Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 15:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik heb vandaag een heel doosje zekeringen opgebrand ivm experimenteren met gewone schakelaar ipv. de "normale"ruitenwisser schakelaar. heluppie?

zal bij begin beginnen.
* heb 2 standen motor
* had 2 standen schakelaar maar daar waren de koperen plaatjes van afgebroken inwendig. dus stuk.
* heb nu 1 stands schakelaar. en dat werkt, op 1 stand.(duuuh)
* heb een on/off/on schakelaar (6 pins)liggen en probeerde die er tussen te zetten.

en dat gaat dus niet denk ik. als ik de 2 dikke groene op 1 pool zet en de langzame kabel op de andere pool gebeurd er niets.
andersom ook met de snelle kabel.

heeft iemand dit al eens gedaan? heb het wereld wijde web al afgezocht maar niet echt kunnen vinden wat ik wil.
en heb ook geen enkele behoefte om 50 euro of zo voor een andere schakelaar te betalen. dan maar 1 stand, zie zowiezo niets door dat raampje.

mocht 1 van u stroom wizzards hier een oplossing op weten graag in Jip en Janneke taal.
want ben door mijn glazen zekeringen heen :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 16:40 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Been there, done that, heb een originele Lucas wip/RW schakelaar gemonteerd bij Holden vandaan, werkt als een jekko met een originele two-speed rw motor:

Afbeelding

Link:
http://www.holden.co.uk/displayproduct. ... Code=35927

G-J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 21:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 22:06
Berichten: 81
Heeft een series landrover een 2 standen ruitenwisser motor??? Standard of optioneel?
Mijn series 2a werkt maar met 1 snelheid en ik moet hem uitzetten in de juiste stand. Hij stopt niet vanzelf onderaan zeg maar

_________________
Groet, Henri

Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 22:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
had in een additional parts manual voor de series 3 idd gezien dat er een twee standen ruitenwisser motor was. ik heb er ook eentje die alleen maar aan en uit kan helaas..

net even die die parts manual zitten loeren, maar ik kom voor die ruitenwisser motor op part nummer 575137 uit.

voor die schakelaar zou ik gewoon degene pakken die al aangeraden is ;)

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2016, 09:20 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Thanks,

bovenstaande schakelaar had ik ook gevonden, maar ik vroeg me af wat het verschil is met een gewone on/off/on schakelaar.
want die heb ik gewoon op de plank liggen (naast nog een heleboel andere troep). lijkt mij dat er, even simpel gezegd, een stroompje in gaat deze geblokkeerd wordt op off en weer aan op on. je hebt ook 2 standen draadjes. dus met schakelaar met 6 polen zou het toch moeten lukken?
eventueel met een doorlus van de juiste stroom draadjes voor de goede parkeerstand. dit parkeerstand dingetje zit op de motor btw. dat had ik wel gevonden. (en werkt bij mij ook gewoon).

nu ik dit type bedenk ik net dat ik de oude schakelaar weer opentrek (de 2 standen) en ga kijken of de nieuwe schakelaar het binnenwerk hier in kan krijgen.
in elk geval allen bedankt tot zo ver.

oja.
2 standen was een optie bij de stationwagens. en niet standaard.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2016, 09:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Anders kun je ook even meten hoeveel stroom die ruitenwisser motor trekt. kan zijn dat je schakelaar het niet aan kan.

ik zag dat die schakelaars op de site goed waren voor 10 ampere.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2016, 10:43 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
sjaak109 schreef:
Thanks,

bovenstaande schakelaar had ik ook gevonden, maar ik vroeg me af wat het verschil is met een gewone on/off/on schakelaar.
want die heb ik gewoon op de plank liggen (naast nog een heleboel andere troep). lijkt mij dat er, even simpel gezegd, een stroompje in gaat deze geblokkeerd wordt op off en weer aan op on. je hebt ook 2 standen draadjes. dus met schakelaar met 6 polen zou het toch moeten lukken?
eventueel met een doorlus van de juiste stroom draadjes voor de goede parkeerstand. dit parkeerstand dingetje zit op de motor btw. dat had ik wel gevonden. (en werkt bij mij ook gewoon).

nu ik dit type bedenk ik net dat ik de oude schakelaar weer opentrek (de 2 standen) en ga kijken of de nieuwe schakelaar het binnenwerk hier in kan krijgen.
in elk geval allen bedankt tot zo ver.

oja.
2 standen was een optie bij de stationwagens. en niet standaard.

En dat is nou net de truc, de schakelaar werkt anders, heeft met de parkeerstand te maken, kijk maar eens op het schema van de schakelaar, dan snap je hoe het werkt, er wordt bij de officiele RW-schakelaar een pootje onderbroken en bij de normale schakelaar niet, daardoor krijg je steeds sluiting, zie bijgevoegd schema van weliswaar één snelheid systeem maar dan zie je de shakeling van de park functie en waardoor je daar sluiting krijgt.

Zoals gezegd, been there done that, maar kostte mij maar éé of twee zekeringen voordat bij mij het lichtje ging branden.

Mede dankzij de diverse schemas van mijn lightweight en de schakelaars.

Simpelste oplossing is overigens dat je aansluiting 2 van de ruitenwisswrmotor loshaalt, dan ben je de sluiting ook kwijt en kun je naar believen de langzame dan wel de snelle snelheid gebruiken.

Ruitenwisserschema Serie III:
Afbeelding

G-J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2016, 12:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
nice, duidelijk schema. nooit aan gedacht dat de parkeerstand ook weer over de schakelaar liep

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2016, 15:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
aha ,
redelijk duidelijk nu. :?
alleen zoals ik het nu begrijp is dat als ik aansluiting 2 weghaal, de parkeerstand het niet meer doet.

ik blijf voorlopig wel met 1 stand rijden. zoveel verschil zit er toch niet in.
heb trouwens meer aan een ruitenwisser aan de binnenkant zag ik vanmorgen.
hij staat nu andersom (de 109)als normaal geparkeerd en het water gutst naar binnen via de luikjes in het dak.
wordt echt tijd voor een grondige beurt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bedankt maar weer.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 13:22 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
@ Tijdrovers
Een 2A zou een ruitenwissermotor met terugloop stand moeten hebben, althans mijn 2A ambu heeft er een. Heeft maar 1 snelheid. Heb apart nog een handel aan het stuur gemaakt voor 1X wissen en lichtsein

Staat mij nog bij dat er een blokje onder aan de motor bevestigt zit voor de terugloop met een schakelaar en die is vaak rot, is schoon te maken, heb je geen nieuwe nodig


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.