Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 04:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 17:37 
Offline

Geregistreerd: ma 05 jan 2015, 17:15
Berichten: 1
Hallo prikkers,

Ik ben vanmorgen bij de RDW geweest voor de herkeur van mijn 90 project.
De 2.5TD heb ik vervangen door een RR 3,5l V8. Helaas ben ik afgekeurd omdat ik niet genoeg documentatie heb over de nieuwe motor.

Ik heb de auto samen met het RR motorblok gekocht bij de zelfde persoon en samen met hem een overdrachtsverklaring gemaakt met motornr. ect.
De oude eigenaar van de defender heeft vroeger diverse Range Rover Classics zelf geimpoorteerd uit engeland. Soms complete auto's om op nederlands kenteken te zetten en soms engelse sloop auto's om in nederland te demonteren.
Het blok wat ik heb gekocht is van een van die sloopauto's en hij heeft nooit het chassis nr. genoteerd waar deze uit kwam.
En aangezien hij die auto nooit op nederlands kenteken hebt gezet heeft hij er ook geen kentekenpapieren van, ook geen engelse helaas.

We gingen er vanuit dat onze verklaring van het eerlijk handelen genoeg zou zijn om de rdw te overtuigen, en dat hun via het motornummer wel konden achterhalen of deze niet gestolen is.
Blijkbaar kan dat dus niet en de RDW wil van mij een kenteken of een chassis nr. hebben van de herkomst.


Heeft iemand enig idee hoe ik met alleen het motor nr. meer over de herkomst te weten kan komen? Heb Landrover Nederland al gebeld maar die konden ook niks voor me betekenen...


Alvast bedankt!

Mike van Harskamp


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 11:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Herkomst is niet alleen een briefje over de motor zelf inderdaad...
Men wil doorgaans weten uit welke auto deze kwam. De koopakte is alleen een bewijs dat jij em niet gestolen hebt, maar wie zegt dat de auto waar ie uitkwam niet is gestolen of omgekat? Dus merk, type, chassisnummer van de donor benoemen op de koopbrief is door onze criminele medemens helaas noodzakelijk geworden.
Of het ding een kenteken had is niet interessant, auto's worden internationaal geïdentificeerd op VIN.

Het is jammer dat de verkoper die hier blijkbaar al vaker mee bezig is geweest dit niet wist en zijn sloopwerk niet voldoende documenteert.

Geen idee wat je er voor betaald hebt, maar ik vrees dat je het spelletje opnieuw moet gaan spelen en dus hierop moet gaan letten.
Ik promoot hierbij overigens uitdrukkelijk NIET de illegale weg om even een nieuwe koopakte op te stellen met een gegokt chassisnummer.
Eerlijk duurt het langst.

Welkom in de controlestaat Nederland. Het zal je vast plezieren te weten dat het hier in Duitsland net zo gaat :).

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.