Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 23:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 22:23 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
Misschien komt het doordat we nu drie prikborden hebben... Ik weet dat ik in alle drie tegelijk kan zoeken, maat ik krijg het toch niet boven water.
Ik overweeg namelijk een 2" verhoging in combinatie met 285-ers. Recent heb ik een post gezien inclusief een behoorlijk aantal plaatjes van 110's met de 285 en mét en zonder verhoging. Ik kan die post echter niet terugvinden...

Ik weet dat als ik wil verhogen ik de volgende opties heb:
2" verhoogde veren en dempers
Het toepassen van spacers

Radiusarmen aanpassen lijkt niet nodig te zijn begrijp ik?
En verhoogde bumpstops?

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 00:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
En ... je wilt vooral wegkilometers rijden ... (met je MonsterTruck ? )

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 11:30 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
Marc-my-Words schreef:
En ... je wilt vooral wegkilometers rijden ... (met je MonsterTruck ? )

Marc


Klopt Marc :D
Ik weet dat jij het maar helemaal niets vindt, dat brede en dat hoge, maar smaken verschillen nu eenmaal. Gelukkig toch? Een tikkie breder is voor de één (mij bijvoorbeeld) mooier, terwijl de ander (jij en ongetwijfeld anderen met je) daar slechts van gruwelen, maar ja... ;)
Ik vrees echter dat die 1" hogere band een beetje veel vulling in de spatborden geeft, vandaar dat ik alvast aan het zoeken ben of een verhoging dat kan compenseren, zonder dat ik daardoor een zwabberende wagen krijg. Vandaar...

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 11:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Bedoel je met beetje veel vulling dat je iets raakt bij inveren of puur de looks?, Ik heb mijn Disco bij het restaureren zo verlast dat ie 285/75 kan hebben zonder verhogen. 'volgens mij' (maar geen ervaring) heb je bij een Def standaard wel wat plek over, ben hier wel benieuwd naar.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 13:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Teun schreef:
..... maar smaken verschillen nu eenmaal. Gelukkig toch? Een tikkie breder is voor de één (mij bijvoorbeeld) mooier, .....
Ik vrees echter dat die 1" hogere band een beetje veel vulling in de spatborden geeft, vandaar dat ik alvast aan het zoeken ben of een verhoging dat kan compenseren, zonder dat ik daardoor een zwabberende wagen krijg. Vandaar...


Kijk, dat bedoel ik nu net: Je wilt iets grotere banden omdat je dat mooier vindt (dat vind ik niet mooier, maar dat is een kwestie van onbetwistbare smaak), je wilt vooral goed op de weg rijden (dat stelt eigenlijk al "grenzen" aan je bandenkeus), en dan vervolgens ... kijk je naar banden die de spatborden weer zo veel "vulling" geven dat de auto hoger op z'n poten moet.

Hoger is gewoon per definitie minder goed qua weggedrag, en een Defender is al geen wonder van wegligging, dus ... wat wil je nu ?

Kijk, laten we duidelijk zijn: Toen ik nog met Lego speelde maakte ik ook steeds grotere autootjes, dikkere banden, dubbele banden etc ... steeds stoerder. Toentertijd keek ik ook verlekkerd naar de Unimog, en de dikke 6x6 Daf ... lekker dik, een ideaalbeeld voor een woeste terrein-rit en woestijn of IJsland-vakantie. Nu zie ik ze nog steeds met plezier, maar ik ben minstens zo blij met een 4x4 die in veel opzichten ook gewoon "net een auto" is (let op, niet "een nette auto", want dat hoeft voor mij niet per se).

Soms, soms denk ik wel eens bij die dikke banden-wens dat er een zekere parallel is met plastische "schoonheids" chirurgie: Een beetje groter hier, een beetje slanker daar, een beetje straktrekken, oprekken, en dan weer een beetje opspuiten ...
Uiteindelijk is het eindresultaat vooral anders, maar niet beter (of hoogstens voor even). En bovenal: hoe meer je aan "verbeteringen" hebt, hoe meer er nog weer achteraan komt.

Overigens, gewoon 235/85x16 gooit al modder onderlangs de "wheel-brows" tegen de deuren en de carrosserie, 265/75x16 doet dat dus nog meer, dus qua "dik" zit je dan al "goed". Een nog dikkere/hogere band vult de spatborden natuurlijk nog meer, je krijgt er minder draaicirkel mee, en zolang je toch niet verder dan asfalt en en enkel greenlaantje komt dan maakt dat niet veel uit: de banden zullen dan niet aanlopen.

