Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 17:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Electra
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 17:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 18:10
Berichten: 38
Woonplaats: Castricum
Gaan we weer

SIII 109 2,25 diesel 74

Als mijn motor draait en ik doe mijn verlichting aan slaat na +- 1min de zekering er uit. Dat moet sluiting zijn maar waar??????

Grt Ramon

_________________
Grt Ramon
109D 1974


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Electra
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 11:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Gewoon beginnen bij de zekering.
Wat zit er allemaal op aan gesloten?
Draden volgen en indien je klemmenstroken hebt, gewoon de boel losmaken en weer 1 voor 1 aansluiten.
Op de draad waar de zekering het begeeft zit dan de sluiting.
Het is een pokkewerk, maar eigenlijk kan t niet anders.

Zal geen kortsluiting zijn denk ik, dan klapt de zekering er doorgaans meteen uit.
Deze gaat na 1 minuut, wat voor mijn gevoel inhoudt, dat er teveel belasting op de zekering hangt.
Heb je alle verlichting op 1 zekering zitten?? Een 12V systeem heeft pakweg 150 - 200W/ 12V = ongeveer 17A. Als je er dan een 8A zekering in hebt zitten...
Dat zou ik ook even checken. Zet er eens een 20A zekering in. Dan zouden je koplampen (2x55W), sidelights (2x5W) en achterlichten (2x21W) met remmen moeten blijven werken.
Knipperlichten doen 1,5A bij 5W per stuk, dus dat zou goed moeten gaan.
Doorgaans mag een trage zekering tot 1,4x de stroom worden overbelast voor langere tijd, dus een iets kleinere zekering kan nog wel goed gaan. Voor de veiligheid zou ik het niet doen en een ruime waarde gebruiken (tenzij je kabeltjes te dun zijn).

Advies van mijn kant:
1 "hoofdzekering" (bijv. 30A of als je ook schijnwerpers en werkverlichting hebt 50A) voor verlichting en dan splitsen naar 2x koplampen, 1x sidelights, 1x knipperlichten en 1x achterlichten. Kan je alles op 8A zetten. Verdeel en heers is het motto, het is niet voor niks dat bij moderne auto's tig zekeringen in die kastjes zitten :)

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 297 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.