Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016, 14:56 
Offline

Geregistreerd: zo 28 aug 2016, 13:54
Berichten: 9
Woonplaats: Amersfoort
Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een Disco 1 V8 automaat uit 1996.
Ooit al twee Disco's 2 gehad die ik ook voor mijn werk gebruikte.
Maar als gevolg van een lease-auto destijds afscheid genomen.
Maar het blijft kriebelen, dus nu maar een Disco 1 op benzine. Scheelt wat motorrijtuigenbelasting.

De verkoper vertelde dat hij soms niet start. Ik dacht dat ik dat opgelost had door de spider / startonderbreker te wisselen voor zo'n stekker die je daar voor kan kopen.

Maar vandaag bleek dat dat niet de oplossing was.

Als ik warme / langere rit gemaakt heb, de auto afzet, en dan weer wil starten doet hij het niet.
Koelvin gaat wel draaien, maar startmotor gaat niet aan. Het lijkt of de startonderbreker het nog steeds doet.
Na half uurtje afkoelen slaat de auto direct weer aan.

Ik heb vrijdag een warme rit gedaan en toen starte hij direct weer. Vandaag eer rit (met airco aan) en toen starte hij niet meer direct.

Na wat zoekwerk op Engelse forums zou het iets te maken kunnen hebben met de solenoid (?) van de startmotor. Die schijnt heet te worden van de uitlaat die er direct langs gaat.
Er zit nog wel een hitteschild tussen uitlaat en startmotor.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bedankt alvast,

Marco


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016, 15:18 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 08:23
Berichten: 32
vergast de benzine niet.
Als alles weer afkoelt dan wordt het weer vloeibaar.


Loopt de benzine pomp wel als je contact maakt?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016, 16:35 
Offline

Geregistreerd: zo 28 aug 2016, 13:54
Berichten: 9
Woonplaats: Amersfoort
Dank voor je reactie.

Benzinepomp loopt.
Koelvin gaat aan.
Alleen de startmotor gaat niet draaien.

Ik heb vandaag een hitte werende mat besteld die je om je startmotor en solenoid kan rollen.
En ik heb een extra hittewerende mat besteld die ik extra tussen de uitlaat en de startmotor stop. Het standaard hitteschildje stelt niet zo veel voor. En de rechter uitlaat gaat echt dicht langs die startmotor.

Wordt vervolgd....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016, 10:55 
Offline

Geregistreerd: do 31 dec 2015, 20:16
Berichten: 95
Als t inderdaad de solenoid (oftewel startrelais) is. Deze doen niets anders dan dmv een 12v stuurstroompje de twee dikke contacten doorverbinden. Als je de twee met een schroevendraaien of iets doorverbind gaat je startmotor direct draaien.

Je zou dus ook een losse startrelais kunnen gebruiken die je op een koelere plaats bevestigd


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2016, 17:51 
Offline

Geregistreerd: zo 28 aug 2016, 13:54
Berichten: 9
Woonplaats: Amersfoort
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu een isolatiemat om de startmotor en relais gedaan. Binnenkort nog een mat om de uitlaat die langs de starter loopt.
Aangezien de warme zomerdagen voorbij zijn kan ik het denk ik slecht testen.
Overigens wordt een uitlaat in een paar minuten al zo heet dat je je handen brandt heb ik ontdekt....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2016, 19:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Marco schreef:
......
Overigens wordt een uitlaat in een paar minuten al zo heet dat je je handen brandt heb ik ontdekt....


Tja, die 1:6 moet ergens blijven.  
Vergelijk de prestaties van een diesel met 1:10 of beter met die van een V8 die 1:6 of misschien 1:7 nodig heeft om dezelfde hoeveelheid auto te verplaatsen.
Het verschil moet ergens blijven, er komt geen pure benzine uit de uitlaat, dus moet er ergens warmte "zoekraken".
Voor de preciezen: er is een gering verschil in verbrandingswarmte, maar dat is verwaarloosbaar in dit verhaal.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.