Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 10:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 20:48 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jun 2015, 07:46
Berichten: 1
Hallo,

Ik ben bezig met een '76er range rover classic waar de vorige eigenaar een 200tdi in heeft gezet. Omdat ik het chassis binnenkort wil laten poedercoaten ben ik het een en ander aan het controleren. Met de nieuwe tussenbak en motor rubbers zie ik echter dat hij de motorsteunen wat te ver naar voren erin heeft gelast waardoor de motor rubbers toch wel erg onder spanning staan.

Ik wil dit graag corrigeren en heb het internet afgezocht naar maatvoering (positie) voor de motorsteunen, maar zonder succes. Tevens zie ik dat de motor ten opzichte van het chassis best een steile hoek naar boven maakt vanaf de tussenbak. Ik meet ongeveer 6 graden stijging ten opzichte van het horizontale deel van de chassisbalken (midden chassis). Aangezien ik geen referentie heb, zegt me dat verder natuurlijk niet veel... Overigens zijn de motorsteunen wel weer horizontaal ingelast waardoor de rubbers al 6 graden onder spanning staan. De LT230 hangt achter in VM rubbers (NTC3242 & NTC7270) de 200tdi hangt voor in 200tdi rubbers (ANR2488)

Wie kan mij aan informatie helpen? Ik kan het probleem op verschillende manieren corrigeren, dus hieronder wat manieren/ vragen.
-Wie heeft er informatie over de maatvoering van de 200tdi motorsteunen in de RRC, foto's/ tekeningen?
-Wie kan de hoek (digitaal) meten tussen de kop van een 200tdi en het middendeel van het chassis?
-Zijn de motorsteunen normaal gezien onder een hoek ingelast?

Alle info welkom!

Gr Michael


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 22:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 00:57
Berichten: 87
Woonplaats: Sanyang Village Gambia
Pfew...
maatvoering kan ik je niet geven maar misschien heb je er iets aan: in het verleden heb ik ook eens een TDI in een RR gehangen. Heb toen de motor aan de bak vastgemaakt en de boel met een takel goed gehangen. Daarna de motorsteunen vastgelast. Bij de body van de RR moest onder de parvan wel een stukje worden weggehaald omdat dit anders tegen de motor aan kwam. Motorsteunen waren van een discovery. Omdat de motorsteunen al aan het blok zaten konden ze ook in die positie worden vastgelast. Kan me niet meer herinneren of die ook schuin zaten, volgens mij niet.
Succes.

_________________
Wim (alias Sil)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 00:51 
Bedankt Wim, bij mijn RRC zit er ook een 200tdi discovery motor in met bijbehorende steunen. Zoals je het beschrijft zou ik het ook doen en heb ik dit gedaan bij mijn vorige diesel conversie van een renault goelette 4x4.

Omdat ik nu met een kaal chassis zit, de rest ligt in 1001 onderdelen uit elkaar, heb ik weinig referentie. Zo kan ik niet bepalen of bv de as de motor/ versnellingsbak zou kunnen raken en dat dit een reden is voor die hoek. Ik ga de steunen zeker eruit slijpen en her-positioneren. Dit door de steunen vast te maken aan de nieuwe rubbers en de boel vast te hechten en af te lassen. De hamvraag op welke hoogte tov boven of onder kant chassis balk.

Heeft er iemand hier een 200tdi rrc die wat foto's kan maken van de motorsteunen? Nog beter iemand met een discovery motor in de rrc met dito steunen. Ben nog aan het zoeken geweest op fora en het net maar kom diverse motorsteunen tegen voor de 200tdi.

Wellicht iemand in de omgeving van eindhoven met een 200tdi waar ik op een avond even ern digitale hoekmeter op het kleppendeksel mag houden??

Gr Michael


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 11:30 
Geen 200tdi RRC's beschikbaar voor een 5 minuten meting??

Gr Michael


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Chassis poedercoaten? Niet doen, dat gaat binnen 5 jaar brokkelen en dan ben je gezien.
Beter zandstralen, buitenzijde in de Brantho Korrux meerdere lagen en de binnenzijde goed met mike sanders.
Verzinken is ook een goede oplossing als je er geld voor over hebt..

Maar poedercoaten zou ik van mijn leven nooit doen. Tenzij je er een showroommodelletje van maakt.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2015, 23:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Poedercoaten is iets waar ik ook tegen adviseer. Kijk bijvoorbeeld eens naar gepoedercoate fietsenrekken of andere vergelijkbare constructies die je in de openbare ruimte tegenkomt. Vaak ziet het er initieel erg mooi uit maar zodra er een beschadiging in komt gaat het daar roesten en roest het vervolgens onder de poedercoating door. Dat heb je dan pas door als het er al afvalt. Als je toch je hele auto uit elkaar haalt stel ik voor extreem goed reinigen en verzinken. Waarom extreem goed reinigen? A anders hecht het zink niet goed en B je vervuilt het bad van de verzinker waardoor ze de mensen na je gaan weigeren.

Groet en succes met je keuze!

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 301 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.