Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016, 00:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, het is "sluik-reclame" maar hier ook wel op z'n plaats.

De ALDI heeft vanaf vandaag (of is het inmiddels gisteren) een acculader in de aanbiedingsrekken.
Hoe goed ie werkt zal de tijd leren, nog geen € 15 voor een apparaatje dat als "snellader" met 4 Amps doorlaadt tot 14,8 Volt, en dat ook met lager vermogen als druppellader de accu op peil houdt is niet gauw een miskoop.

Verder hebben ze ook een leuke accu-LED-looplamp met magneetvoet in diezelfde aanbiedingsrekken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016, 11:53 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 816
Woonplaats: De Zijpe
Och, reclame. Als je het nodig hebt.

Maar zou de wereld niet een stuk mooier worden als je je Land Rover wat vaker uitlaat Afbeelding

Heb je dat druppel ding ook niet nodig :D

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016, 12:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Och, reclame. Als je het nodig hebt.

Maar zou de wereld niet een stuk mooier worden als je je Land Rover wat vaker uitlaat Afbeelding

Heb je dat druppel ding ook niet nodig :D


Voor de straks gestalde 25+ auto's is het een "must". Voor wie 's winters niet altijd de accu helemaal vol laadt (of wie een inmiddels licht vermoeide accu heeft) is een druppellader ook best handig.
En ... met een accu-lader kan je in ieder geval de LandRover een groen "stekker-imago" geven.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016, 16:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Marc-my-Words schreef:
En ... met een accu-lader kan je in ieder geval de LandRover een groen "stekker-imago" geven.


En... met zonnepanelen wordt 'ie nóg "groenerder"... :mrgreen:
Afbeelding

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt 2016, 09:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
ja maar eerlijk is eerlijk, dan zou ik er gewoon eentje van C-tek nemen. kost iets meer, maar die vertrouw ik ook iets meer ;). overigens als je zwaardere accu's hebt (ik heb er 100Ah in zitten) dan kun je met die goedkope laders vaak niks omdat die alleen maar voor kleine accu's zijn.

zonnepanelen is idd een mooie optie. zeker als je heb ergens kunt stallen waar veel licht is overdag :P

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt 2016, 19:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
piet_g schreef:
ja maar eerlijk is eerlijk, dan zou ik er gewoon eentje van C-tek nemen. kost iets meer, maar die vertrouw ik ook iets meer ;). overigens als je zwaardere accu's hebt (ik heb er 100Ah in zitten) dan kun je met die goedkope laders vaak niks omdat die alleen maar voor kleine accu's zijn.

zonnepanelen is idd een mooie optie. zeker als je heb ergens kunt stallen waar veel licht is overdag

Piet, ik zou zeggen: lees eerst de bijsluiter ....
De suggestie "dan kun je met die goedkope laders vaak niks omdat die alleen maar voor kleine accu's zijn" is wat kort door de bocht. Je kan zelfs met een 2 Amp lader al een 100 Ah accu opladen (ook al zegt de bijsluiter van de desbetreffende lader dat het niet zou kunnen), en meneer Aldi geeft aan dat zijn "goedkope" ding geschikt is tot 120 Ah, dus dat is zeker niet niks.

Of te wel: het is een beetje als op deze Laroprik schrijven dat je liever een Toyauto rijdt ... kost iets meer maar is ook betrouwbaarder ....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt 2016, 19:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
veetee schreef:
Marc-my-Words schreef:
En ... met een accu-lader kan je in ieder geval de LandRover een groen "stekker-imago" geven.

En... met zonnepanelen wordt 'ie nóg "groenerder"... :mrgreen:
Afbeelding


VeeTee, jouw auto was al groen, dus groenerder wordt ie niet gauw.

Mijn broertje heeft een bruine auto (maar omdat ie kleurenblind is ziet ie dat toch als groen), en op het dak nog meer zonnepanelen ... zoveel dat ie met een beetje weer de dynamo uitschakelt .... dan heeft ie iets meer vermogen aan de wielen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.