Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waarde Series Land Rover
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 00:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Ik was vanmiddag in het MECC in Maastricht op de Interclassics, een gigantische oldtimershow/beurs. Er stond welgeteld EEN Land Rover, een Italiaanse import Series III 88" softtop benzine uit 1975. Lakwerk was netjes, softtop was nieuw, wielen waren met de hand geschilderd, zinkwerk verweerd, interieur redelijk maar niet meer dan dat. Alles bij elkaar een leuke 88" die pakweg 6000,- opbrengt. Deze ging van de hand voor 17.000,- Euro. Werd dus echt verkocht waar ik bij stond.
Dus tip voor iemand die zijn Land Rover wil verkopen, zet hem op de Interclassics en de prijs drijft zo mee omhoog met de andere prijzen. Die liepen trouwens op tot 500.000,- Euro. 50.000,- tot 100.000,- was bijna de standaard voor een mooie topgerestaureerde klassieker.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 00:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 105
Veel mensen daar met geld te veel en geen verstand van auto's?
6000 voor een serie 3 is al aan de hoge kant tenzij hij echt in prima staat is. De prijzen voor series zijn nog niet echt omhoog gegaan ondanks de 40 jaar grens voor vrijstelling MRB.
17000 is gewoon een idioot bedrag, maar goed dat ik het weet.
Als ik Betty nog eens kwijt moet (nooit als het aan mij ligt) dan kom ik naar Maastricht.

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 11:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Je zou bijna, met dit soort prijzen in het vooruitzicht, tegen de tijd dat er weer zo'n Interclassic is, een nette Series voor een correcte prijs inkopen met het oog op een leuke "over de kop" winst. Wordt het niks dan heb je een nette auto voor een correcte prijs.
Je moet natuurlijk wel even weten hoeveel van de winst opgaat aan veilingkosten.
O ja, je moet ook hopen dat iedereen met dit leuke idee komt, want het aantal dwazen dat een ruim 2x over de kop prijs biedt is natuurlijk beperkt.

Marc

PS M'n broertje had zijn dubieuze Amazon-break uit 1964 waarschijnlijk beter daar kunnen aanbieden


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 21:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Ik heb net een Ascona uit '81 gekocht voor een paar honderd euro. Ga ik met mijn broer de Garbage Run mee rijden. Ik zie ze op Inet ook staan voor €12.000,- nu is die van ons niet in super staat, maar al was hij nieuw, zou ik er never nooit 12k voor geven !

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2016, 11:29 
Ik een foto gezien van de auto die je bedoeld. Hij was wel in perfecte originele staat voor zover ik kon zien. De tijden dat je zo'n auto kocht voor 6000,- zijn toch echt voorbij helaas, ook buiten de veiling om.

In de UK wordt er grof geld betaald voor Series Land Rovers in originele staat, maar inderdaad, 17.000 is wel erg veel. Daarentegen, voor een series 2 in mooie originele of gerestaureerde staat is 17.000 geen gek bedrag en voor een series 1 mag je zo 25 a 30.000 euro aftikken. (Afhankelijk van het model) In Nederland zijn weinig mensen bereid om dat neer te tellen voor een Series en daarom hebben de afgelopen jaren veel mooie auto's ons land verlaten.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2016, 11:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2014, 23:09
Berichten: 11
Ik een foto gezien van de auto die je bedoeld. Hij was wel in perfecte originele staat voor zover ik kon zien. De tijden dat je zo'n auto kocht voor 6000,- zijn toch echt voorbij helaas, ook buiten de veiling om.

