Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

kraken bij schakelen
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2000715
Pagina 1 van 1

Auteur:  Paul v eeden [ do 25 feb 2016, 17:29 ]
Berichttitel:  kraken bij schakelen

Hoi
Me versnellingsbak kraakt iets bij het schakelen vooral in de achteruit het is een serie 3 2,5 n/a Hoe kan ik dit oplossen

Groet paul
Uit baaium

Auteur:  Pike [ do 25 feb 2016, 19:42 ]
Berichttitel:  Re: kraken bij schakelen

Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn maar begin eens met het meest eenvoudige: olie verversen.

Auteur:  raytheman [ vr 26 feb 2016, 11:11 ]
Berichttitel:  Re: kraken bij schakelen

Ik denk de synchromesh ringen. Maar olie verbersen kan nooit kwaad

Auteur:  Eric&Betty Boop [ vr 26 feb 2016, 21:12 ]
Berichttitel:  Re: kraken bij schakelen

De achteruit is niet gesynchroniseerd dus het kan niet aan de synchromesh ringen van de achteruit liggen. ;)
Als je in de achteruit schakelt moet je daarom ook altijd eerst er voor zorgen dat alle assen in de bak stil staan anders kraakt het.

Doet hij het ook en beetje in alle andere versnellingen dan is het eerste waar ik aan denk dat de koppeling niet helemaal vrij komt.
Hoe staat het met het vloeistofniveau in het koppeling reservoir?

Auteur:  Paul v eeden [ ma 29 feb 2016, 21:01 ]
Berichttitel:  Re: kraken bij schakelen

Ik had me blok en koppeling en druk lager en druk groep vervangen en koppeling staat goed afgesteld het werd beter na me eerste test rondje
Bedankt voor de tips
Eric ik heb je een keer zien rijden
in hardegaryp een tijd geleden al weer
ik woon ik baaium

groet paul

Auteur:  Eric&Betty Boop [ di 01 maart 2016, 20:37 ]
Berichttitel:  Re: kraken bij schakelen

Paul v eeden schreef:
Ik had me blok en koppeling en druk lager en druk groep vervangen en koppeling staat goed afgesteld het werd beter na me eerste test rondje
Bedankt voor de tips
Eric ik heb je een keer zien rijden
in hardegaryp een tijd geleden al weer
ik woon ik baaium

groet paul


Ik ben voor mijn werk veel in Leeuwarden dus de kans dat je me in die regio ziet rijden is redelijk groot.


Als je alles net vervangen hebt kan het kloppen dat de koppeling net niet helemaal vrij komt.
De slave cilinder is zelfstellend. Als de koppelingsplaat slijt verschuift de ruststand van de plunjer in de slave steeds een heel klein stukje.
Als je het spul dan vernieuwd dan moet de slave cilinder zich even instellen op de nieuwe situatie en dat duurt een paar ritjes.
Je zal zien dat het na een paar dagen weer als vanouds is.

Eric.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/