Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2016, 14:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
lekker de lier gangbaar gemaakt. (ja ik weet het speelgoed liertje)
volgende week moet hij een boom van 30 mtr bij 50cm een paar 100 mtr. door het bos slepen.
wordt wel in stukkies.
verheug me er echt op.
wat een doos gebak bij de gemeente werken wel niet opleverd!!

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2016, 20:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
bout pitman arm aangedraaid, (2 uur aan het zoeken geweest naar een ringsleutel 34), groot licht werkend gemaakt, koplamphoogte afstellen (ging een beetje lastig, 1 beugel afgebroken, bouten motorsteunen aangedraaid, gasfles voor koken weggehaald, remdruk regelaar gangbaar gemaakt, hulpveerbollen weg gehaald (waren lek).
moet nog doen:
gordel, wat stuurstangkogels, gaatje chassis, bandenspanning, uitlaat vast zetten en nog wat rem dingen regelen, voor liepen ze iets aan, en pedaal zakt ver in.
Je begrijpt het, het is weer apk tijd....

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2016, 22:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
sjeesus, koop een boot werk je dood.
maar zo,n 101 heb je ook wel werk aan he?
sterkte met je apk

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2016, 23:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 22:06
Berichten: 81
hout halen/slepen met de landrover!!!! heerlijk! daar doe je je landrover echt een plezier mee.

ik mag deze winter ook weer. ik heb een stuk tuin, 3á4000m2 met veel bomen, het is bijna een bos.
daar mag ik bomen zagen, maar mag niet bij deze mensen over de oprit. soms moet ik 2 sloten over steken. met een paar zware oprijplaten, 4 tons per stuk, maak ik een brug en rij met de 88 en een schamelwagen het hout naar buiten. vorig jaar mn pa zn 88 met lier ook nodig gehad om een boom de juiste richting op te laten vallen.

ik snap dus heel goed dat jij daar echt zin in hebt

_________________
Groet, Henri

Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2016, 14:56 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Hmmmm in de regen gereden, ik blijf lachen om die 2 ruitenwissers die een eigen leven/tempo hebben.

Ohja ook nog een 130 tegen gekomen !!!!!
Was te donker om te zien of er iemand zwaaide.
A9 zuidelijke richting ff voor afslag Haarlem.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2016, 21:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:13
Berichten: 65
Remmen schoon gemaakt en afgesteld
Hier en daar wat plekjes op het chassis schoon gemaakt en behandelt
Ruiten sproeier weer gangbaar gemaakt
Even met de vetspuit rond
Afspraak gemaakt voor apk
En met de komplimenten van de keurmeester weer 2 jaar APK, altijd weer lekker
Verder gewoon op z'n tijd lekker rond tuffen met de 109 D Stawagon van 1974

Grt Jos


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec 2016, 23:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 22:06
Berichten: 81
series 1 frontpaneeltje gekocht... in vergaande staat van ontbinding, 1cm vanaf de onderkant koplamp tot onderzijde paneel is verrot.
het paneeltje is 2x gerepareerd/opgelapt. na de oude reparaties te hebben verwijderd bleek de originele vorm nog herkenbaar te zijn. :roll:

het vrouwtje vind het paneeltje zo leuk dat ik er niets meer aan mag doen.... het hangt nu aan de wand in de woonkamer :D

verder heb ik hopelijk een aft olie lekkage verholpen van de automaatbak van mn 88

_________________
Groet, Henri

Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 15:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Ruitensproeier vervangen door twee stuks, op de plaats waar bij de rh versie de ruitenwisserasjes zitten, respectievelijk een sproeikop gemaakt met ieder zijn eigen aanvoerslang en een terugslagklep.

Helaas heeft de pomp onvoldoende capaciteit om twee sproeiers van een flinke hoeveelheid water te voorzien. Van de week proberen of de pomp voor de sproeier op de achterdeur meer kracht heeft, af te leggen afstand is immers groter, anders maar eens kijken voor een ander pompje. Suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Groet Gerard90Td5


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 19:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik heb op de pruts manier (want bij mij zat er niets zelfs geen tankje)
1 12 volt goedkoop caravan water pompje gepakt.
en als terugslag klep van die luchtslangetjes terugslag klepjes van een aquarium. was voor de klepjes wel 80 cent kwijt en draait nu al weer 5 jaar.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 22:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerard90Td5 schreef:
Ruitensproeier vervangen door twee stuks, op de plaats waar bij de rh versie de ruitenwisserasjes zitten, respectievelijk een sproeikop gemaakt met ieder zijn eigen aanvoerslang en een terugslagklep.


