Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 12:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 20:08 
Offline

Geregistreerd: vr 24 jul 2015, 19:51
Berichten: 1
Goedendag,

Vandaag kwam ik al googlend op dit forum terecht. Mijn naam is Johan, 34 en binnenkort woonachtig in de omgeving van Hardenberg (Overijssel)
Voor de wat ruwere ritten en het uitlaten van mijn honden heb ik een tijdje geleden een rechts gestuurde Landrover 90 uit 1986 gekocht welke momenteel bij de spuiter staat. Iets wat al een tijdje op mijn verlanglijst stond.
Nu wil ik graag een kleur uitkiezen en dat zal zwart of boswachter groen (geen idee hoe deze kleur heet maar het is een veel voorkomende donkergroene kleur) moeten worden echter ik heb geen idee waar ik de juiste kleur kleurnummers kan vinden....

Ook ben ik benieuwd of ik onder deze oudere Landrover modernere wielen kan laten monteren omdat deze witte velgjes niet mooi meer zijn en ik dus sowieso e.e.a. moet laten vervangen. Dit leek mij wel een mooi gezicht maar geen idee of dit kan.

Tot slot heb ik diverse keren gehoord dat de deurscharnieren bij restauratie vervangen worden ipv opnieuw gespoten. Ik vraag mij of waarom dit is. Eigenlijk zijn alle tips welkom die verband houden met bovenstaande.

(Mocht deze vraag in een verkeerde rubriek staan, dan mijn verontschuldiging maar ik kon niets vinden over rubrieken op dit forum).


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 23:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Je kan er diverse andere velgen onder zetten. Volgens mij passen alle Defender en Discovery velgen er wel onder.

Scharnieren slijten nogal. Daarom worden ze vervangen. Die worden dan wel in kleur meegespoten doorgaans.

Boswachtergroen is Coniston Green of Dark Bronze Green, en Epsom Green als je metallic wil.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 07:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Wat betreft de velgen is er een maar, de steek van Discovery 1, Range Rover Classic, Defender en voorloper en volgens mij ook Series 2/3 is gelijk. D.w.z. de boutgaten passen. Het kan wel voorkomen dat het ronde gat in het midden niet iets groter of kleiner is dus ik raadt je wel aan om even te passen als je iets koopt.

Epsom green is een mooie kleur, donker en sjiek. Ik had 'm vroeger ook op de Disco.

Verder: Leuk dat je in het Oosten woont, daar zijn tenminste nog paadjes waar je lekker kunt greenlanen :-)

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 09:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:16
Berichten: 78
Lees dat je uit de omgeving van Hardenberg komt, ga eens kijken bij ter Horst in De Krim. Staan allerlei Land Rovers, kun je de kleuren in het echt zien. Ze slopen er ook Land Rovers, misschien zij er ook velgen die in je smaak en budget vallen even googlen op rangeroverrecycling en je weet waar ze zitten en hoe het werkt.

Gr Gerard

Gr


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 11:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Owja en nog iets anders, gerelateerd aan velgen, zie dat je op 'kleine' banden rijdt (net zoals ik trouwens) ik gok op 205/80R16?. Mocht je naar een maat groter willen let dan even op of de breedte van de band en de velg bij elkaar passen. b.v. 235/85R16 is net iets te breed voor de 5.5" series velgen meen ik.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 11:19 
Offline

Geregistreerd: vr 19 sep 2014, 11:41
Berichten: 17
TerHorst4x4 zit tegenwoordig in Hardenberg.
Volgens mij heet het in De Krim nu Land rover de krim of zo.

Groeten Symon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Advies Landrover
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 19:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 00:57
Berichten: 87
Woonplaats: Sanyang Village Gambia
:D Enne...de juiste rubriek? We hebben er maar één :D

_________________
Wim (alias Sil)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 285 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.