Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016, 22:36 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 20:39
Berichten: 42
Alweer enkele dagen met een big smile rond gestuurd.

Deze week de D5 bekeken, beursmodel bij de dealer. Wat een beest.
Tevens allerlei plannen voor november:

Behalve winterbanden uit de schuur halen, invetten rubbers tegen vorst, preventief vervangen H7 lampen, heb ik bij de dealert opgehaald: YAW000020, 8510251, JWH 100060 en JWH100070.

???????????????????

Dat zijn de lampjes voor in de klok en in de airco-unit van de D2!
Zie http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/1 ... bulbs.html

In deze donkere dagen wordt het weer tijd voor een verlicht dashboard. Lampjes hebben het bijna 4 ton uitgehouden. Op YouTube staat hoe het moet.

Tevens moet de speling op stuurkogel verholpen worden (geconstateerd bij APK; auto zwabbert wat) en zijn de achterste remblokjes ook aan vervanging toe.

Groet Willem
Tata-D2.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Tja wat niet ........
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016, 18:12 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Winterbanden er (niet) onder gezet.
Gecontroleerd of ze het water buiten hield, inderdaad we hielden het (niet) droog.
De olie gecontroleerd (niet)
De remvloeistof gecontroleerd (niet)
Koelvloeistof gecontroleerd (niet)
Ruitensproeier gecontroleerd (niet, was al nat genoeg)

CHECK
duzzz : Laat de winter maar komen, ik wil wel een rondje met een meter sneeuw Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016, 19:52 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ik wacht nog even met de winterbanden, die zet ik er wel onder als ik het niet te warm van krijg.
't Wil nog niet erg winteren, ik fiets nog gewoon met een dunne trui (en voor de zekerheid iets tegen de regen) rond.
Gister zag ik nog een groot en actief wespennest, dus ook die denken nog niet aan de winter.

(O ja, mijn horloge staat ook nog op zomertijd.)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 17:16 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
Krokant ijzer zichtbaar gemaakt.

Afbeelding

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 20:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Vandaag het vernieuw-bouwde sillrail/B-post/C-post samenstel van de bestuurderskant gemonteerd en aan de bijrijderskant voorbereid dat mijn lasvriendje ook daarop los kan :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016, 00:13 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
fenix2 schreef:
Vandaag het vernieuw-bouwde sillrail/B-post/C-post samenstel van de bestuurderskant gemonteerd en aan de bijrijderskant voorbereid dat mijn lasvriendje ook daarop los kan :)


Oi, hoopte dat je al "Neerlands wegen" onveilig zou maken met je boliede :?:

Nieuwe deadline :?:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016, 01:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
fenix2 schreef:
Vandaag het vernieuw-bouwde sillrail/B-post/C-post samenstel van de bestuurderskant gemonteerd en aan de bijrijderskant voorbereid dat mijn lasvriendje ook daarop los kan :)

Oi, hoopte dat je al "Neerlands wegen" onveilig zou maken met je boliede :?:

Nieuwe deadline :?:


Gelukkig gaat het alfabet wat betreft de posten niet door tot Z.   :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016, 17:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Ach ja ...

Heb nog steeds moed dat de kerstrit me gaat lukken (hmm waar heb ik die eerder gehoord :? 8-) )
Een weekje vakantie eind november/begin december moet genoeg zijn om alles in elkaar te schroeven (als komende zaterdag het lassen af komt en ik een plekje warm genoeg vind om met verf te kliederen) en het blok even te lichten voor de achterste krukas keerring... ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 09:56 
fenix2 schreef:
Ach ja ...

