Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016, 14:15 
Offline

Geregistreerd: vr 26 feb 2016, 13:17
Berichten: 1
Dag Allen,

Ik ben nieuw op dit forum! Een jaartje geleden heb ik een Rover SD1 Vitesse gekocht (3500 Efi motor) in zeer goede staat. Ik ben me ervan bewust dat ik op een Land Rover forum zit :D maar deze rover motor is dacht ik net dezelfde als die uit de Land Rovers.

Enkele maanden heb ik voor de eerste maal de olie en oliefilter vernieuwd. Sindsdien heb ik heel wat verlies aan vermogen. Tijdens de acceleratie houdt hij zich verschillende malen in (binnen een bepaalde versnelling kan dit bijvoorbeeld 3 tot 7 maal voorkomen op 5 seconden. Gas -> inhouden -> gas -> inhouden... ). Precies alsof er iets verstopt zit ofzoiets. De motorolie die ik gebruikt heb is een minerale 20W50 olie. Na enig opzoekwerk heb ik dan besloten een additief voor hydraulische kleppen toe te voegen aan de motorolie. Dit heeft het probleem voor een paar honderden Km opgelost. Sindsdien is het probleem terug...

Zou het kunnen dat de motorolie te dik is? Deze lijkt me nochtans wel geschikt voor de motor. Ik ben nu aan het overwegen om een Castrol Edge 10W60 vol-synthetisch te gebruiken maar ik twijfel of dit verstandig is. Ik weet niet welke motorolie de auto gewoon is. Ik heb ook schrik voor olielekken met deze dunne olie.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt!
Groetjes
EmHe


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016, 15:17 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 22:42
Berichten: 9
Woonplaats: Breda
Ik denk dat je eerder iets geraakt hebt met de oliewissel. Heb zelf praktisch stroop in het blok zitten en loopt daar heerlijk op, daarnaast wordt olie dun als de motor warm is dus zal dat qua vermogen geen verschil mogen maken vooral niet als deze warm is. Inhouden klinkt eerder als gebrekkige brandstof toevoer vanaf je pomp (te weinig druk), zou de pomp kunnen zijn. Had het zelfde toen mijn accu kapot was waardoor mijn brandstof pomp te weinig vermogen kreeg en niet genoeg druk kon opbouwen.

Mogelijke oorzaken inhouden efi V8:

-Verstopte brandstof filter
-Versleten brandstof pomp (of te weinig stroom/vermogen van accu/dynamo om druk op juiste niveau te houden)
-brandstof lek (dus te weinig druk, maar dat zou je wel ruiken)
-brandstof tank die vacuĆ¼m trekt
-verstopte injectoren
-ontsteking /timing

Zou deze zaken eens controleren.

Olie zal het niet aan liggen, rij zelf 20w40 in die van mij.

_________________
Groeten,

Dennis

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016, 15:43 
Bedankt voor de sneller reactie Dennis.

Hoe zou ik iets 'geraakt kunnen hebben' met de oliewissel?

Ik ga komend weekend deze mogelijk oorzaken zeker eens checken.
Ivm. de brandstofpomp. Deze had het vlak na aankoop begeven en is vervangen.


mvg
EmHe


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016, 21:59 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 22:42
Berichten: 9
Woonplaats: Breda
Is de filter toen ook vervangen? Kleine moeite en maar paar euro, maar kan dergelijke symptomen veroorzaken wanneer deze verstopt raakt na vele jaren. Zou dat eerst proberen voordat je een pomp gaat wisselen.

_________________
Groeten,

Dennis

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb 2016, 01:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Vergeet in ieder geval die vol synthetische olie. Hooguit een 15W 40 mineraal. Inhouden kan zoals Dennis al zegt, aan vele zaken liggen.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.