Rechter chassisbalk, boven de voorste veerhand aan de buitenkant is de standaard lokatie.
Ze staan ook wel eens aan de binnenkant van de chassisbalk op die lokatie, maar dan is het een oudere auto doorgaans.
Het is sowieso een "SALL......" nummer in normale slaglettervorm zonder start en sluitsymbolen (geen puntjes-letters zoals tegenwoordig). De karakters staan niet per se perfect op 1 lijn.
Bij twijfel, laten staan. Ook als het nummer niet goed leesbaar is: laten staan. Chassisnummers moeten goed leesbaar zijn.
Als er een herinslag is geweest staat op die plek een boel X's.
Als de auto een stel schetsplaten heeft op het chassis, die aan de voorkant uitsteken dan zit het nummer onder die schetsplaten. Die schetsplaten zitten aan beide zijden van de balk en komen dan aan de voorzijde samen zodat er een hijsoog in past voor luchttransport. Dan moeten die platen er af om het nummer te kunnen zien.
-Edit-
En zorg dat de UK papieren kloppen met de auto en je vooraf een en ander met de RDW bespreekt. Je zult niet de eerste zijn die een tuinornament koopt in de UK.
_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.