Heb nog steeds moed dat de kerstrit me gaat lukken (hmm waar heb ik die eerder gehoord :? 8-) )
Een weekje vakantie eind november/begin december moet genoeg zijn om alles in elkaar te schroeven (als komende zaterdag het lassen af komt en ik een plekje warm genoeg vind om met verf te kliederen) en het blok even te lichten voor de achterste krukas keerring... ;)


Welke kerstrit??
Als je je alvast inschrijft heb je een extra stok achter de deur.
En een excuus om hulp in te roepen :!:

p.s.
Verf zal met dit weer niet erg drogen in een onverwarmde werkplaats


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 09:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
das nog genoeg werk fenna.. succes.

- winterbanden heb ik niet.. dus die kan ik er ook niet onder leggen
- ruitenvloeistof heb ik ook al jaren niet.. slangetje was van het pompje afgebroken, en het vatje met water is er ondertussen ook uit, moet nog verplaatst worden en opnieuw aangesloten. (iets met planning ;) )
- olie heb ik pas afgevuld.
- verlichting werkt nog helemaal
- en de rest is ook helemaal goed :P..

vanavond eens kijken of ik de middenzetel weer op zn plek krijg. de defentie accubak die er onder zit is om de een of de andere reden een beetje te groot voor het gat.. dus als ik die terug in zijn gat heb is de rest boutjes en moertjes.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 11:06 
Offline

Geregistreerd: di 15 dec 2015, 10:41
Berichten: 5
Wat ik heb gedaan in November.......

Weet iemand nog een tropendak voor een 109?

Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 11:14 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
piet_g schreef:
- winterbanden heb ik niet.. dus die kan ik er ook niet onder leggen


't Is nu de tijd om ze te kopen, de prijzen beginnen alweer te stijgen: http://www.bandenspotter.nl/cooper/disc ... 20q-88702/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 11:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GezzzzWho schreef:
fenix2 schreef:
Ach ja ...

Heb nog steeds moed dat de kerstrit me gaat lukken (hmm waar heb ik die eerder gehoord :? 8-) )
Een weekje vakantie eind november/begin december moet genoeg zijn om alles in elkaar te schroeven (als komende zaterdag het lassen af komt en ik een plekje warm genoeg vind om met verf te kliederen) en het blok even te lichten voor de achterste krukas keerring... ;)


Welke kerstrit??
Als je je alvast inschrijft heb je een extra stok achter de deur.
En een excuus om hulp in te roepen :!:

p.s.
Verf zal met dit weer niet erg drogen in een onverwarmde werkplaats


Fenna weet dat ze een terugval-optie heeft   :ugeek:

Het zou toch jammer zijn als de verf met kerst direct en definitief een ingebakken "Safari-look" krijgt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 15:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Marc-my-Words schreef:
piet_g schreef:
- winterbanden heb ik niet.. dus die kan ik er ook niet onder leggen


't Is nu de tijd om ze te kopen, de prijzen beginnen alweer te stijgen: http://www.bandenspotter.nl/cooper/disc ... 20q-88702/


ik zou eerst een op zoek moeten naar een set normale weg banden denk. rijd nu standaard op groffe modderbanden omdat ik niet super veel km's rijd

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 15:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
HKM schreef:
Wat ik heb gedaan in November.......

Weet iemand nog een tropendak voor een 109?

Afbeelding
Afbeelding



ik had het gezien idd.. jemig dat is balen zeg..

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 19:58 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
HKM schreef:
Wat ik heb gedaan in November.......

Weet iemand nog een tropendak voor een 109?

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb geen tropendak, wel een spiegel, denk dat die het zo ook niet doet.
Tjonge jonge, als handig pijn zou doen.......
Eeeeeeuwig zonde :shock:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 20:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
piet_g schreef:
HKM schreef:
Wat ik heb gedaan in November.......

Weet iemand nog een tropendak voor een 109?

Afbeelding
ik had het gezien idd.. jemig dat is balen zeg..

In ieder geval een erg beroerde start van november ... dat geeft de bibbers, zelfs al is het nog niet al te koud.

Maarrrr ... hoestzogekomen ??