Ahhh   Je heb dus (eindelijk) gedaan wat LandRover al tientallen jaren geleden had moeten doen.
De gaten zitten er toch al, zowel bij LHD als bij RHD, want je gebruikt de "andere" gaten.
Ik doe het voorlopig nog maar even met de compromis-sproeier die LandRover goed genoeg vond.

Jammer dat de Defender niet meer gemaakt wordt ... anders ... wie weet ... was het nog eens een "vernieuwingspuntje" geweest.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 22:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Vandaag de lrch kerstrit gereden. Top georganisserd en een hoop onverhard er in. Plus nog een heel parcours op het militair oefenterrein in Oirschot als toetje.


Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016, 09:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
autobak weer kapot gereden, waarschijnlijk remmen vast, tis weer balen.
het kerstcadeau word dus dat ik de 101 in de voortuin moet lieren (past net) en moet schorsen.
het grote probleem is dat ik dan net geen ruimte rondom heb om de schijfremmen te monteren, als ik ooit nog contact krijg met zeus..
Ik geloof dat het de 6e keer word in 4 jaar dat ik de autobak er uit haal, ik word er een beetje gedemotiveerd door.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016, 11:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
sterkte met je 101, hoop toch nooit dat ik zoveel ellende krijg.
alhoewel zodra ik mijn 109 ga restaureren zal ik hem ook wel voor z,n kiezen krijgen.

kan een automaat kapot gaan als je remmen vastlopen? wel raar die remmerij van jouw, zo,n heel ingewikkeld systeem is het toch niet.
in elk geval nogmaals sterkte.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016, 17:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
vandaag letterlijk en figuurlijk mee gehobbeld in een 88.
ik zeg nog tegen de chauffeur van: raar hobbeltje in die 88 van je.
na inspectie bleek 1 band totaal aan gort. canvas op het rij vlak kwam er door heen en allemaal bobbels van lucht wat uit de band wilde.
schrik je wel even van.

zie dus bij te koop gevraagd.............. 8-)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2016, 10:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
van het weekend eerst de laro helemaal versierd. en toen zondag ook de LRCH kerstrit gereden :D. was een heerlijke route om te rijden idd met alle zandpaden en dergelijke :D

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2016, 17:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Asje op de turbo van de wastegate weers eens gangbaar gemaakt en ingevet met keramisch vet; ondertussen een jaarlijks weerkerend ritueel.

Gr Gerard90Td5


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016, 10:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Gerard90Td5 schreef:
Ruitensproeier vervangen door twee stuks, op de plaats waar bij de rh versie de ruitenwisserasjes zitten, respectievelijk een sproeikop gemaakt met ieder zijn eigen aanvoerslang en een terugslagklep.

Helaas heeft de pomp onvoldoende capaciteit om twee sproeiers van een flinke hoeveelheid water te voorzien. Van de week proberen of de pomp voor de sproeier op de achterdeur meer kracht heeft, af te leggen afstand is immers groter, anders maar eens kijken voor een ander pompje. Suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Groet Gerard90Td5


Gisteren slangen en stekkers van de pompjes gewisseld, maar wateraanvoer is/blijft onder de maat. Nu heb ik ff zitten googelen, onderdeel nummer van het pompje is dmc100550, is het zelfde voor een Defender als voor een Discovery2. Daar zitten voor zover ik het kan zien (foto's) 2 sproeikoppen op. Nu stelt zich de vraag is mijn huidige pomp versleten of gaat een nieuwe pomp mij ook niet helpen.

Gr Gerard90Td5


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 09:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Gerard90Td5 schreef:
Gerard90Td5 schreef:
Ruitensproeier vervangen door twee stuks, op de plaats waar bij de rh versie de ruitenwisserasjes zitten, respectievelijk een sproeikop gemaakt met ieder zijn eigen aanvoerslang en een terugslagklep.

Helaas heeft de pomp onvoldoende capaciteit om twee sproeiers van een flinke hoeveelheid water te voorzien. Van de week proberen of de pomp voor de sproeier op de achterdeur meer kracht heeft, af te leggen afstand is immers groter, anders maar eens kijken voor een ander pompje. Suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Groet Gerard90Td5


Gisteren slangen en stekkers van de pompjes gewisseld, maar wateraanvoer is/blijft onder de maat. Nu heb ik ff zitten googelen, onderdeel nummer van het pompje is dmc100550, is het zelfde voor een Defender als voor een Discovery2. Daar zitten voor zover ik het kan zien (foto's) 2 sproeikoppen op. Nu stelt zich de vraag is mijn huidige pomp versleten of gaat een nieuwe pomp mij ook niet helpen.

