Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 01:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gordels achterin
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2014, 23:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:13
Berichten: 65
Gisteren attendeerde een vriendelijke agent mij erop, dat als je personen vervoert in de achterbak,
dus op de bankjes achterin met de lengte van de auto mee, deze een gordel moeten dragen.
Op het kenteken staat 9 personen vermeld.
Ik weet niet beter dan dat dat niet nodig is om op die plek een gordel te dragen :?
Weten jullie hoe dat zit.
Het is een 109 Stawagon van 1974
Groet
Jos


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gordels achterin
BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2014, 08:19 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 19:51
Berichten: 14
Woonplaats: Wijk aan Zee
Zolang je achterbank niet deelbaar is hoef je geen gordels achterin en jou auto is dusdanig van datum dat dat niet hoeft.

Keuringseisen
Artikel 5.2.47 bescherming inzittenden
1. Personenauto's die na 30 september 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren en naar achteren gerichte zitplaatsen.
2. Personenauto’s die na 31 december 1989 doch voor 1 oktober 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren gerichte zitplaatsen.
3. Personenauto’s die na 1 januari 1971 doch voor
1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
4. Het eerste, tweede en derde lid zijn niet van toepassing op klapstoelen en zitplaatsen die uitsluitend zijn bestemd voor gebruik bij stilstaand voertuig.
5. De gordels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zijn beschadigd. Het pluizen van de gordel wordt niet gezien als een beschadiging. Indien er sprake is van corrosie is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3, van toepassing.
6. De gordels moeten zijn voorzien van een goed werkende sluiting en een goed werkende blokkering. Oprolmechanismen moeten zodanig functioneren dat de gordel aanligt na het omdoen ervan.

_________________
RRC V8


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gordels achterin
BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2014, 14:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
RDW vertelde mij zelfs dat het niet eens als veiliger gezien wordt door hen, of tenminste door de dienstdoende telefoonmedewerker. Ik ga iig binnenkort 2x 3 zits in de bak van de Disco laten keuren, ben benieuwd.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gordels achterin
BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2014, 19:46 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:13
Berichten: 65
Kijk zo was het bij mij dus ook bekend, alleen dacht meneer agent er anders over.
Misschien dat het RDW dit op papier wil bevestigen, kan ik dit bij de auto papieren doen.
Kan ik het ook aantonen, als me dit nog eens overkomt.
Michel bedankt, Lucas ik ben benieuwd wat ze er bij jou van zeggen.
Grt Jos


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gordels achterin
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014, 16:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 105
Als je het door Michel aangehaalde artikel uitprint van http://www.overheid.nl dan heb je bewijs genoeg.
Oom agent kan dan met eigen ogen zien wat er in de wet staat.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling2/9/Artikel5247/geldigheidsdatum_09-11-2014

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.