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016, 20:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
piet_g schreef:
Marc-my-Words schreef:
piet_g schreef:
- winterbanden heb ik niet.. dus die kan ik er ook niet onder leggen

't Is nu de tijd om ze te kopen, de prijzen beginnen alweer te stijgen: http://www.bandenspotter.nl/cooper/disc ... 20q-88702/

ik zou eerst een op zoek moeten naar een set normale weg banden denk. rijd nu standaard op groffe modderbanden omdat ik niet super veel km's rijd


Piet, zeker als je toch niet veel kilometers rijdt (en ook nog modderbanden hebt) kan je die Cooper Discoverer M+S goed hebben.
Ik ken iemand die er jaarrond op rijdt en dat naar volle tevredenheid (en daarbij niet eens weinig kilometers).
En ... je bent beter af met een band die 's winters goed presteert en 's zomers misschien iets harder slijt als met eentje die 's zomers goed is maar bij slecht weer een verraderlijk weggedrag heeft.
De Cooper M+S is een vriendelijke AT band met old-fashioned winter-profiel, dus bi-directioneel en dus wel zo handig als de moderne een-richting winter-banden. Ik heb er zo-eentje als winter reserve-wiel bij mijn "luxe" Nokian winter-wielen.
't Is natuurlijk wel een 235/85R16 dus vlgs het boekje zijn standaardvelgen iets te smal.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 13:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
die ga ik in geachte houden. ik heb op dit moment al 235/85R16 er op liggen op tubeless velgen. in de winter is het idd uitkijken met deze banden.

dank voor de tip

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 16:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
piet_g schreef:
die ga ik in geachte houden. ik heb op dit moment al 235/85R16 er op liggen op tubeless velgen. in de winter is het idd uitkijken met deze banden.

Ik zou het wel weten. Met modderbanden is het met name 's winters (maar ook zomers als het ineens regent na een periode droogte) erg verraderlijk. Voor je het weet maak je een schuiver en lig je daarna op z'n kant of erger in een sloot.

Nu komen 4 nieuwe Coopers op € 400. Een paar maanden geleden was je 40% meer kwijt.
Het meeste werk zal je hebben aan het vinden van een net setje tubeless velgen voor niet teveel.

Waar je ook naar kan kijken is de Nokian Rotiiva AT - hij jojoot wat kwa dagprijs - dit is een moderne en (in ieder geval op papier) zuinige en stille band die als zomerband wordt geadverteerd en een band die ondanks geen echte winterband ook een sneeuwvlokje heeft. Ik rijd zomers op Continental CrossContact AT en daarbij merk je op nat wegdek soms al even iets gripverlies bijv. bij het remmen, deze CCC AT is wel prettig slijtvast, goed in modder en heel goed op bergpaden etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 17:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik heb de cooper at3 ofzo iets. 235-85r16.
ben der heel tevreden over. veel stiller als mijn oude mudjes en de wegligging (zover je daar van kunt spreken met een 109) is verbeterd.
met regen en andere ellende ga ik nu gewoon de rontonde over zonder zweet in mijn bilnaad.
en in de prut doen ze het ook nog heel best.

