Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 11:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 12:18 
Offline

Geregistreerd: wo 12 aug 2015, 12:08
Berichten: 5
Hallo,

:D


Laatst bijgewerkt door M.Koopman op vr 18 sep 2015, 12:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Probleem voorleggen aan de keurmeester. Mannen zijn over het algemeen best schappelijk.

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 15:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Mathijs,

Kijk ook even goed in de verschillende "archieven".
Er is gedoe - tot en met een rechtzaak - over al dan niet aanwezige en al dan niet bijgekluste type-plaatjes.

In principe geldt natuurlijk alleen het chassisnummer, maar als een overijverige RDW-man daarna valt over een op zich onbelangrijk typeplaatje dan kan je een boel gezeik hebben.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 17:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 263
Woonplaats: Buchten
Welke gegevens op het typeplaatje verwijzen naar een ander bouwjaar? Is het een ingevoerde auto en zo ja, wanneer is hij ingevoerd en bij welke RDW? Want zij hebben toen het bouwjaar vastgesteld. verder kun je nog een datingletter kopen in Engeland om in ieder geval een echte productiedatum bij de hand te hebben.
http://www.heritage-motor-centre.co.uk/ ... hicle.html

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 22:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Antwoord is heel simpel: het nieuwere typeplaatje verwijderen, een Series 2a uit 1969 heeft alleen een chassisnummer. Alle andere plaatjes gewoon weghalen.

Die mooie grotere typeplaten die je op je schutbord kan schroeven, kun je ook nog nieuw kopen. Als je em er perse op wil hebben kan je die ook later nog er op poppen.
Geef ze geen stok om mee te slaan. De meesten zullen best schappelijk zijn, maar je zal maar net zo eentje treffen die met het verkeerde been uit bed is gestapt.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015, 22:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Ik zou in alle gevallen eerst overleggen met de RDW, dat is mij (en anderen zoals bijvoorbeeld Paul Stroink van OneTen) al meermaals goed bevallen. Je hoeft er echt niet direct met je auto en kenteken naar toe, ze nemen je niets af. Gewoon de vraag persoonlijk voorleggen aan de keurmeester. Kan nooit kwaad en risico lopen door dingen te verwijderen of aanpassen kan altijd nog. :)

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 07:51 
Offline

Geregistreerd: wo 12 aug 2015, 12:08
Berichten: 5
:shock:


Laatst bijgewerkt door M.Koopman op vr 18 sep 2015, 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 263
Woonplaats: Buchten
Maar heb je dan een ander chassisnummer of VIN nummer op je typeplaatje staan als op het chassis?

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 20:47 
Offline

Geregistreerd: wo 12 aug 2015, 12:08
Berichten: 5
:cry:


Laatst bijgewerkt door M.Koopman op vr 18 sep 2015, 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 22:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
M.Koopman schreef:
Ja het nummer wat in het typeplaatje van m'n schutbord staat is anders als wat ik op mn chassis heb staan.
begin een beetje bang te worden dat die ombouw niks gaat worden :cry: :cry:


En ... waarom, dan wel ??

Je zou kunnen gaan voor een geanonimiseerd schutbord. Er zijn zat auto's waar het schutbord is vervangen en/of gerepareerd, er zijn er ook met verzinkte schutborden (en bij die laatste zullen zelfs originele typeplaatjes minstens los geraakt zijn).

De waarschuwing geldt met name voor het afwijkende nummer op het typeplaatje: je zou een over-alerte controleur op een verkeerd spoor kunnen zetten met zo'n type-plaatje. Het wordt hoogstens zorgelijk als de hele "koets" uniform een jongere datum uitstraalt, dus van veiligheidsriemen en ruiten t/m dashbord en schutbord-typeplaatje (zoiets komt/kwam wel eens voor bij Defenders die naar +25 jaar geholpen werden en met name bij de RRC)

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015, 10:31 
Dankjewel voor het antwoord,

Mijn dashboard is ook niet series 2a denk ik aangezien die alleen in het midden een snelheidsmeter hebben. En ik heb hem achter mijn stuur net als een series 3 incl de onderbak enzovoorts.

Wat zijn nou precies de verschillen tussen een series 2a en een series 3 behalve het dashboard?

Misschien dat ik op die manier kan kijken of hij verder wel klopt.

Paar weken terug al bij de rdw geweest met de vraag of er aantekeningen of wijzigingen doorgevoerd waren aan mijn auto, de keurmeester kon toen niks vinden in het systeem, ook niet over een schutbord of zelfs carroserie wissel.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015, 10:33 
Offline

Geregistreerd: wo 12 aug 2015, 12:08
Berichten: 5
:shock:


Laatst bijgewerkt door M.Koopman op vr 18 sep 2015, 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015, 11:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Tja, schutborden verroesten en worden soms vervangen, het dashbord kan dan tegelijk vervangen zijn.

Je gaf aan dat de auto oorspronkelijk van het Luxemburgse leger was; in leger werkplaatsen wordt soms ook enorm veel geknutseld, wellicht is de auto na bijvoorbeeld een koprol opgebouwd met onderdelen van eentje met weer andere schade.
Anyway, een type-plaatje met nieuwere gegevens zorgt alleen maar voor verwarring.
En ... bedenk dat het vroeger alleen maar een pré was als bij een reparatie de auto een "update" kreeg, en bedenk ook dat heden ten dage het vinden van goede Series 2a vervangingsdelen niet altijd voor de hand ligt .... dus op welk moment de auto ook onder handen genomen is er is een heel goede kans dat er toen voor de makkelijke en voor de hand liggende route gekozen is (wat er dus wel voor zorgt dat je auto al langer geen 100% authentieke 2a meer is).

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015, 11:54 
Offline

Geregistreerd: wo 12 aug 2015, 12:08
Berichten: 5
:(


Laatst bijgewerkt door M.Koopman op vr 18 sep 2015, 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2015, 13:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
mijn ervaringen met de RDW (nieuwegein) zijn gewoon goed. Ik had misschien het voordeel dat ik niet aan belastingvrij doe maar ik heb altijd duidelijk uitgelegd wat ik wilde en netjes geluisterd naar de adviezen. Die insteek heeft me tot nu toe ver gebracht, alles wat ik wilde is netjes op kenteken gezet (na uitgebreide inspecties, wegingen etc.)

Ik zou het dus ook netjes voorleggen, in een auto rondrijden waarmee je niet aangehouden durft te worden is ook niks.

Groet en succes (en helaas niet tot de sort out...:-()

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 346 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.