Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 09:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitlaat 300TDi
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016, 19:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2014, 21:34
Berichten: 40
Dit weekend is de einddemper van de ninety gesneuveld. Nu wilde ik al de middendemper vervangen door een rechte pijp, dus nou kan alles in 1x
Ik wil eigenlijk uit losse delen zelf iets in elkaar (laten) lassen, want het is een oerwoud aan partnumbers bij de bekende UK leveranciers....
Zeker ook omdat de auto oorspronkelijk een 1986 Ninety uit CH is met de 19J 2.5TD motor, die nu een 300TDi heeft gekregen (uit een Disco1 geloof ik). Dus het is al een aan mekaar geknuept setje. De downpipe is van de TDi, met zo'n flexistuk eraan.
Nu de vraagtekentjes:
:?: Welke maat buis moet ik nu bestellen? Ik meet (zo goed als ik het kan) iets van 45mm inwendige diameter, klopt dat?
:?: En moet ik voor RVS gaan of gewoon staal? Heb begrepen dat dat laatste makkelijker te lassen is.
:?: Wel nog een einddompertje of gewoon 1 lange rechte pijp? (Ik hoor nu ook nauwelijks verschil zonder de einddemper dus ik vraag me af wat die toevoegt?

:!: Avast bedankt!

_________________
John _ 130HCPU "Deef"_90 "Robinson"_RRC_" Rangie" aka "killed by Dijsselbloem"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Uitlaat 300TDi
BerichtGeplaatst: wo 16 maart 2016, 23:52 
ik heb voor de disco een aparte tussendemper gebruikt en de einddemper weggelaten . Gedempt geluid die niet irritant wordt tijdens het rijden en toch een mooi geluid .


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Uitlaat 300TDi
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2016, 07:54 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:04
Berichten: 48
Ik heb gewoon een uitlaat voor een 90 gekocht waar een 300TDi in hoort, de downpipe aangepast en de ophangpunten veranderd.
Op de downpipe na heb ik de standaard uitlaat van een 300TDI def 90.
Ik geloof dat de diameter rond 64 was, maar dat moet ik nakijken, ik heb nog wat lasstukken liggen omdat ik de pijp eerst uit lasstukken wilde maken.
maar later heb ik gewoon de nieuwe pijp is stukken gezaagd en aangepast

_________________
Rangerover classic 1989 3,5 efi
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Uitlaat 300TDi
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2016, 14:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2014, 21:34
Berichten: 40
Had dus de verkeerde diameter besteld, :oops: ik heb gemeten op een te roestig stuk denk ik. @Ben als je even zou willen meten wat jij hebt gebruikt? Ik kom nu teruggerekend op 2inch = 50,8 mm inwendig, vermeerderd met 2x de dikte van 1,5 mm want ik meet ik ongeveer 54mm uitwendig.

_________________
John _ 130HCPU "Deef"_90 "Robinson"_RRC_" Rangie" aka "killed by Dijsselbloem"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.