Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 14:25 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Afbeelding Als eerste alle beste wensen!! Afbeelding

Wij hebben op 1 januari ’17 de nieuwjaar duik in “de kuil” gedaan.
Geweldig, Cross-axel in de zandbak, modder, zand overal.
Zand kan je uit je schoenen kloppen, BUT IT NEVER LEAVES YOUR LANDY :lol:

En vanmorgen een Range Rover en een Dikke Disco gespot! Als dat geen goed begin is. :D
( Hoefde alleen het stuur niet los te laten in mijn zak-Jap )

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 17:06 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
vandaag op verzoek van gemeente weer bos in geweest om paar cuub hout te halen.
was weer lachen, vooral om die bomenknuffelende oude gekken die lopen te klagen en je proberen tegen te houden.
wij van :nou dan bel je gemeente toch?
lang verhaal kort vertellen, van gemeente complimenten voor het opruimen.
van bomenknuffelende oude gekken de excuses. dat soort mensen verpest je hele dag.
tot ik weer het bos uit rijd tussen de bomen door, met 2000 kg achter de 109 door prut en over boomstronken zonder problemen.
dat maakt je dag weer goed.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 10:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Gisteren een deksel op de bak achter in de laro gemaakt. nu kan ik de bakken netjes gaan indelen en valt niet alles meer in die bakken :D
moet alleen nog van het voorjaar alles nog even schilderen. daar is het nu te koud voor.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 17:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
De beste wensen (ik ben streng, maar het mag nog, het is nog geen driekoningen geweest).

Vandaag de winterbanden er maar onder gezet.
Of het nog echt winter wordt weet ik ook niet maar ... als het ineens echt wintert kan je maar beter niet zonder staan (of met die wielen moeten zeulen).

Voor wie eraan twijfelt: het maakt echt uit. Sowieso is er ook bij een kouder nat wegdek al meer grip tov de zomerse AT's.
Is er serieus sneeuw dan zijn winterbanden beslist een winst, dwz ... geen wonderen maar ook geen onverwachte verrassingen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017, 10:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
vandaag gekeken naar de 101 in de sneeuw en gebaald dat ie niet rijdt, wel het gebrek gevonden: de rear planet van de autobak kapot gedraaid. Peter de koning zet er een nieuwe in uit een hp24. Ik ga nog ff kijken of er een grotere koppelomvormer in kan.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 12:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Gerard90Td5 schreef:
Ruitensproeier vervangen door twee stuks, op de plaats waar bij de rh versie de ruitenwisserasjes zitten, respectievelijk een sproeikop gemaakt met ieder zijn eigen aanvoerslang en een terugslagklep.

Helaas heeft de pomp onvoldoende capaciteit om twee sproeiers van een flinke hoeveelheid water te voorzien. Van de week proberen of de pomp voor de sproeier op de achterdeur meer kracht heeft, af te leggen afstand is immers groter, anders maar eens kijken voor een ander pompje. Suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Groet Gerard90Td5


Gisteren slangen en stekkers van de pompjes gewisseld, maar wateraanvoer is/blijft onder de maat. Nu heb ik ff zitten googelen, onderdeel nummer van het pompje is dmc100550, is het zelfde voor een Defender als voor een Discovery2. Daar zitten voor zover ik het kan zien (foto's) 2 sproeikoppen op. Nu stelt zich de vraag is mijn huidige pomp versleten of gaat een nieuwe pomp mij ook niet helpen.

Het vervolg van het bovenstaande

Originele ruitensproeierpomp vervangen door een pomp van een Volvo V70, onderdeelnummer 1S7117K624FE. Ik heb het pompje van een V70 gehaald, als je op het onderdeel nummer zoekt, zijn er veel Volvo´s met dit type pomp.

Deze pomp heeft een aansluitmogelijkheid voor 2 slangen. Beide slangen heb ik met een Gates Y 5 mm slangverbinder gekoppeld aan de originele slang naar de sproeiers toe. Nu komt er voldoende water. De Y van de slangverbinder natuurlijk andersom, twee benen naar beneden. Oh ja en ik heb een verloop gemaakt van de originele Landrover stekker naar het pompje, want is natuurlijk weer net iets anders.

Wat ik nog ga aanpassen is dat er voor elke sproeier een terugslagklep komt, er zit er nu één en daarna gaat er een slang na iedere sproeier.

Gr GerardTd5.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 21:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Gerard90Td5 schreef:
Wat ik nog ga aanpassen is dat er voor elke sproeier een terugslagklep komt, er zit er nu één en daarna gaat er een slang na iedere sproeier.