Marc
    Bijlage:
    4x4 Fiat.jpg


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 22:49 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
Marc-my-Words schreef:
Teun schreef:
..... maar smaken verschillen nu eenmaal. Gelukkig toch? Een tikkie breder is voor de één (mij bijvoorbeeld) mooier, .....
Ik vrees echter dat die 1" hogere band een beetje veel vulling in de spatborden geeft, vandaar dat ik alvast aan het zoeken ben of een verhoging dat kan compenseren, zonder dat ik daardoor een zwabberende wagen krijg. Vandaar...


Kijk, dat bedoel ik nu net: Je wilt iets grotere banden omdat je dat mooier vindt (dat vind ik niet mooier, maar dat is een kwestie van onbetwistbare smaak), je wilt vooral goed op de weg rijden (dat stelt eigenlijk al "grenzen" aan je bandenkeus), en dan vervolgens ... kijk je naar banden die de spatborden weer zo veel "vulling" geven dat de auto hoger op z'n poten moet.

Hoger is gewoon per definitie minder goed qua weggedrag, en een Defender is al geen wonder van wegligging, dus ... wat wil je nu ?

Kijk, laten we duidelijk zijn: Toen ik nog met Lego speelde maakte ik ook steeds grotere autootjes, dikkere banden, dubbele banden etc ... steeds stoerder. Toentertijd keek ik ook verlekkerd naar de Unimog, en de dikke 6x6 Daf ... lekker dik, een ideaalbeeld voor een woeste terrein-rit en woestijn of IJsland-vakantie. Nu zie ik ze nog steeds met plezier, maar ik ben minstens zo blij met een 4x4 die in veel opzichten ook gewoon "net een auto" is (let op, niet "een nette auto", want dat hoeft voor mij niet per se).

Soms, soms denk ik wel eens bij die dikke banden-wens dat er een zekere parallel is met plastische "schoonheids" chirurgie: Een beetje groter hier, een beetje slanker daar, een beetje straktrekken, oprekken, en dan weer een beetje opspuiten ...
Uiteindelijk is het eindresultaat vooral anders, maar niet beter (of hoogstens voor even). En bovenal: hoe meer je aan "verbeteringen" hebt, hoe meer er nog weer achteraan komt.

Overigens, gewoon 235/85x16 gooit al modder onderlangs de "wheel-brows" tegen de deuren en de carrosserie, 265/75x16 doet dat dus nog meer, dus qua "dik" zit je dan al "goed". Een nog dikkere/hogere band vult de spatborden natuurlijk nog meer, je krijgt er minder draaicirkel mee, en zolang je toch niet verder dan asfalt en en enkel greenlaantje komt dan maakt dat niet veel uit: de banden zullen dan niet aanlopen.

Marc
    Bijlage:
    4x4 Fiat.jpg

Dank weer Marc,

Ik probeer te achterhalen wat nog net wél en wat net níet acceptabel is. Dat is inderdaad voor ieder een kwestie van smaak of voorkeur. De midlife ligt inmiddels een paar jaar achter me, dus dat kan het in ieder geval niet zijn... :mrgreen:
Het worden 285-ers, dat staat wel vast. En waarschijnlijk gaat dat prima zonder verdere aanpassingen weet ik inmiddels. Want dát ben ik zeker met je eens: vaak is het zo dat "hoe meer je veranderd; hoe minder het wordt".

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 00:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
Ha Teun, we hebben het al eens eerder over gehad per PB meen ik. Smaken verschillen gelukkig, moet kunnen. "Een beetje smoel" vind ik ook wel mooi - en als je alleen voor functioneel gaat kan je net zo goed een Pandaatje nemen, die brengt je ook van A naar B :mrgreen:

Ik heb ook 2" verhoogd, met nieuw verenset en Koni Heavy Tracks dempers. Na montage bleek hij een tikje achterover te staan, dus achter nog spacers gemonteerd, hij staat nu perfect recht.
Rijdt prima, ik heb een tijdje met de standaard aandrijfas gereden maar kon een double cardan overnemen en dus die gemonteerd (voor). Hoewel dat (tot 2") niet nodig schijnt te zijn, vind ik het wel een tikje schelen in geluid (dreun) en trillingen. Het hele zaakje zit er al weer zeker 50.000 km onder denk ik, ben er heel tevreden over.

Afbeelding

Overigens, de kleur van de Zu velgen is mat-zwart, niet bruin... :mrgreen:
(Rij hier net de Ferry op, terug van een mooie greenlane tocht in Wales :) )

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 10:43 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
En het smoelt wat mij betreft inderdaad prachtig Vincent. Dank voor je reactie!

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 11:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gelukkig zijn er verschillen in smaak ...

Zie hier mijn smaak (met vlgs mij beste wieltjes).
Nu nog een setje zwarte velgjes met winterbanden.

