC vooras met een dikke diesel is uiteraard veel zwaarder dan een Saxo van 800 kg. Maar wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 maart 2017, 21:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
BartvanDessel schreef:
.... wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....


En duidelijk is dat je moeder deze aanwijzing ook al in praktijk bracht :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.