enne vandaag heb ik de eerste paar cuub november hout gehaald. 1 militaire 1 tons kar vol met een kop er op.
en de achterbank plat en dan vanaf de achterdeur tot de voorstoelen ook tot het dak aan toe vol met houtblokken.
zelfs met mijn 6 cill nissan merk je toch wel dat je een paar ton aan het verslepen bent. kon maar 85 met de kar er achter.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016, 20:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Sjaak,
De Cooper AT3 scoorde heel erg hoog in een serieus vergelijkende test. Het is een band met een modern doorgerekend profiel, en dus geen traditioneel "trial-and-error" profiel, en dus is de grens waarbij de band uitbreekt zover verlegd dat je die grens met een Series niet wilt opzoeken.
De Cooper AT3 is ook heel leuk (laag) geprijsd, het is evenwel geen winterband, en het is ook een relatief lichte band als je kijkt naar de verschillende (staal)gordels (of dat "lichte" opspeelt hangt er vanaf, zolang je geen heel rare dingen doet blijft iedere band heel, verspeel je een wang dan is iedere band stuk).
Dus ... hoef je niet per-sé winterse kwaliteiten (en hoef je niet aan de Duitse en/of Oostenrijkse regels te voldoen) dan ben je met de AT3 ook heel goed uit, waarschijnlijk heb je zelfs een "Beste koop" en in ieder geval "Best value for money".
De Cooper M+S dagprijs ligt nu op een gelijk niveau dus als je winterbanden nodig hebt dan is de aanschaf zo gek nog niet, je zomerbanden slijten immers niet zolang je op winterbanden rijdt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 16:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Denk dat de accu van de Defender 90Td5 is overleden. Wilde afgelopen zaterdag vroeg vertrekken, ramen ijsvrij gemaakt en dat was het. Motor ging wel rond maar daar bleef het bij.

Zaterdagavond de accu eruit gehaald en tot vanmorgen aan de lader. Net weer geprobeerd, helaas.

Maar eens ff rondkijken voor een andere accu, de huidige een Delphi Freedom, heeft het bij mij 9 jaar volgehouden, ygd100860 of Delphi 19001340.

Gr Gerard90Td5


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 19:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerard (en anderen),

Het loont om een voltmetertje te "installeren. Ik heb sinds een paar jaar een sigaretten-aansteker-plug met digitaal de boordspanning (ik heb ook ce sigaretten-aansteker permanent op 12V en niet geschakeld) en dat is heel handig, vooral als je wat langer de waarden (metaal) bijhoudt.
Je hebt dan o.a. een indruk hoe diep de accu zakt tijdens het starten, en ook hoe snel ie weer op 14+ is aangelandt tijdens het rijden.
Is de accu zwak geladen en zakt de temperatuur - zoals nu - dan heb je heel snel dat een accu die toch al een beetje moe is het bijltje erbij neer gooit. Nu is 9 jaar accu-leven mooi, bovengemiddeld. Vlgs een amerikaans onderzoek was 5-6 jaar normaal voor een accu in het motorruim (waar de accu zomers heet wordt) en een jaartje extra voor een accu elders, dus ben je ruim twee jaar voorbij het gemiddelde.

En qua vervanger: Vlgs mij is iedere 95-100 AH met veel Cold-Crancking-Amps goed, een dichte of semi-dichte accu is een winst vanwege de accu onder de stoel (misschien is semi-dicht beter, dan kan je het accu-water nog eens aanvullen).

En ... ondanks alle verhalen heb ik nog steeds geen bewijs gezien dat een luxe & dure accu zoveel beter is dat je er rendement mee haalt.

Het enige wat "lonend" kan zijn is een iets kleinere accu en een Hi-Cap "condensator-accu" daarnaast maar dan moet je zin hebben in geklus, want kant-en-klaar is zoiets nog erg duur. Hi-Cap geeft een prachtige startstroom, ook bij koude, en het laadt in minder dan geen tijd weer bij. Door de enorme startstroom is de lagere capaciteit geen probleem. Een HiCap accu is evenwel een nog heel veel grotere vonkentrekker in geval van kortsluiting als een traditionele accu, misschien is de winst dan dat de draden al weggesmolten zijn voordat je brand hebt.

O ja, 's winters zo nu en dan de accu goed doorladen (liefst met een slimmere lader) verlengt de levensduur van de accu.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 20:58 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Dank je Marc, zal kijken of iets kan vinden wat me helpt het leven van de nieuwe accu te verlengen. Kun je iets van merk, model, type noemen of heb je zelf iets gemaakt.

Zit trouwens al tijdje te broeden op een Iron goat dash, tegenhanger van de Mud console, daar is natuurlijk wel ruimte voor een voltmeter.

