Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 16:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016, 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 89
Weet iemand waar beschreven staat hoe de klepseals van een 2.25 D te vervangen in een gemonteerd blok?
Of kan dit goed omschrijven?
Bij voorbaat dank

Gr.

Geert 88 SIIID


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016, 01:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Voorzover ik weet en ken heb je 4 opties:
1 kop demonteren.
2 verstuiver eruit en luchtdruk er op om de kleppen dicht te houden.
3 een stuk touw door het verstuiver gat voeten welke de ruimte tussen kleppen en zuiger opvult.
4 zuiger in compressie stand zetten. Alleen weet ik niet hoe je gaat bepalen of je cilinder in tdc staat zonder tuimelaars gemonteerd.
Succes, Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016, 19:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hallo Geert,

Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )

succes,
Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016, 22:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
fenix2 schreef:
Hallo Geert,

Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )

succes,
Fenna


Dat kan natuurlijk ook :D Heb zelf eigenlijk nog nooit moeite gehad om verstuivers te demonteren. Ben wel wat angstig voor moderne gloei spiralen hebben de neiging om of te breken. Maar die van een 2.25D zijn van degelijke afmetingen.

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016, 10:21 
Offline

Geregistreerd: do 31 dec 2015, 20:16
Berichten: 95
volgens mij heeft het vervangen van klepseals bij een diesel niet zo veel zin. Als t tenminste om t verminderen van rook gaat;
"valve stem seals in a diesel will make little difference to the smoke, there is no vacuum in the inlet manifold so the oil is not suked in , back in the day no diesel had seals fitted at all."


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016, 22:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 89
Beste Ray,

Het gaat niet om de rook, die is niet ernstig.
Het gaat om het terugbrengen van het olieverbruik (1 op 150) vorig jaar naar Zeewolde .
Dat is onder lichte belasting laag maar op de snelweg hoog

gr.

Geert


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2016, 11:35 
Offline

Geregistreerd: do 31 dec 2015, 20:16
Berichten: 95
Da's inderdaad best pittig. Zal t vervangen van de valveseals afdoende zijn? ik hoor t graag als je ze vervangen hebt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2016, 11:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Het zal dan wel iets verbeteren. Maar denk dat je niet alles ermee op lost 1 op 150 is een enorm verbruik. Is het blokje niet gewoon toe aan revisie?

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 14:46 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Klepseals vervangen heeft wel zin bij veel olie gebruik, is bij mijn perkins terug van 1 op 750 naar 1 op 10k. Er zaten maar 4 seals in het blok en die waren glas hard.
Nu 8 nieuwe en olie gebruik netjes
Natuurlijk kan een versleten blok ook de oorzaak zijn :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.