Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 20:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2014, 12:46 
Offline

Geregistreerd: vr 19 sep 2014, 10:19
Berichten: 8
hoi.
mijn 300Tdi (in Disco) heeft al een tijd dat de max. snelheid niet boven de 130km uit komt (120 rijd hij lekker). lange heuvel op zak hij in als ik daar met 100km/u tegenop rijdt. tevens wordt hij te heet bij langduring klimmen. (zonder aanhanger) (alleen in zomer temperaturen).

distributie is Okay (recent nog vervangen voor de zekerheid)
koelsysteem is Okay (recent vervangen) - heeft visco + tunnel
Turbo is nieuw
inspuitpomp is iets opgeschroefd (pakt goed op bij lage toeren maar heeft geen verbetering opgeleverd voor de trekkracht bij hogere snelheid)

zouden de verstuivers op kunnen zijn? (330.000km) bv de 2de trap?
dit is makelijk te beantwoorden met JA maar heeft iemand ervaring na het vervangen vd verstuivers dat de 300tdi echt beter presteert?

mvg Ronald

_________________
Met vriendelijk groet, Ronald (Disco300Tdi)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2014, 23:22 
is de radiotor ook goed schoon? Van buiten op de lamelletjes en van binnen.... . Koelvloeistof in orde. Ik heb alles een keer schoongemaakt toen ik 300 TDi had en er kwam veel rotzooi uit.

Maar omdat je ook niet volledig op snelheid komt en het warmlopen denk ik toch dat het opschroeven van de inspuitpomp de oorzaak kan zijn. Dit is een uiterst precies werkje en je moet dan heel precies weten wat je doet.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2014, 23:36 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Als je de pomp alleen voor laag toeren hebt opgeschroefd kan dat het probleem niet zijn.

Wellicht een combinatie van slechte verstuivers en een slecht visco fan?

Verstuivers kun je voor niet zo heel veel geld laten nakijken en eventueel reviseren, heb ik ook gedaan en dat scheelde echt een hoop.

Ook even compressie meten, dat kan wel het vermogen verklaren maar minder de temperatuur.

G-J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2014, 20:45 
Offline

Geregistreerd: vr 19 sep 2014, 10:19
Berichten: 8
Waar in de randstad zou je verstuivers kunnen laten reviseren?
wat zou dat kosten?
Nieuwe bosch kosten rond de 100euro pp.

_________________
Met vriendelijk groet, Ronald (Disco300Tdi)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 18:32 
Stokking in Gouda.
Ik heb ze laten schoonmaken en testen.

Groet,
Hans



disco_ronl schreef:
Waar in de randstad zou je verstuivers kunnen laten reviseren?
wat zou dat kosten?
Nieuwe bosch kosten rond de 100euro pp.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 20:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2014, 23:09
Berichten: 11
Heb je geen drukopbouw in je koelsysteem of water verbruik ?
Kapotte koppakking kan voor verhoogde temp en minder vermogen zorgen.


Verstuivers gaan niet ineens minder presteren, dat gaat heel geleidelijk.
Als de verstuivers aan revisie toe zijn rookt de auto vaak ook wat meer omdat de diesel niet goed verneveld wordt.

Zijn de problemen meteen gekomen nadat de pomp is opgeschroefd ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 12:31 
Offline

Geregistreerd: vr 19 sep 2014, 10:19
Berichten: 8
ik heb druk opbouw en GEEN water verlies.
het gevoel van vermogen gebrek (of de wens naar meer) is iets van langere tijd, geen relatie tot de problemen, het warm lopen is ergens ingeslopen (niet in relatie tot het iets aanpassen van de inspuitpomp)

Het overloop t-stukje zat verstopt, geen doorgang van of naar thermohuis en tankje, wel van tankje naar radiator.
de thermostaat stond dus half droog. Ik denk dat de oorzaak hiervan was het toevoegen van lekstop (had ooit een lek bij de waterpomp en moest nog een heel eind naar huis)
heb ook de thermostaat getest in een pan water samen met mijn oude (die ik nog bleek te hebben). de ‘nieuwe’ ging niet open terwijl de oude al open was.
inmiddels een nieuwe nieuwe erin gezet.
Zal nu weer op de zomer moeten wachten om te zien of het geholpen heeft (warm lopen bij langdurig vermogens vraag op hellingen)

ROOK: Ja vooral bij starten en bij snel max. vermogen vraag, bij normaal rijden zie ik het niet.

_________________
Met vriendelijk groet, Ronald (Disco300Tdi)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 101 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.