Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2014, 21:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Even een vraagje.
Discovery 300 Tdi automaat gaat bij +/- 85 in de lockup.
Weet iemand of dit ook het geval is als je low gear inschakelt en bij welke snelheid is dit ?

Groet Laurens


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014, 07:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
zie mijn antwoord op: http://landrover.startpagina.nl/prikbor ... g-17307771

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014, 08:45 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Jazeker werkt dat ook, is heel fijn zelfs als je met een aanhanger (caravan in mijn geval) door Frankrijk de wat steilere bergweggetjes (zeg maar behoorlijk steile) op wil.

Mijn ervaring is dat de lock-up idd rond de 35 km.u. Inschakelt, je kunt dan met gemak tot 50 km.u. "doorhalen" en lekker vlot de berg op komen zonder oververhitting van de automaat en altijd power zat.

Dit is overigens voor alle tussenbakken zo want de low gear overbrenging is bij alle LT230 tussenbakken dezelfde.

Ik heb zelf voor mijn 110 300 TDi - automaat combi de tussenbak aangepast naar 1,6:1 ipv 1,4:1 om in hoog al bij 63 km.u. de lock-up in te laten schakelen, dat scheelt (vooral in heuvelachtig gebied) ook weer heet worden van de bak als je achter een vrachtwagen aan sukkelt met 65-70 km.u. met een caravan of zo er achter.

Overigens heb ik wel een toerentellen én een temp meter op de automaat, dan schrik je nog hoe snel het fout kan gaan met die temperatuur, vandaar mijn aanpassing van de hoge gearing.

G-J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.