Bij deze accu is het "glaasje" groen, niet geel en zeker niet zwart. Op zich zou hij het nog moeten doen, helaas.

Heb deze auto sinds 2007, sindsdien met dezelfde accu, misschien heel erg veel geluk gehad.

Grt Gerard


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 21:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerard90Td5 schreef:
Dank je Marc, zal kijken of iets kan vinden wat me helpt het leven van de nieuwe accu te verlengen. Kun je iets van merk, model, type noemen of heb je zelf iets gemaakt.

Zit trouwens al tijdje te broeden op een Iron goat dash, tegenhanger van de Mud console, daar is natuurlijk wel ruimte voor een voltmeter.

Bij deze accu is het "glaasje" groen, niet geel en zeker niet zwart. Op zich zou hij het nog moeten doen, helaas.

Heb deze auto sinds 2007, sindsdien met dezelfde accu, misschien heel erg veel geluk gehad.


Jammer genoeg kan je je niks zeggen, dwz. ik kreeg het Volt-aansteker-plugje van mijn broertje, en die had het weer uit China.
Hij - mijn broertje dus - waarschuwde nog dat ik even moest kijken of de Volt-meter een beetje betrouwbare waarden gaf, maar het komt heel netjes overeen met mijn multimeter (misschien uit dezelfde Chinese fabriek ? )

O ja, let in ieder geval wel op met de aansteker aansluiting in de Td5 ... het dashboard is met de (on)nodige Lucas electrickery bedraad.
Bij mijn oude 1999er Td5 was er vanaf nieuw - dus af-fabriek - sprake van een enigszins zwevende dashboard spanning, en bij een bevriende 2001 Td5 is het niet veel beter.
Kies je voor een of ander aangepast dashbord dan is het waarschijnlijk slim om direct een degelijke geschakelde en ongeschakelde 12 V draad te trekken. Misschien nog beter om de geschakelde te "maken" met een relais dat je met de voorhanden geschakelde 12V aanstuurt.

En ... het accu-oog was indertijd bij mijn Td5-accu ook niet echt een betrouwbare indicatie (mijn eerste Td5 accu was overigens ruim sneller aan zijn eind).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 21:46 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Vandaag nieuwe accu er in, 110ah en 950en, Exide eg 110b. Is beetje werk, bij mij tenminste Volvo V50 stoel moet eruit, anders lukt het niet.

Daarnaast originele veer van het koppelingspedaal vervangen door een zwaardere
hulpveer. Ik had het setje al een tijdje liggen, echter niet van gekomen. Dit is echt een aanrader, koppeling gaat nu heel erg licht, wereld van verschil.

Goed weekend, Gerard90Td5


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 22:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerard90Td5 schreef:
Vandaag nieuwe accu er in, 110ah en 950en, Exide eg 110b. Is beetje werk, bij mij tenminste Volvo V50 stoel moet eruit, anders lukt het niet.


Wat kost zoiets (en waar?).

Mijn Puma-accu is al een jaar niet echt 100% ... vorige winter hielp het 'm een paar keer goed door te laden, dus langer aan de semi-intelligente "druppellader" (met zo nu en dan een herstart, om 'm echt goed door te laden).
Nu hangt ie aan de "interligente(re)" Aldi-lader .... en .... wellicht ... met een paar weesgegroetjes ....

Een voordeeltje, wie niet beter weet denk dat de Defender ook hybride rijdt, met zo'n stekker-draad eraan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 17:32 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Hier https://www.accu-unie.nl/exide-heavy-pr ... g110B.html , wel ff bellen of ze hem op voorraad hebben, bij mij lukte het niet helemaal of beter helemaal niet, 48 uur levertijd.

Als je zoekt op fg110b heb je exact dezelfde accu qua specs, alleen het merk is dan fulmen, komt allemaal hiervandaan http://automotive.exide.nl/producten.php. Prijs ook hetzelfde en 2 jr garantie.