In de UK wordt er grof geld betaald voor Series Land Rovers in originele staat, maar inderdaad, 17.000 is wel erg veel. Daarentegen, voor een series 2 in mooie originele of gerestaureerde staat is 17.000 geen gek bedrag en voor een series 1 mag je zo 25 a 30.000 euro aftikken. (Afhankelijk van het model) In Nederland zijn weinig mensen bereid om dat neer te tellen voor een Series en daarom hebben de afgelopen jaren veel mooie auto's ons land verlaten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2016, 21:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Ik heb de auto van dichtbij, van binnen en van buiten gezien en dat was verre van perfect. Hij was netjes, maar niet meer dan dat.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de prijzen daar zo de pan uit rijzen, dat je haast wel veel moet vragen anders ben je ongeloofwaardig. Ik denk ook dat een groot aantal van de auto eigenaren investeerders zijn en dat het minder om de echte waarde van de auto gaat. Daardoor is het voor een echte liefhebber ook een beetje een vervuilde wereld. Het is ook een beetje trend daar om eerst naar het prijskaartje te kijken en dan te beoordelen of het om een mooie auto gaat.
Er stond een raceauto uit de jaren dertig en ik kom nu met geen mogelijkheid meer op de merknaam, maar daar gaat het niet om. Het was dus een raceauto uit begin jaren dertig met 330 PK en een gewicht onder de 1000kg. Toch uitzonderlijke waarden voor die tijd. Het was een juweeltje met een compleet handgemaakte aluminium carrosserie. Remtrommels zo groot als de velg. Massa's prachtige technische details. Echt iets om je vingers bij af te likken. Echter, er zat geen prijskaartje op en daarom liep iedereen er aan voorbij.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart 2016, 13:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Taxatiewaarden voor een Series zijn anders ook niet veel afwijkend hoor. Die investeerders die op zo'n beurs een auto kopen, doen dat puur voor de taxatiewaarden. Dat is de handelsprijs in het klassiekerwereldje, want financieel onderpand voor andere zakelijke activiteiten. Spaargeld telt niet, dat is aan inflatie onderhevig. De waarde van een oldtimer stijgt harder dan de inflatie. Zeker als die historisch correct is. Kijk maar eens Chasing Classic Cars op Discovery. Die snorremans heeft een heel realistische kijk op t wereldje.

Op dit moment doen leuke, in concoursstaat verkerende S1/S2/S2a's makkelijk tussen de 15.000 en 30.000 Euro. Zelfs S3's lopen al tussen de 12.500 en 15.000.
Let wel, dat zijn dan taxatiewaarden. Ik ken eigenaren van minder klassiek ogende auto's uit jongere jaren die hun VW al voor 19.500 Euro getaxeerd krijgen dus zo gek zijn die prijzen niet. Een nette Series is nou eenmaal een cultsymbool geworden.

Er is een reden dat Serious (en daarna ook Simba) gerestaureerd wordt, en niet geroestoreerd... Is gewoon zonde om t maar half te doen. Ik wil daar ook mee naar oldtimershows en eigenlijk niet eens meer de blubber in. Daar hebben we andere autos voor inmiddels.

Nee, de tijd dat een Series in redelijke staat maar 3.500 euro kostte is allang voorbij. Ik denk zelfs dat Defenders nooit meer echt onder de 5.000 komen. Simpelweg omdat t allemaal al verzamelobjecten zijn geworden. Ik las laatst ergens een artikel over een of andere yup die een volledig geouttileerde Defender 110 uit 2005 had gekocht omdat t hip was. Dat was zijn enige reden. Hij deed er niets anders mee dan naar zijn werk rijden, 4 miles from home. Onderhoud liet ie bij de dealer doen. Hij hield niet van vieze handen. Tsja, dat kan natuurlijk ook. Een Land Rover kopen alleen voor de heb. Maar dan doe je t dus alleen voor de status... zo werkt t bij autoverzamelaars ook.


Ben wel benieuwd naar die racewagen, heb je daar een foto van?

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2016, 09:25 
Offline

Geregistreerd: ma 07 maart 2016, 14:59
Berichten: 8
Tsja.... Wat een gek ervoor geeft komt dan toch altijd weer bij mij op..

Heb al heel erg lang een Jaguar MKX (zeer zeldzame uitvoering) staan die alle kanten op gegaan is met de "waarde".. Maar aangezien ik hem voor Fl. 75 gekocht heb gaat hij zelf als schroot mij nog wel geld opleveren... Maar rijden met het geval is de lol !

Ik heb een (Series) Land Rover om te gebruiken, ervan te genieten en van tijd tot tijd ook wel redelijk hard aan het werk te zetten. En alhoewel mijn '62 Series roestvrij is (alles ijzer gegalvaniseerd enz.) gaat hij nimmer dit geld opbrengen want er is vrijwel niet origineel aan. En daar kan ik niet mee zitten.

Mensen die auto's kopen als investering heb ik niet veel mee.

Ik geniet liever van de auto's.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.