Bijlage:
LandRover 110HT 235-85x16.jpg


Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 11:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
En bij zo'n standaard auto vind ik dan die bultneus, bumpercaps en 'wingtop-covers' weer niet mooi. Smaken verschillen. :-)

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 13:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Nijhuis schreef:
En bij zo'n standaard auto vind ik dan die bultneus, bumpercaps en 'wingtop-covers' weer niet mooi. Smaken verschillen. :-)


Wat betreft de "Bultneus": daar geeft ik je helemaal gelijk, die bumper-caps storen mij niet, bij de "wingtop-cover" doel je op die "air-scoop" die helemaal geen extra lucht haps, maar wel handig is tegen regen en sneeuw (die zit er dus niet voor het mooi, mooi dat toch al "in de war" is vanwege die "Bultneus" en de ontbrekende lucht-klepjes).

Anyway, sinds al weer even zitten er ook zwarte "RockSliders" onder ipv de alu sills. Ook niet iedereen vindt die "bumper-balken" aan de zijkant een Augenweide, zelf vind ik het wel passend, en vooral prettig vanwege de geringe weerstand die de originele constructie biedt.

O ja, die HD (Wolf) velgen vind ik ook niet de mooiste: die krans met gaten hoeft voor mij niet, maar t'is niet anders, en het zijn wel "stoere" stevige wieltjes.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 13:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
ik vind die wolf velgen juist erg mooi, vooral in wit!

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 14:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
Mijn punt was juist dat ik lang niet alles mooi vind wat anderen doen, maar wat ik echt wel mooi vind is om te zien hoe elke Defender anders is. Ik kan echt letterlijk uren naar foto's speuren om ideeën op te doen, om te zien hoe anderen bepaalde dingen opgelost/bedacht hebben. Daarbij kom ik veel dingen tegen waar ik van gruwel, maargoed...dat is juist de charme van onze hobby. :D

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 15:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Zo heb ik ook mapjes vol met foto's van campers, traybacks, kitcars, oldtimers, mooie velgen etc. etc. Helaas ontbreekt het nu even aan de tijd om mijn eigen auto ook 'mooi' (naar mijn smaak dan) te maken maar dat komt nog. Ik vind die 110 van Marc wel in de categorie 'natural beauty' vallen. Weinig veranderd maar ook weinig verpest ;-)

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 19:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2014, 23:09
Berichten: 11
Marc heb je zelf eigenlijk wel ooit met een Defender gereden die is verhoogd met fatsoenlijke onderdelen ?

Een auto die 2'' is gelift met goede veren en dempers ligt net zo goed, zo niet beter, op de weg dan jouw standaard 110.
Als je drastisch gaat verhogen wordt het weggedrag wel minder. Maar ik vind het erg overdreven om een 2'' en 285'ers een monstertruck te noemen.

Om antwoord te geven op de vragen van Teun:

Spacers gebruiken is de goedkoopste oplossing. Als je standaard veren nog bijna nieuw zijn misschien nog te overwegen.
Beste is verlengde veren aanschaffen. Bespaar hier niet op en kies voor goede veren. Er is tegenwoordig veel rotzooi in de omloop.

Je kunt je standaard dempers blijven gebruiken maar dan heb je verlaagde dempersteunen nodig.

Ik persoonlijk zou dat geld van verlaagde dempersteunen liever in andere dempers steken.
Verlengde bumpstops zou ik voor de zekerheid monteren maar het is niet altijd per se nodig. Hangt van de veren, demper lengte, bandenmaat combinatie af.
Er bestaat wel een grote kans dat je dislocatie cones nodig gaat hebben een de achterkant als je +2'' dempers gaat gebruiken. Maar dat hangt van de veren af.


Radius armen aanpassen is inderdaad niet nodig bij een 2'' verhoging.
Hou er wel rekening mee dat je banden wat gaan aanlopen tegen de voorste radiusarmen. Je kunt de stuuruitslag bijstellen maar dan vergroot je je draaicirkel. Als je dat niet wilt zul je spacers moeten monteren.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 21:40 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
Rick107 schreef:
Spacers gebruiken is de goedkoopste oplossing. Als je standaard veren nog bijna nieuw zijn misschien nog te overwegen.
Beste is verlengde veren aanschaffen. Bespaar hier niet op en kies voor goede veren. Er is tegenwoordig veel rotzooi in de omloop.

Je kunt je standaard dempers blijven gebruiken maar dan heb je verlaagde dempersteunen nodig.

