Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 13:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2014, 16:42 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
BFG heeft een nieuwe AT uitgebracht, maar ik ben nog geen adres tegengekomen die ze kan leveren...
Iemand wel?
En voorlopig minstens even belangrijk: iemand al ervaring met deze band?

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 11:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 11:52
Berichten: 48
De band zal voor de Europese markt vast iets later beschikbaar zijn. Misschien dat je op Amerikaanse fora er al wat over kan vinden? :)

_________________
Groetjes Bas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 14:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Teun schreef:
BFG heeft een nieuwe AT uitgebracht, maar ik ben nog geen adres tegengekomen die ze kan leveren...
Iemand wel?
En voorlopig minstens even belangrijk: iemand al ervaring met deze band?


Vlgs de info die ik heel snel googlede werd de KO2 pas vanaf begin november uitgeleverd, dus ervaringen zullen mager zijn, en zeker is er nog niemand die de beloofde slijtvastheid heeft beproefd (de oude BFG's waren beroemd om hun slijtvastheid, over de latere hoorde ik teleurstellende berichten).

In ieder geval zullen ze wel prijzig zijn - voor een 235/85x16 zag ik $ 220 staan, dat is € 175 als je het 1:1 mag omrekenen.

Maar goed, d'r is weinig mis met de alternatieven op de markt, zelf ben ik best tevreden met de Continental CrossContact die ik onder mijn auto kreeg, en als ik nu nieuw zou moeten kopen dan zou ik waarschijnlijk Nokian Rotiiva AT proberen, de Rotiiva heeft een vergelijkbaar profiel, maar zou zuiniger zijn als de Conti CC, en de Rotiiva heeft daarbij ook een betere winter prestatie (heeft een sneeuwvlokje, de Conti CC heeft dat niet), en de Nokian Rotiiva is ook nog eens aantrekkelijk geprijsd.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 21:21 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
De Continental was me ook al opgevallen, ja...

Maar ook de Goodyear Wrangler Duratrac... Iemand ervaring met die band?
Ik gebruik de wagen voornamelijk 'gewoon' op de weg of om te greenlanen; weinig in diepe modderbakken.
Een échte wegband volstaat daarom feitelijk prima voor me, maar een tikkie stoerder mag...

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 23:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Teun schreef:
De Continental was me ook al opgevallen, ja...

Maar ook de Goodyear Wrangler Duratrac... Iemand ervaring met die band?
Ik gebruik de wagen voornamelijk 'gewoon' op de weg of om te greenlanen; weinig in diepe modderbakken.
Een échte wegband volstaat daarom feitelijk prima voor me, maar een tikkie stoerder mag...


Tja de GoodYear Wrangler Duratrac is een mooie band, ook een dure - als je hem al kunt betalen, want ze zijn nauwelijks leverbaar in Europe, en al helemaal niet (of alleen als parallel-import) in de 235/85x16.

Als "all-round" AT die het goed op de weg moet doen is de Continental CrossContact echt niet gek, echter gezien prijs en beloften zou ik de Nokian Rotiiva kiezen. Is het uiteindelijk toch niet de beste dan was het in ieder geval geen echt slechte en bovenal niet te duur voor een band van naam.

Toevallig, omdat ik ook kijk naar iets met winterse kwaliteiten, heb ik ook een kiekje van het loopvlak van deze band. De Rotiiva is in de lijst zomerbanden opgenomen, maar heeft wel een sneeuwvlokje+bergje-symbool, het is dus een AT-"semi-winterband" (waarmee je in Oostenrijk ,als je daar heen zou willen, goed zit - qua wetgeving - als winterband zal hij niet top-presteren).

    Bijlage:
    Rotiiva.jpg

Het aardige van het Continental en Nokian profiel-design (een design dat je ook bij de Duratrack ziet) is dat je met ruim lucht op de verharde weg prima rijdt, en dus net ietsje meer op de langgerekte blokken in het centrale deel. Kom je meer van de betere wegen af, dan geeft iets minder lucht wat extra comfort (op de echt gladde weg maakt dat niet uit) en ook wat extra rendement van de rand-blokken, en dan kan je altijd nog de band nog verder aflaten.

Anyway, ik ben nu niet ontevreden over de CCC's, heb alleen twijfels aan de winterse kwaliteiten (voor mij is 's winters een echte winterband misschien beter, en ook niet bezwaarlijk ... behalve dan daar weer de keuze-vraag).

