Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 16:26 
Offline

Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 16:01
Berichten: 1
Hoi kan iemand mij met zekerheid zeggen waar ik het chassisnummer kan vinden van mijn landrover series 3 type 109, 2.25 benzine uit het engelse leger van ws 1979. Kom er op het internet niet uit en de foto's van de schetsplaten waar ik het normaal op zie staan lijken niet op de platen van de voorveerophanging van mijn type. Graag als het kan met foto. Dat zou mij erg helpen. Het ding moet nog een kenteken krijgen vandaar.
Groet Hans


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 11:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Rechter chassisbalk, boven de voorste veerhand aan de buitenkant is de standaard lokatie.
Ze staan ook wel eens aan de binnenkant van de chassisbalk op die lokatie, maar dan is het een oudere auto doorgaans.

Het is sowieso een "SALL......" nummer in normale slaglettervorm zonder start en sluitsymbolen (geen puntjes-letters zoals tegenwoordig). De karakters staan niet per se perfect op 1 lijn.
Bij twijfel, laten staan. Ook als het nummer niet goed leesbaar is: laten staan. Chassisnummers moeten goed leesbaar zijn.
Als er een herinslag is geweest staat op die plek een boel X's.

Als de auto een stel schetsplaten heeft op het chassis, die aan de voorkant uitsteken dan zit het nummer onder die schetsplaten. Die schetsplaten zitten aan beide zijden van de balk en komen dan aan de voorzijde samen zodat er een hijsoog in past voor luchttransport. Dan moeten die platen er af om het nummer te kunnen zien.

-Edit-
En zorg dat de UK papieren kloppen met de auto en je vooraf een en ander met de RDW bespreekt. Je zult niet de eerste zijn die een tuinornament koopt in de UK.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.