Gr GerardTd5.


Waarom zou je dat doen? Zo creēer je alleen maar meer weerstand. Het terugslagklepje voorkomt dat de leiding leeg loopt in het voorraadvat, dus één klepje net na je Y-stukje bij het pompje volstaat m.i.

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 23:12 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
veetee schreef:
Gerard90Td5 schreef:
Wat ik nog ga aanpassen is dat er voor elke sproeier een terugslagklep komt, er zit er nu één en daarna gaat er een slang na iedere sproeier.

Waarom zou je dat doen? Zo creēer je alleen maar meer weerstand. Het terugslagklepje voorkomt dat de leiding leeg loopt in het voorraadvat, dus één klepje net na je Y-stukje bij het pompje volstaat m.i.


Een stukje teruglopen heeft zelfs zijn voordelen, in ieder geval 's winters. Met een beetje geluk is de vers aangevoerde ruitensproeier-vloeistof iets verwarmd. Je loopt de kans dat in het laatste beetje ruitensproeiervloeistof nabij de sproeikopjes langzaamaan een deel van de ethanol verdampt waardoor uiteindelijk de sproeikop kan bevriezen. Is er een iets langer aanvoertraject dan komt de sproeivloeistof met voldoende verse vloeistof gemengd bij de sproeierkopjes aan.

's Zomers is het natuurlijk een ander verhaal, dan wil je zo snel mogelijk water.

Wat is te prefereren:
Snel water maar een bevriezingskans 's winters of 's winters geen bevriezen en 's zomers iets meer geduld.
Ik zou het wel weten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 23:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Nog even nagedacht - de laatste natuurkundeles was al enkele decennia geleden - en een mogelijk denkvautje geconstateerd: het zou qua weerstand volgens het boekje zo moeten verlopen - dus volgens de formule 1/Rx = 1/R1 + 1/R2. De samengestelde weerstand (parallel, geld niet voor in serie, daar geldt natuurlijk gewoon Rx = R1 + R2) is dus juist kleiner...
Tip: Je kunt de ruitenwissersproeiervloeistof (3x woordwaarde aub :mrgreen: ) voorverwarmen door de leiding spiraalsgewijs om een koelvloeistofslang te wikkelen (en dat en het stukje naar de sproeiers toe) te isoleren. Het schijnt dat warme vloeistof niet alleen 's winter handig is, maar ook 's zomers de insectentroep beter van de ruit verwijderd.

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 11:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
veetee schreef:
Nog even nagedacht - de laatste natuurkundeles was al enkele decennia geleden - en een mogelijk denkvautje geconstateerd: het zou qua weerstand volgens het boekje zo moeten verlopen - dus volgens de formule 1/Rx = 1/R1 + 1/R2. De samengestelde weerstand (parallel, geld niet voor in serie, daar geldt natuurlijk gewoon Rx = R1 + R2) is dus juist kleiner...


Nog een denkvautje: Het terugslagklepje wil je voor het beste resultaat vlgs mij zo dicht mogelijk na de pomp.
Vlgs de formule dus in de twee stukjes slang vóór het samenkoppelende Y stukje (waarbij je vóór in de stoomrichting moet zien).


PS Ongeveer iedere groot en klein-grutter verkoopt het beste ruitenreinigingsmateriaal .. wel voor een handmatige toepassing.
Er zijn gewoonlijk verschillende bonus-artikelen aan verbonden zoals: uien, mandarijnen, sinaasappels ....
(Voor wie het nu nog niet door heeft: het gaat om die slappe netjes: die zijn zeer effectief bij het wegpoetsen van geplette 6 potigen.)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 13:45 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marc-my-Words schreef:
veetee schreef:
Nog even nagedacht - de laatste natuurkundeles was al enkele decennia geleden - en een mogelijk denkvautje geconstateerd: het zou qua weerstand volgens het boekje zo moeten verlopen - dus volgens de formule 1/Rx = 1/R1 + 1/R2. De samengestelde weerstand (parallel, geld niet voor in serie, daar geldt natuurlijk gewoon Rx = R1 + R2) is dus juist kleiner...


Nog een denkvautje: Het terugslagklepje wil je voor het beste resultaat vlgs mij zo dicht mogelijk na de pomp.
Vlgs de formule dus in de twee stukjes slang vóór het samenkoppelende Y stukje (waarbij je vóór in de stoomrichting moet zien).