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014, 21:24 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
Dank voor je uitgebreide reactie Marc!

't Is me ook nogal een onderwerp hè...? Wellicht één van de meest besproken onderwerpen zelfs :-)
Ik focus vooralsnog op de BFG en de Duratrac. Als ze leverbaar zijn tenminste...

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2014, 23:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Teun schreef:
Dank voor je uitgebreide reactie Marc!

't Is me ook nogal een onderwerp hè...? Wellicht één van de meest besproken onderwerpen zelfs :-)
Ik focus vooralsnog op de BFG en de Duratrac. Als ze leverbaar zijn tenminste...


Tja, ik heb het idee dat BFG nog steeds wordt overgewaardeerd -- wel minder als voorheen, dwz er wordt minder kritiekloos gejubelt over BFG en er zijn meer berichten over een mindere kwaliteit en sneller slijten.

Goodyear had lang een wat mindere naam, maar de Duratrack was daar dan een uitzondering op, alleen is die niet of alleen uiterst moeizaam leverbaar in de veelgevraagde 235/85x16.

Beide de BFG als de Goodyear behoren tot het top-sgement qua prijsstelling, dus zouden deze banden 20-30% langer mee moeten gaan om economisch quite te spelen, of ze zouden opvallend beter moeten presteren om op dit punt hun meerprijs waar te kunnen maken.

Ik ken iemand die 2 ton-kilometers met zijn BFG's deed - in 10 jaar - maar die banden waren de laatste jaren eigenlijk alleen goed in het zand (en op het droge race-circuit) het waren wat bredere BFG's, ze zaten af-fabriek onder een 90. Anyway, daar komt dus die oude reputatie van de BFG's onverslijtbaarheid vandaan.

Omgekeerd hadden de Continental CrossContact weinig "crediet" (ook bij mij) en die banden blijken opvallend goed te presteren.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 18:59 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 19:46
Berichten: 12
Helemaal mee eens. Heb de GG AT2 en nu de nieuwe GG AT gereden en beiden zijn toppers wat mij betreft. Ik vind het profiel van de nieuwe AT van General echter wel wat eehh.. 'liefjes' en zoek een band die wat stoerder oogt. Zonder een mening te (kunnen) hebben over de feitelijke kwaliteiten, komt de CCC al een stuk verder wat 'smoelen' betreft. Maar de CCC is weer niet in 285 leverbaar... da's dan weer jammer...

_________________
Teun met Bram, een 110 Td5 Stationwagon


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BF Goodrich AT KO2
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2014, 22:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Teun schreef:
Helemaal mee eens. Heb de GG AT2 en nu de nieuwe GG AT gereden en beiden zijn toppers wat mij betreft. Ik vind het profiel van de nieuwe AT van General echter wel wat eehh.. 'liefjes' en zoek een band die wat stoerder oogt. Zonder een mening te (kunnen) hebben over de feitelijke kwaliteiten, komt de CCC al een stuk verder wat 'smoelen' betreft. Maar de CCC is weer niet in 285 leverbaar... da's dan weer jammer...


285 is ook veel te breed (behalve als je vooral in de boetseerklei rond rijdt).
Als het om weggedrag gaat is 235 meer dan genoeg, en bovendien "smoelen" die wat mij betreft genoeg.
Je hebt ook eigenlijk een onmogelijk eisenpakket " voornamelijk 'gewoon' op de weg of om te greenlanen; weinig in diepe modderbakken ", en "een tikkie stoerder".

De CCC AT is met 50/50 verdeling tussen weg en terrein eigenlijk al "te goed" voor dit eisenpakket. Als je dan toch wat extra rubber wilt dan kan 275/70 R 16 misschien een uitkomst bieden? Nokian Rotiiva AT is er in 265/75 R 16 (en ook in 285/75 R 16), maar goed de Nokian ziet er in zij-aanzicht wellicht wat "gewoner" uit.

Qua looks - als dat toch zwaarder moet wegen - is er anders bij de verschillende Cooper Discoverers wel meer te vinden, banden die meest wel minder op het punt van weggedrag scoren. Maar goed, ik vind qua looks 7.5x16 onder een Defender eigenlijk 1º keus, 235/85x16 op HD (Wolf) velgen komen al zover buiten de carrosserie uit dat ze modder langs de flanken werpen, nog breder en je maakt er snel een PCHooft-tractor van.

Groeten MarcS


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.