Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 23:09 
Offline

Geregistreerd: ma 12 jan 2015, 00:23
Berichten: 6
Ik wil in mijn 1984 oneten een td4 leggen. De wagen is in 2010 ingevoerd vanuit engeland met een 200tdi disco. Toen gezien en volledig gecontroleerd door de RDW. Sinds 2010 heb ik er niets meer aan verandert.

Nu wil ik de wagen om laten keuren naar TD4 en het liefst stop ik dan meteen het schutbord/dash seatbase vbaken en assen op de 1984 one-ten. Het mooiste zou puur een chassis wissel zijn, maar dat mag niet ;)

De wagen voldoet nu aan de 1/3 regel (alleen de motor is anders) Kun je tegen problemen aan lopen als je dit doet, zie ik iets over het hoofd? Ja ik ga ook contact opnemen met de RDW, maar praktijk ervaring en tips zijn welkom!

En ik wil de discussie, stop er nu gewoon een td5 in het liefst vermijden :P Ik kan nu een 2011 td4 kopen voor weinig met weinig km's. Het liefst zou ik hem gewoon invoeren maar dan ben ik 30.000 verder voor een schade wagen..... En ik wil mijn budget staat max 18.000 toe. En mijn one-ten levert jammer genoeg door onze wekers niet meer op wat ik er ingestopt heb......


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 12:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Motor/aandrijflijn vervangen hoeft geen enkel probleem te zijn, dit valt netjes onder de 1/3e regeling. Het schutbord hoort volgens de RDW bij het chassis, seatbase en dergelijke horen bij de carrosserie. Als je dit allemaal gaat aanpassen zit je dus op 3/3e. ;)

Je mag ook een hoop vervangen voor nieuwe delen, onder het mom van reparatie. Officieel heb je dan bonnen nodig van leveranciers. Bijvoorbeeld zoals bij het chassis.

Het beste is gewoon om langs de RDW te gaan, die kunnen je prima helpen met alles.

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 10:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Marc, als je ooit weer belastingvrij wilt rijden (als dat ooit weer mogelijk zou zijn) dan is die 1/3-regel van belang. Je 110 heeft nog minimaal 9 jaar te gaan voor ie belastingvrij wordt.
Voor de fiscus is het verder worst of je een auto uit 1984 of uit 2010 rijdt. Tot ie 40 jaar oud is zul je er sowieso voor moeten dokken simpel gezegd.

Ik zou het wel weten met jouw budget. Dan ging ik niet moeilijk doen en eens rondkijken naar een 2e hands TD5 110. Zoals je zegt, het geld komt niet weer terug, maar waarom je 110 niet als donor voor een goede basis gebruiken? Ik zie regelmatig TD5s voorbij komen in goede staat tussen de 10 en 15k. Zelfs 130's (kwijl).
Qua motor kan je niks beters hebben in een Land Rover. Ik zou er dan echter niks aan verbouwen met gasinjectie en zo.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 13:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Marijn & Simba schreef:
Voor de fiscus is het verder worst of je een auto uit 1984 of uit 2010 rijdt.

Dat geld alleen voor geel kenteken auto's. Bij grijs kenteken auto's waarover je bij moet tellen maakt het wel degelijk uit. :)

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 19:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Dat is in dit geval geen issue :) De huidige auto is op geel kenteken.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 12:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Nijhuis schreef:
Marijn & Simba schreef:
Voor de fiscus is het verder worst of je een auto uit 1984 of uit 2010 rijdt.

Dat geld alleen voor geel kenteken auto's. Bij grijs kenteken auto's waarover je bij moet tellen maakt het wel degelijk uit. :)

Sterker nog, ook voor geel kenteken auto's maakt het uit. Wanneer je bedrijfsauto (geel of grijs) ouder als 15 jaar is moet je bijtellen over de dagwaarde, in plaats van de nieuwwaarde. Scheelt nogal. :)

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 15:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Ja klopt, maar in dit geval is geen sprake van een zakelijk gereden auto... afaik.

Bijtelling is alleen als je de auto van je baas of je eigen bedrijfsauto, in beide gevallen, prive rijdt.
Niet iedereen heeft die luxe of wil dat.
(ik ga standaard uit van auto's in prive-bezit en niet van bedrijfswagen (geel of grijs), omdat ik bijtelling een inkomstenprobleem met kromme voorwaarden vind dat niks meer met auto's te maken heeft maar das een andere discussie :) )

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 15:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Helemaal mee eens hoor, hele bijtelling constructie is krom, maar ik denk ik meld het even. :)

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.