PS Ongeveer iedere groot en klein-grutter verkoopt het beste ruitenreinigingsmateriaal .. wel voor een handmatige toepassing.
Er zijn gewoonlijk verschillende bonus-artikelen aan verbonden zoals: uien, mandarijnen, sinaasappels ....
(Voor wie het nu nog niet door heeft: het gaat om die slappe netjes: die zijn zeer effectief bij het wegpoetsen van geplette 6 potigen.)


?? Snap het niet ??
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektriciteitswetten_van_Kirchhoff

Een terugslagklep heeft een veerdruk, deze druk moet overwonnen worden voordat hij open gaat.
Druk is U (Spanning) dit is de druk die je pomp levert (open waaier = niet veel duzz).

Ook als je er 2 naast elkaar zet zal (bij de zelfde veerdrukken) nog steeds de zelfde druk (U) nodig zijn, alleen je doorstoomt (I) 2x zo groot "kunnen" zijn.

2 naast elkaar => Rtotaal = 1/R1 + 1/R2
Capaciteit (Vermogen) = lees hoeveelheid water aan het eind wat er uit komt. P= I2 x R ook wel P= U x I

Neem je toch een klep met een grotere doorstoom capaciteit en/of een lagere veerdruk.

PS
3e wet van Kirchhoff: Waar rook is, is de stroom te hoog (geweest)

____________________________

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 14:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Marc-my-Words schreef:
(Voor wie het nu nog niet door heeft: het gaat om die slappe netjes: die zijn zeer effectief bij het wegpoetsen van geplette 6 potigen.)


En als je niet van fruit houdt, kun je nog altijd de panty van je vrouw nemen, werkt ook heel goed :lol:

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 14:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
(Dubbel geplaatst)

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 16:06 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Die panty's moest ik van de schilder ook al nemen om de verf te zeven .... en dat terwijl mijn wederhelft niks met panty's heeft.

Houd je niet van mandarijnen of sinaasappels dan kan je ook een netje uien nemen, of een netje courgettes.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 18:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
GatheRRoveR schreef:
3e wet van Kirchhoff: Waar rook is, is de stroom te hoog


Als er rook uit komt, doettie 't niet meer, dan moet je er dus nieuwe rook instoppen...

http://www.lrfaq.org/Series/eBAY_NOS_Lu ... _smoke.pdf

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 20:42 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Citaat:
Als er rook uit komt, doettie 't niet meer, dan moet je er dus nieuwe rook instoppen...

http://www.lrfaq.org/Series/eBAY_NOS_Lu ... _smoke.pdf

:mrgreen: yes, was ik net op zoek naar.

Maar het hele terugslagklepje verhaal snap ik niet :?:
Moet je daar nu mee? 3 tellen eerder water op je raam als je enige tijd de sproeier niet gebruikt hebt?
Gewoon eerder op het knöhpske drukken :lol:

O-ja als je een demontabel terugslagklepje gebruikt en je haalt het veertje er uit en je plaatst vervolgens de klep vertikaal,
zodat de klep door "zijn massa" de boel afsluit heb je een nog kleinere "R" :ugeek:

Op de snelweg wordt bij mij alles nat behalve het raam aan de bestuurders kant.
Dus ik was/sproei alleen als ik voor een verkeerslicht stil sta..... Is dat normaal bij een series?
Mijn M'rie had af fabriek als optie een 2e ruitenwissen maar geen sproei installatie, net als de verwarming trouwens. 8-)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2017, 20:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
't is ook maar een theoretische verhandeling als reactie op ... Zelf heb er ook geen terugslagklepje inzitten, ooit eens uitgehaald vanwege verstopt, en toen niet meer teruggezet onder het welbekende motto "wat er niet inzit, kan niet ..." Vult u zelf maar in. :mrgreen:
Maar zo gek is het idee niet, dat laten leeglopen, ik denk dat stilstaande vloeistof in de sproeier cq slang eerder zal bevriezen dat in het voorraadvat.
Ook bij mijn Defender maar een zeer lullig pisstraaltje, en inderdaad aan de bestuurderskant veel minder dan aan de bijrijderskant.
Ach, Land Rovers - je leert er mee leven... :mrgreen: :D ;)

