Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2016, 11:51 
Offline

Geregistreerd: di 19 apr 2016, 19:40
Berichten: 14
beste allemaal . ik heb nu een Defender 90 1986 RHD , in heel goede staat.. , laatste maanden veel aan vernieuwd
met 200tdi . Rij nog geen 5000km per jaar , meestal mijn vrouw . Nu kan ik een Range Rover overnemen 4.6 uit 2000
met 200k km op de klok . Zelf denk ik waarvoor we hem gebruiken is het prima ( 2 paards trailer ) en af en toe weekend
weg green lanen (geen terrein) ... Heeft iemadn wel eens deze switch gemaakt en is er tevreden over ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2016, 17:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:37
Berichten: 13
Hmmm nog geen antwoord de 4.6 is de duurste versie geweest.
geplaagd door vele fouten zowel motorisch als elektrisch.
je zou natuurlijk ook een V8 in je 90 kunnen leggen.

Jo


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016, 08:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:04
Berichten: 48
De 2000 uitvoering is al een stuk beter qua motor als de vroegere P38s.
Maar met alle motoren kan wel eens iets fout gaan.
De P38 wordt nog al eens geplaagd door elektronica foutjes, maar er zit ook heel veel elektronica in.
In je defender zal niet zo veel zitten.
Daarnaast heb je nog wel eens wat met de luchtvering, veel mensen vervangen de vering voor schroefveren, maar dan rijdt hij een stuk minder.

de luchtbalgen zijn niet zo duur als ze lek zijn en het kleppenblok en de compressor zijn redelijk simpel te reviseren.
Wel adviseer ik je om iets van een uitlees en reset apparaat te kopen, dat is wel een must bij zo'n auto.

Ik heb een 4,0 liter staan, maar rij er niet meer in omdat ik een L322 gekocht heb.
maar het blijft een heerlijke auto om in te rijden.

_________________
Rangerover classic 1989 3,5 efi
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016, 08:24 
beste Prikkers ,

Dank voor jullie antwoorden en meedenken , ik ga morgen even kijken naar de auto , wordt het wat
heb ik waarschijnlijk nog een hoop vragen. Ben me aan het inlezen over de RR , en wordt zelf wat enthousiaster
ook als de filmpjes zie met green lanen en licht terrein rijden . Bij RR dacht ik altijd aan PC tractors .. maar dat blijkt
dus erg mee te vallen. De zwakke electronica komt in elk verhaal terug , dus zoals Ben als voorstelde , een uitlees /reset tool
zal ik zeker nodig hebben. Tegen wat sleutelen zie ik niet tegenop. En zag dat 2e hands onderdelen rum voorhanden zijn , dat is ook
wel fijn :D Waar ik na ga kijken is een autobigrafy uitvoering ? is dat alleen wat meer opsmuk?


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016, 16:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Of het een goed idee is bepaal je vooral zelf (en achteraf).
Het scheelt in ieder geval een heleboel zwaaien, want dat is iha "not done" tussen RangeRovers.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016, 16:48 
Offline

Geregistreerd: di 19 apr 2016, 19:40
Berichten: 14
:) dat zal ik wel missen ! en niet te veel er mee in de PC rijden ..


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug 2016, 19:35 
Vandaag wezen kijken en proefrit gemaakt ..auto stond al 4 jaar stil . Reed prima alles werkt . Op de airco na.. Lekke radiator. 2e eigenaar ..onderhoudspapieren van begin af aan aanwezig. Dus de knoop doorgehakt.. Van de week ophalen. Meteen olie oliƫn vervangen en koelvloeistof volgende week. Dan op zoek naar airco radiator.. En wat leuke dingen zoals koplampbeschermers.. Rubbermatten enz.. En de 90 maar gaan schoonmaken voor verkoop. Brengt me meteen tot de volgende vraag? Is zo een i930 diagnose apparaat een aanrader.? Oa paddock verkoopt ze ,en zag positieve commentaren op UK range rover forum
Gr harryv8. Ps kan niet inloggen met mijn ipad


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016, 06:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:04
Berichten: 48
Als het echt een lekke radiator is , kan je die wel vervanngen, maar dan moet hij ook weer gevult worden.

De Radiator kost nieuw zo'n 100 pound bij Paddock http://www.paddockspares.com/stc3679-air-condenser-no-fans.html

We belangrijk te kijken of je kachelunit of te wel de o ringen van je kachel unit niet lekken, dat kan je zien door dat je vloer bij de bijrijdersstoel vochtig is en er een beetje een muffe lucht in de auto hangt.

Is nogal wat werk om deze te repareren.
Verder heb ik de Hawkeye bij Paddock gekocht, maar dan kan je maar een auto uitlezen, ik heb voor de L322 een kloon gekocht, die alles aankan.

Ik weet niet waar je ergens woont, maar ik kan je wel wat tips geven en anders kan ik je nog wel wat zaken aanwijzen bij mijn auto.

_________________
Rangerover classic 1989 3,5 efi
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016, 08:44 
Offline

Geregistreerd: di 19 apr 2016, 19:40
Berichten: 14
hoi Ben

Dank voor je mail , ik ga dat zeker goed nakijken of hij heeft gelekt , zaterdag leek het van niet
zag er droog uit .. maar auto stond bijna 3 jaar stil .. dus wie weet .
We zijn van plan de auto eerst helemaal in orde te maken voor er mee te gaan rijden , heb nu nog de 90
du niet echt noodzaak . lijstje met onderdelen voor Paddock maken. alle vloeistoffen vervangen , mischien de bak
laten flushen. Ik woon in Castricum , noord holland . zie hier weinig Range Rovers rijden . Als ik de auto heb kom ik graag een keer langs
wat tips op doen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.