Even een telefoontje met exide en vragen waar een dealer in je buurtbzit. Joop Bakkenes in Amersfoort verkoopt Fulmen.

Succes, gr Gerard


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 19:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Da's mooi ... mocht de accu niet genezen met een paar wees gegroetjes dan is het tabé accu en ga ik eens kijken wat Bakkenes me biedt.

Even de ontwikkelingen aanzien, de vorige winter deed een tijdje aan de toen nog eenvoudige lader de accu al een boel goed.
't Is misschien gewoon zo dat ik te weinig rijd (en dat in combinatie met het toch nogal onbeholpen laden van de alledaagse dynamo-spanningsregelaar-combinatie). Langzaamaan over een langere tijd een ladingstekort opbouwen ... daar moet je niet de winter mee ingaan, dan is de accu snel verleden tijd.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 20:16 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Vorige winter, nou ja winter, meende ik wat vermoeidheidssymptomen bij mij mijn aacu te bespeuren, toch gaf de accu het nie op nie. Vorige week na een nachtje vorst en wat extra belasting in de week ervoor door korte ritjes zonder herstel (lijk wel een verkoper) was het dus einde verhaal.

Voorkomen beter dan genezen, ik had iig de pest in vorige week, heb de " Kadett" (Astra) van mijn eega geleend....

Gr Gerard


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 22:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerard90Td5 schreef:
Vorige winter, nou ja winter, meende ik wat vermoeidheidssymptomen bij mij mijn aacu te bespeuren, toch gaf de accu het nie op nie. Vorige week na een nachtje vorst en wat extra belasting in de week ervoor door korte ritjes zonder herstel (lijk wel een verkoper) was het dus einde verhaal.

Voorkomen beter dan genezen, ik had iig de pest in vorige week, heb de " Kadett" (Astra) van mijn eega geleend....


Twee kleine maar belangrijke verschilletjes:
1º Mijn eega heeft geen Kadett (en een groot verschilletje: ze lyncht me als ze op de LandRover rekent en hij doet het niet)
2º Met de afgelopen koude bemerkte ik wel vermoeidheidssymptomen maar hij deed het wel, de boordspanning zakte wel wat dieper als gewoon.
    Ook "tsjoepten" de elektrische deursloten wat vermoeid ... dat was ook zo'n "verborgen" signaal.
    Deze vermoeidheidssymptomen deden me dus wel het 220 draadje uitrollen en de pas gekochte accu-lader uitproberen.
    Nu binnenkort nog even checken of er nog genoeg "water" in de accu staat, eerst eens kijken of ik de dopjes losgedraaid krijg.
    Onvoldoende "water" is ook beroerd voor de capaciteit, is een check die je zelfs met echt dichte accu's moet proberen, dwz kijken of ie toch open kan.

Ander verschil: mijn accu is volgend jaar zomer "pas" 7 jaar oud.

Anyway, na een tijdje met acculader in het druppellaad-programma moet de accu netjes bijgespijkerd zijn. Daarna is het gewoon even opletten of ie niet versneld weer onderuit zakt. Begin volgend jaar ga ik weer naar een soms koud en altijd dunbevolkt hoekje van Europa, dus dan wil ik niet eind van de dag in de sneeuw met een platte accu staan en nog 15 km moeten lopen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 09:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Gisteren naar Meppen geweest om daar lekker offroad te rijden.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 09:16 
De nodige keren woon/werk verkeer gereden. Ja je moet het zelf leuker maken, ook in de fileeeee.
Maar de "blokkedoos" versies worden de laatste tijd slecht vertegenwoordigd op de weg.
Schrik me lam als er iemand naar me zwaait :shock: (Dat gebeurt echt niet elke dag).

