Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014, 23:04 
Offline

Geregistreerd: zo 09 nov 2014, 22:21
Berichten: 3
Hallo beste mensen.

Geen idee hoe het hier werkt, maar daar kom ik vast snel achter. na deze korte voorstelronde en vragen.

Na jaren van draaikonterij nu toch maar eens de knoop doorgehakt; Vandaag de trotse bezitter geworden van een mooie blauw gewrapte RRC. Foto volgt later.
1972, 3.5, 4 deurs, harddash, kloppend op kenteken, redelijke prijs. 't was even zoeken, maar heb m'n huiswerk goed gedaan, hoop ik... met dank aan Neef Henk.
M'n eerste Landrover, dus alles is voor mij nieuw.

Wel flink wat sleutelervaring in de klassieke italiaanse motorenhoek met oude Guzzi's, maar van een V2 naar een V8 is toch een ander ding. Al klinkt ie minstens net zo lekker al m'n Guzzi!
Heb er veel zin in om met de RRC aan de slag te gaan. Vooral de boel netjes werkend houden / verbeteren. Op termijn wil ik 'm ook helemaal netjes maken.
Maar op advies van Henk, (hier wel bekend) eerst maar eens een tijdje er in rijden, dan komen de wensen en waarschijnlijk ook de ellende vanzelf bovendrijven.

Een vraag; de stoelen zijn elektrisch verstelbaar en vanochtend werkte dat nog. (Je had gelijk Henk; het kan alleen maar stuk) Alleen werkt het nu al niet meer hahaa. Wel naar voren, maar niet meer naar achteren. Ik hoop niet dat die trend doorzet. Na wat speurwerk lijkt het me wijs om eerst de contactjes in de schakelaars te controleren en reinigen. Alleen; hoe krijg je de stelknopjes eraf en dat kastje open?

Verder de vraag of iemand mij kan vertellen of er bij een automaat ook een handmatige diff lock op zit. Ik zie alleen H N en L op het hendeltje staan. Of regelt die Automaat dat zelf?

Iemand nog tips voor een niet lekker werkende knipperlichtschakelaar. Hij blijft niet in de rechtsaf stand staan. Vervangen of repareren?

Ik beloof plechtig dat ik de volgende keer eerst het forum zal doorzoeken, maar ben nu even enthousiast, dus ben benieuwd.

Groeten,

Martijn Pompe
Noordwijkerhout


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 07:36 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 20:14
Berichten: 31
Mogge Martijn,

Stel hier: (http://landrover.startpagina.nl/prikbord/) je vraag nog eens, dan zit je op het echte land rover prikkers pagina en krijg je ook veel meer reacties.
Gr. neef Henk


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 15:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:04
Berichten: 48
Haha, misschien heft Henk wel gelijk, maar anders kan je altijd nog bij je aangetrouwde familie om de hoek langs gaan.
Misschien heb ik nog wel wat onderdeeltjes die je kan gebruiken ook. :mrgreen:

_________________
Rangerover classic 1989 3,5 efi
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 16:28 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 19:51
Berichten: 14
Woonplaats: Wijk aan Zee
Welkom en veel plezier met je RRC. Voordat je alles uit elkaar haalt.............zekering 30 amp? Zit in B1 dacht ik.

Groet Michel WaZ

_________________
RRC V8


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2014, 00:44 
Ha die Ben, inderdaad; aangetrouwde neef!
Ik kom 'm gauw laten zien bij je. Benieuwd wat jij er van vindt en over weet te vertellen.

Groeten,

Martijn


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2014, 22:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Hoi Martijn en welkom.

De difflock zit op het middendiff in de tussenbak en die zit vaak 'los' van de hoofd(auto)bak. Weet je toevallig welk type bak er bij jou in ligt, issie bv nog origineel?

Groet
Lucas

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: benlaro1 en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.