Teun schreef:
De Continental was me ook al opgevallen, ja...
Maar ook de Goodyear Wrangler Duratrac... Iemand ervaring met die band?
Ik gebruik de wagen voornamelijk 'gewoon' op de weg of om te greenlanen; weinig in diepe modderbakken.
Een échte wegband volstaat daarom feitelijk prima voor me, maar een tikkie stoerder mag...
Tja de GoodYear Wrangler Duratrac is een mooie band, ook een dure - als je hem al kunt betalen, want ze zijn nauwelijks leverbaar in Europe, en al helemaal niet (of alleen als parallel-import) in de 235/85x16.
Als "all-round" AT die het goed op de weg moet doen is de Continental CrossContact echt niet gek, echter gezien prijs en beloften zou ik de Nokian Rotiiva kiezen. Is het uiteindelijk toch niet de beste dan was het in ieder geval geen echt slechte en bovenal niet te duur voor een band van naam.
Toevallig, omdat ik ook kijk naar iets met winterse kwaliteiten, heb ik ook een kiekje van het loopvlak van deze band. De Rotiiva is in de lijst zomerbanden opgenomen, maar heeft wel een sneeuwvlokje+bergje-symbool, het is dus een AT-"semi-winterband" (waarmee je in Oostenrijk ,als je daar heen zou willen, goed zit - qua wetgeving - als winterband zal hij niet top-presteren).
Het aardige van het Continental en Nokian profiel-design (een design dat je ook bij de Duratrack ziet) is dat je met ruim lucht op de verharde weg prima rijdt, en dus net ietsje meer op de langgerekte blokken in het centrale deel. Kom je meer van de betere wegen af, dan geeft iets minder lucht wat extra comfort (op de echt gladde weg maakt dat niet uit) en ook wat extra rendement van de rand-blokken, en dan kan je altijd nog de band nog verder aflaten.
Anyway, ik ben nu niet ontevreden over de CCC's, heb alleen twijfels aan de winterse kwaliteiten (voor mij is 's winters een echte winterband misschien beter, en ook niet bezwaarlijk ... behalve dan daar weer de keuze-vraag).
Marc