Ik persoonlijk zou dat geld van verlaagde dempersteunen liever in andere dempers steken.
Verlengde bumpstops zou ik voor de zekerheid monteren maar het is niet altijd per se nodig. Hangt van de veren, demper lengte, bandenmaat combinatie af.
Er bestaat wel een grote kans dat je dislocatie cones nodig gaat hebben een de achterkant als je +2'' dempers gaat gebruiken. Maar dat hangt van de veren af.


Radius armen aanpassen is inderdaad niet nodig bij een 2'' verhoging.
Hou er wel rekening mee dat je banden wat gaan aanlopen tegen de voorste radiusarmen. Je kunt de stuuruitslag bijstellen maar dan vergroot je je draaicirkel. Als je dat niet wilt zul je spacers moeten monteren.



Geweldig Rick, dank voor je uitgebreide en 'to the point' antwoord.
Zo heel erg veel prijsverschil is er niet tussen "spacers en lagere montagesteunen" enerzijds en "langere veren en dempers" anderzijds, lijkt het.
Verlaagde bumpstops zal ik in alle gevallen nodig hebben; dislocation cones eventueel ook. Radiusarmen kan ik mooi laten zitten dus.
Ik neig er vooralsnog eerder naar om de originele veren en dempers te behouden. Met land Rover kwaliteit is niet zo gek veel mis immers?
Stuuruitslag daarna eerst maar eens bijstellen en kijken/voelen hoe dat gaat. Wielspacers is wéér een stapje verder... Dat vraagt dan wellicht ook weer om bredere spatbordverbreders... Het stopt nooit... :oops:

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 22:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2014, 23:09
Berichten: 11
Nee dat klopt, met de standaard kwaliteit is niet zoveel verkeerd.
Maar vaak zijn door de jaren heen de veren wat ingezakt en zachter geworden en de dempers wat versleten.
Juist als je de auto gaat verhogen is het extra belangrijk dat dat in goede staat is.
En als je spacers gaat gebruiken zal hij sowieso iets instabieler worden omdat die veren en dempers voor een standaard hoogte defender zijn gemaakt.
Daarom zou ik toch wel overwegen om hogere veren en langere betere dempers te kopen in plaats van verlaagde steunen en spacers.


Je kunt besparen door geen dislocatie cones te kopen en de veren met slangklemmen aan de bovenste veerschotel vast te maken. Vervang dan wel de standaard plaatjes waarmee de veren op de onderste schotel vast zitten door een sterk stuk strip.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 22:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Rick107 schreef:
Marc heb je zelf eigenlijk wel ooit met een Defender gereden die is verhoogd met fatsoenlijke onderdelen ?

Een auto die 2'' is gelift met goede veren en dempers ligt net zo goed, zo niet beter, op de weg dan jouw standaard 110.


Rick107,

Het is gewoon strijdig met de alledaagse natuurwetten ... een auto verhogen en dan een betere wegligging krijgen.
Niet voor niks worden auto's verlaagd ... niet altijd op een adequate manier, maar wie kijkt naar een serieuze rallye-auto die zal zien dat ze daar alles doen om het zwaartepunt zo laag mogelijk te krijgen. (En idem bij de ultieme terrein-rallye-auto's zoals een Bowler.)

Nee, er is geen geheimzinnige kracht die een Defender overeind houdt, niet bij een standaard Defender en niet bij een verhoogde.

Ja, het is uiteindelijk een kwestie van onbetwistbare smaak, maar als het om de "objectieve" argumenten gaat is het duidelijk: dan behoort een standaard Defender al niet tot de stabielsten, en hoe hoger hoe beroerder - de beste veren en schokbrekers veranderen daar niks aan, stabilisatorstangen doen dan overigens nog het meeste, maar je blijft altijd het effect houden dat hoe hoger het zwaartepunt hoe meer de buitenbocht-wielen het werk moeten doen (en dus de binnenbocht-wielen steeds minder).
Natuurlijk gaat het meestal goed, maar die ene keer dat het mis gaat is genoeg ....

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 22:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2014, 23:09
Berichten: 11
Marc, dat klopt heb je helemaal gelijk in. Maar de strekking van mijn verhaal is ook helemaal niet, een hogere auto rijdt beter.

De strekking is dat een auto die op de juiste manier 2'' is verhoogd met kwalitatief goede veren en dempers net zo goed of beter stuurt dan een Def op standaard hoogte met standaard Land Rover veren en dempers. En dat een verhoogde auto dus niet per se slechter presteert dan een standaard setup ondanks dat hij wat hoger staat.
Er zijn vele goede aftermarked veer en demper pakketten die met een +2" lift nog altijd een beter rijgedrag geven dan standaard Land Rover veren.

Ik sta niet te preken voor eigen parochie want qua smaak ben ik het helemaal met jou eens!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.