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017, 09:26 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
had het al eerder ergens neergezet,
heb bij de aquarium handel een terugslag klepje gehaald voor luchtpompjes die zit er bij nu een paar jaar tussen.(0.50 cent?)
gaat goed.
pompje heb ik vervangen door 12 volt camping pompje (caravan ofzo) kost ook geen drol.
ik spuit de lak van de voorkant van mijn dak. :lol:

oja en had geen zin om weer het hele dashboard te demonteren om zo,n rottig spuit mondje te monteren, en heb gewoon een slangetje op mijn ruiten wisser gezet die netje over het hele raam heen spuit als hij wist.
je weet wel plakbandje/tyrewrapje/beetje spuug/etcetcetc.
mijn 109 mankeert wel het een en ander aan maar mijn sproeier doet het best.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 13:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
hij doet het niet meer.

eindelijk na 3 jaar nadat ze vertelden dat mijn accu,s op zijn, hebben ze het begeven.
voordeel van mijn systeem is dat 2 accu,s parallel staan, dus ik had wel 12 volt.
alleen het was maar 6 volt per accu (en minder) dus mijn 24 volt startmotor deed het niet.
nadat ik ongeveer 1 kruiwagen zand had weggespit die op de accu,s lag kon ik er bij.
had ze eigenlijk nooit in het echt gezien. dacht dat het wel dikke accu,s zouden zijn.
Lol, zitten er 2x45 amp accu in. dus schade valt mee.
spulletje was zo vergaan dat 1 koppeling gewoon doormidden brak.
net nieuwe besteld en als het goed is komen ze morgen. nu nog even achter zo,n koppeling(accupoolconnectieding) aan.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 18:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Sjaak109,

Als je 24 V nodig hebt dan staan die 12V accu's niet parallel (misschien wel fysiek naast elkaar), maar ze staan electrisch in serie.

En als de onderlinge accu-polen-verbinding nogal moe was ... dan zou het ook nog maar zo kunnen zijn dat de accu's het langer hadden uitgehouden als je deze verbinding een beetje aandacht had gegeven. Zit er in de accu-aansluitingen (en/of in de serie-doorverbinding) een overgangsweerstand dan duurt het veel langer voordat de accu echt goed doorgeladen is ... en goed doorgeladen is heilzaam en (bijna) een garantie voor een lang accu-leven.

Verder had je eventueel ook nog een paar iets grotere accu's kunnen kiezen, als er tenminste ruimte voor was.
Binnen de grenzen van het redelijke kan je accu nooit te groot zijn, dwz groter maakt dat je meer reserve hebt, en dus ook langer plezier hebt van je accu -- de accu verliest uiteindelijk door de jaren heen toch beetje bij beetje een deel van zijn capaciteit en vooral van de koude-start-capaciteit, dus als je met wat meer reserve begint duurt het langer voordat je aan de ondergrens zit.

Overigens is bij een 24 V systeem 2x 45 Ah niet beroerd -- 24x45 is netto minstens zo goed als 90x12 (dus een 90 Ah accu in een 12 V systeem): bij een 24 V systeem tellen de verliezen net iets minder zwaar door.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 22:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
euuuhhh,
your wrong :mrgreen: , ik heb er een ding inzitten wat alleen tijdens het starten de starmotor 24 volt geeft en het 12 volt gedeelte afsluit.
dus ze staan standaard parallel, maar tijdens het starten gaan ze serieel. de gehele wagen is verder 12 volt alleen de startmotor niet.
Afbeelding

al mijn accupool koppelingen waren van een brons legering (goudkleurig) en die ene die afbrak was van een gewoon metaal soort.
en de accu,s waren zo,n 10 jaar oud, dat is toch wel knap op leeftijd en dan hangen ze ook nog in de open lucht.

heb ik morgen tenminste weer wat te sleutelen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 23:16 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ahhh ... een vrolijke alternatieve oplossing.

Overigens, het deel mbt de accu-capaciteiten blijft geldig.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2017, 22:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
ben het ijs in het bos aan het breken geweest :P. wij gaan hier in de buurt altijd lekker in het bos toeren. en vaak liggen daar leuke plassen. deze keer had het natuurlijk al een tijdje gevroren.. en nu lag er dus dik 4CM ijs. wat overigens te weinig is voor een 109 :P. dus ben ijsbreker aan het spelen geweest in het bos :D

best leuk om te doen overiges :D

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 09:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
jammer dat het altijd zo ver weg is. trouwens als je hier in de polder woont is alles ver weg.
het bosje waar wij de bomen halen is te klein om leuk te rijden. en in het grote bos wordt je afgeschoten door de boswachters.
dichtstbijzijnde beetje leuk is de kuil in IJmuiden. en dan moeten we nog een uur in de laro.

zou graag ook eens lekker door het bos of zo willen rijden lijkt me leuk om te doen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.