Ze worden zo zeldzaam als post op forums....... :cry:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 09:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Tja moet je maar meer in de wieringermeer gaan rijden.
kunnen we elke dag bijna naar elkaar zwaaien. :mrgreen:

vandaag of morgen weer het bos in hout halen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 09:46 
:o In het hoge noorden??

Hebben jullie al sneeuw :D


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 13:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Ofline GatheRRoveR schreef:
Schrik me lam als er iemand naar me zwaait :shock: (Dat gebeurt echt niet elke dag).

Ze worden zo zeldzaam als post op forums....... :cry:


Binnenkort natuurlijk weer de jaarlijkse ophokplicht en vervoersverbod voor onze oude benzine-broeders. Maar ben de afgelopen dagen veel onderweg geweest met de blokkendoos en de blokkendozen die ik tegenkwam hadden volgens mij allemaal stuurverwarming :roll:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 15:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
joadalama schreef:
Ofline GatheRRoveR schreef:
Schrik me lam als er iemand naar me zwaait :shock: (Dat gebeurt echt niet elke dag).

Ze worden zo zeldzaam als post op forums....... :cry:


Binnenkort natuurlijk weer de jaarlijkse ophokplicht en vervoersverbod voor onze oude benzine-broeders. Maar ben de afgelopen dagen veel onderweg geweest met de blokkendoos en de blokkendozen die ik tegenkwam hadden volgens mij allemaal stuurverwarming :roll:


Mijn blokkendoos heeft geen stuurverwarming, wel stoel- en voorruit-verwarming ... en die laatste bleek ineens heel nuttig: de aanjager deed nl vanmorgen ineens niks.

Ik zag overigens vandaag nog weer een mariniers blokkendoos langsrijden, met een "huifje" + extra bult.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 17:07 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
nou ben net terug uit het bos. de 109 lag weer heulemaal vol hout.
we vonden ook nog een beukenboom die op punt stond van omvallen.
dus uit pure liefdadigheid hebben we die ook maar geruimd. stel je voor dat hij op een vrijend stelletje valt ofzo.
moet zeggen dat mijn kachel het fenomenaal doet.
moest hem zelfs lager zetten want het zweet stond ons in ons zaagbroekje.
nog een cuubje of 20-30 bij elkaar scharrelen en dan kunnen we de volgende winter weer door. (voor 3 gezinnen)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 10:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Marc-my-Words schreef:
... en die laatste bleek ineens heel nuttig: de aanjager deed nl vanmorgen ineens niks.


Bekend fenomeen. Er zit ergens in de schuifschakelaar van mij een heel klein stukje waar die het wel doet. Heb een PWM gekocht bij snelle Ali en ga die er binnenkort eens tussen knutselen. Maar eerst eens uitvogelen waar al dat koelwater toch lekt. Vermoedelijk pakking van distributiedeksel,ook weer een hoop werk. en dan meteen de twijfel: "als het dan toch open ligt, ook meteen distributie doen?" Zit er inmiddels 4 jaar op.

Lees meer van dit spannende feuilleton in het binnenkort te verschijnen topic: "December, wat heb je gedaan met je..."

Hoorde een tijdje geleden op de radio trouwens een reclame over het verhelpen van mankementen aan een Land Rover. Was met een liedje: "het houdt nooit op, niet vanzelf"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 11:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
de pakking van je distributie deksel? bedoel je dan boven in waar je nog een kleine pakking tussen de waterpomp en de kop hebt? anders loopt er volgens mijn geen water langs distributie deksel of het distributie huis.

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 15:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Heb een 200tdi uit een disco er in liggen. Die hebben 1 grote deksel voorop waar, als je er voor staat, rechts nog een koelwaterkanaal achter loopt naar de waterpomp.
Geleend plaatje: Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 23:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
ahh op die manier. hmm.. had veel plaatjes voorbij zien komen toen ik wat dingen voor mijn 2.5NA op aan het zoeken was, maar niet gezien dat daar bij die 200tdi een waterkanaal liep ;)

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.