Gr Gerard90Td5


en twee pompjes parallel zetten? is dat een optie? dus met een tstukje voor en na de pompjes.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 11:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
piet_g schreef:
Gerard90Td5 schreef:
Gerard90Td5 schreef:
Ruitensproeier vervangen door twee stuks, op de plaats waar bij de rh versie de ruitenwisserasjes zitten, respectievelijk een sproeikop gemaakt met ieder zijn eigen aanvoerslang en een terugslagklep.

Helaas heeft de pomp onvoldoende capaciteit om twee sproeiers van een flinke hoeveelheid water te voorzien. Van de week proberen of de pomp voor de sproeier op de achterdeur meer kracht heeft, af te leggen afstand is immers groter, anders maar eens kijken voor een ander pompje. Suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Groet Gerard90Td5


Gisteren slangen en stekkers van de pompjes gewisseld, maar wateraanvoer is/blijft onder de maat. Nu heb ik ff zitten googelen, onderdeel nummer van het pompje is dmc100550, is het zelfde voor een Defender als voor een Discovery2. Daar zitten voor zover ik het kan zien (foto's) 2 sproeikoppen op. Nu stelt zich de vraag is mijn huidige pomp versleten of gaat een nieuwe pomp mij ook niet helpen.


en twee pompjes parallel zetten? is dat een optie? dus met een tstukje voor en na de pompjes.


Of iedere (nieuwe) sproeier een eigen pompje (bijv door voor de achterdeur een apart pompje bij te plaatsen), of een pompje met een echt grotere opbrengst.
Het standaard pompje is niet echt de potentste, de straal uit de standaard centrale dubbele sproeier is niet echt overtuigend, zelfs bij een nieuwe auto ga je al aan prostaat-klachten denken.
Dit is waarschijnlijk de reden geweest om het systeem verder altijd maar te laten. Twee sproeikopjes was niet direct rocket-science, de gaten zaten er al, een potenter pompje was kennelijk een te grote hobbel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2016, 20:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Vandaag eindelijk de pwm aan de kachelventilator geknoopt. Best prettig een regelbare fan. Verder de lampjes in kilometerteller en laadstroommeter vervangen voor werkende, de antenne van de radio aangesloten en de gordels achter gemonteerd. Helemaal klaar voor de kerst en tripje naar terschelling.

Groet
Joa


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec 2016, 10:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Een van de achterste spatlappen weer deugdelijk gemonteerd. Die had ik eraf gereden op de tankbaan in Oirschot, tijdens de LRCH Kerstrit.
En natuurlijk een halve kruiwagen bagger onder de auto vandaag gespoten met de hogedrukspuit.

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 10:43 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:15
Berichten: 6
Tja,
Niets met de Land Rover zelf, wel vanalles dat er mee te maken heeft. Ik heb een smeerput gemaakt. 6x1x1,8m, laten uitgraven, betonvloer gestort en daarna wanden gestort. 4cm dikke houten platen erop en klaar is Kees. Nu nog verlichting, luchtafvoer enz aanleggen.

Tussendoor ook nog even een andere daily driver gekocht in Athene. Geen LaRo maar een Volvo. Geweldig avontuur.

Fijne Kerst allemaal!!!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017, 17:04 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 20:39
Berichten: 42
Na bijna 4 ton op de teller D2 Td5 bij de eerste nachtvorst ging storingslampje luchtvering branden.
Dus waarschijnlijk vocht wat bevroren is ergens binnenin. Na vorig jaar nieuwe originele balgen en compressor te hebben geplaatst ben ik het nu helemaal zat. Betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkste.
Dus.......
In december eindelijk de luchtveringsbalgen eronder vandaan gehaald en (originele) veren geplaatst (voor 7-seater). Ook direct nieuwe originele schokbrekers geplaatst. Luchtvering uit computer laten programmeren.
Auto rijdt nu iets minder comfortabel, korte oneffenheden wegdek worden duidelijker doorgegeven, maar kom maar op nu met de winter :-)
Eerste test in zuid duitsland goed doorstaan. Met volle bepakking zakt vering niet/nauwelijks door.
Ik rij nog wel iets voorzichtiger want vermoed dat de auto in extreme situaties zich anders kan gedragen.
Blijft verder de perfecte auto.
Groet, Willem.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.