Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 13:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 19:21 
Offline

Geregistreerd: wo 24 dec 2014, 18:44
Berichten: 11
[Het is op de oude prik in het verleden weleens voorbij gekomen, maar ik ben benieuwd of er inmiddels meer mensen hier een jonge 110 v8 rijden, bouwjaar na 1994.

Ik weet van nog 2 110s, 1 daarvan is door special vehicles gebouwd.

Zelf rijd ik een 110 v8 van 1996, van de special vehicles produktielijn, geleverd naar Jordanie, lekker weer en geen strooizout gezien, 70,000 miles in het zand rondgereden, links gestuurd, nu 3 jaar in mijn bezit.Na thuiskomst 3 grote emmers woestijnzand overal tussen vandaan geveegd en weer helemaal nieuw.

Inmiddels helemaal aangepast naar eigen wensen;

nieuwe 3.9 EFI (compleet gereviseerd met rpi onderdelen)
nieuwe ZF automaat van ashcroft
nieuwe Borg Warner tussenbak van ashcroft
custom made radiateur met koelers voor automaat en motor
aparte oliekoeler voor automaat
50th anniversary tunnel van ashcroft
gereviseerde achteras
G3 gasinstallatie (ook op kenteken G3)
nieuwe kats
4 stoelen uit discovery in half leer

en eigenlijk nog steeds niet klaar....................

Sinds aanschaf 15.000 km gereden maar overweeg om hem te verkopen aangezien ik nu meer zal gaan rijden en 50.000 in een 110 gaat me mijn rug kosten.
Dikke kans dat ik er volgende week weer anders over denk, maar overweeg een MG ZT-T met mustang v8 aan te schaffen.

Ben benieuwd of er nog meer rondrijden!

Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn 110 te koop aan te bieden, zie marktplaats

Eduard


Laatst bijgewerkt door eduard op ma 10 aug 2015, 23:20, in totaal 3 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 21:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Eduard,

Die 50.000 km die je je rug gaan kosten, is dat fysiek of financieel?

Vanwege een tamelijk toevallige samenloop van volmaakt nutteloze zaken reed ik vorige week 2400 km in 4 dagen met een 110Puma (zonder allerlei luxe rimram, zonder automaat, en voor minstens de helft gewone 2baans "provinciale" wegen, en dus ook deels in stevige regen). Het kost wat aandacht, het geeft een zekere vermoeidheid, maar het is echt zo gek nog niet, gewoon met een beetje onthaasting tussen de oren doorrijden (of moet je met de V8 zo vaak bij de pomp stoppen dat je niet vooruit komt ?).
't Is niet iets wat ik iedere week zou willen doen, maar met iedere week zou ik ook aan 125.000 km in het jaar komen.

Een goede vriend/collega rijdt overigens graag met mij mee, niet vanwege een LandRover-kik (hij is niet zo'n petrol-head), maar vanwege zijn zwakke rug: Je zit recht-op, actiever, en dat is voor mensen met een zwakke rug vaak eerder een voordeel als een nadeel. Ook mijn wederhelft, die graag commentaar heeft op "die bak van jou" (of anders wel op mijn rijstijl) verdraagt de LandRover goed, ook zij heeft geen geweldig solide rug, maar zelfs die 2400 km onderging ze zonder mankeren, sterker nog ... ze was eigenlijk best tevreden.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 21:44 
Offline

Geregistreerd: wo 24 dec 2014, 18:44
Berichten: 11
Hallo Marc,

Financieel zal het me niet mijn rug kosten, bij een verbruik van net geen 1 op 5 met de huidige lpg prijzen rijd ik eigenlijk net zo duur/goedkoop als met een 110 diesel.
En ik kom met een een 110 liter tank nog best een eind weg.

Maar fysiek verdraag ik lange ritten nogal slecht, rugklachten en slechte doorbloeding in de benen.
Het staat natuurlijk niet echt daktari achtig om na een lange rit uit te stappen en als een trekpop aan de dakgoot te moeten hangen tot het gevoel in de benen weer terug komt.

Eduard


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 14:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:37
Berichten: 9
Eduard,

Weet jij wat voor tussenbak je erin hebt zitten? een met een 1:1.22 of 1:1.4 ratio?

Groet Frank


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 16:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
eduard schreef:
Hallo Marc,

Financieel zal het me niet mijn rug kosten, bij een verbruik van net geen 1 op 5 met de huidige lpg prijzen rijd ik eigenlijk net zo duur/goedkoop als met een 110 diesel.
En ik kom met een een 110 liter tank nog best een eind weg.

Maar fysiek verdraag ik lange ritten nogal slecht, rugklachten en slechte doorbloeding in de benen.
Het staat natuurlijk niet echt daktari achtig om na een lange rit uit te stappen en als een trekpop aan de dakgoot te moeten hangen tot het gevoel in de benen weer terug komt.


Eduard,

Je moet je wel goed afvragen of een of ander sportief modelletje zoveel beter is. Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat de lange ritten misschien iets korter duren (hoewel je met een 110V8 natuurlijk best meekomt). Misschien moet je een en ander ook aan een goede fysiotherapeut en/of ceasar-therapeut voorleggen ... sommige ongemakken verminderen aanmerkelijk met wat eenvoudige aanwijzingen mbt een net iets handiger bewegen.
De actieve zit in een Defender is in veel gevallen eerder een voordeel als een nadeel (of leidt de slechte doorbloeding tot dikke benen ... dan is natuurlijk een zo horizontaal mogelijke houding een voordeeltje). Voor de rug is de combinatie van de hang-zit + sportieve vering in een sportwagen vaak alleen maar negatief ... de luie comfortabele zit in een luxe-wagen is vaak al negatief voor een gevoelige rug.

En ... het is in ieder geval ook niet erg Schumacher-achtig om klaar voor de rollator uit een sportmodelletje te stappen.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 22:00 
Offline

Geregistreerd: wo 24 dec 2014, 18:44
Berichten: 11
Frank schreef:
Eduard,

Weet jij wat voor tussenbak je erin hebt zitten? een met een 1:1.22 of 1:1.4 ratio?

Groet Frank


Ik heb een Borg warner tussenbak uit een RR classic gebruikt, dus 1.2?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2015, 09:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:37
Berichten: 9
eduard,

dat is een 1.2 inderdaad, welke bandanmaat heb jij?

groet frank


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015, 21:11 
Offline

Geregistreerd: zo 21 dec 2014, 21:03
Berichten: 7
Heb stoelen van volvo. Ideaal.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015, 11:56 
Hallo Eduard, leuk dat je op een gunstige wijze nog zo'n (zeldzaam) Special Vehicles voertuig hebt weten te bemachtigen.Ik bezit zelf 1 van de laatste V8 110's met carbs voor Europa, namelijk gebouwd voor de MOD Royal Airfoirce (ook gebouwd door SPV. ) . Ik moet je vertellen dat je geluk hebt gehad bij deze aankoop omdat voertuigen afkomstig uit deze regio's meestal rijp voor de sloop zijn. Het zand (of nog veel erger het woestijn stof , met microscopische vlijmscherpe keiharde kristallen erin ! ) heeft meestal zijn zeer verwoestende werking gehad op alles wat er in landen als jordanie , Israel , Libanon,Syrie , etc. rondgereden heeft . Keerringen , lagers , tandwielen ,cilinderwanden, zuigers en veren ,startmotoren ,dynamo's etc.. Vaak ook doordat men de onderhoudsintervals niet bijgehouden heeft. Maar er is nog een factor die meestal vergeten wordt als men denkt dat een voertuig uit een ''droog woestijnklimaat'' komt en geen ''geen pekel heeft gehad". Dit zijn de zouten en vele andere schadelijke mineralen die in de bodem voorkomen. Auto's uit deze landen roesten vele malen sneller als in ons land.Ook in bepaalde delen van Afrika komen zeer schadelijke grond en kleisoorten voor , vooral in combinatie met vocht. Dus wat dat betreft heb je gewoon heel veel geluk gehad . Vr gr Henk B.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015, 12:11 
Offline

Geregistreerd: wo 24 dec 2014, 18:44
Berichten: 11
Hallo Henk, om reden van twijfelachtige onderhoudsintervallen en het stof heb ik dan ook besloten om direkt na aankoop motor en bakken te vervangen, deels omdat ik graag een automaat wilde en wat meer vermogen ook wel leuk vond.
ik heb denk ik inderdaad mazzel gehad, na reiniging met een stoffer bleek het chassis helemaal nieuw te zijn, er zaten zelfs nog krijtstrepen (oid) op die tijdens de productie waren aangebracht.
Maar nu het project grotendeels voltooid is zoek ik misschien toch weer iets anders,
Aan de andere kant, zoek maar weer eens iets wat niet iedereen heeft en nu de productie van de defender op zijn eind loopt zal dat ook niet eenvoudig zijn.

Eduard


Laatst bijgewerkt door eduard op zo 24 mei 2015, 08:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015, 12:13 
Offline

Geregistreerd: wo 24 dec 2014, 18:44
Berichten: 11
laro110v8 schreef:
Heb stoelen van volvo. Ideaal.


ik heb 4 stoelen van een discovery in half leer er in zitten, eerst nog gereden met RR classic stoelen, die zaten beter maar zag er iets te luxe uit.

Eduard


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 08:49 
Offline

Geregistreerd: wo 24 dec 2014, 18:44
Berichten: 11
Gast schreef:
Hallo Eduard, leuk dat je op een gunstige wijze nog zo'n (zeldzaam) Special Vehicles voertuig hebt weten te bemachtigen.Ik bezit zelf 1 van de laatste V8 110's met carbs voor Europa, namelijk gebouwd voor de MOD Royal Airfoirce (ook gebouwd door SPV. ) . Ik moet je vertellen dat je geluk hebt gehad bij deze aankoop omdat voertuigen afkomstig uit deze regio's meestal rijp voor de sloop zijn. Het zand (of nog veel erger het woestijn stof , met microscopische vlijmscherpe keiharde kristallen erin ! ) heeft meestal zijn zeer verwoestende werking gehad op alles wat er in landen als jordanie , Israel , Libanon,Syrie , etc. rondgereden heeft . Keerringen , lagers , tandwielen ,cilinderwanden, zuigers en veren ,startmotoren ,dynamo's etc.. Vaak ook doordat men de onderhoudsintervals niet bijgehouden heeft. Maar er is nog een factor die meestal vergeten wordt als men denkt dat een voertuig uit een ''droog woestijnklimaat'' komt en geen ''geen pekel heeft gehad". Dit zijn de zouten en vele andere schadelijke mineralen die in de bodem voorkomen. Auto's uit deze landen roesten vele malen sneller als in ons land.Ook in bepaalde delen van Afrika komen zeer schadelijke grond en kleisoorten voor , vooral in combinatie met vocht. Dus wat dat betreft heb je gewoon heel veel geluk gehad . Vr gr Henk B.


Hallo Henk,

Inmiddels besloten om mijn 110 te verkopen, zie marktplaats.

Eduard


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 314 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.